susamam - bol sözlük

susamam



başlık no:28523 okunma:28650



Sayfalar: |<  << >> >|

  1. @200 bir mcnin herhangi bir konuda şarkı yapması için önce konuya hakim olması lazım. sonra da dinleyiciye konuyu daha iyi aktarmak ve daha kalıcı olmak için işini (rap) iyi yapması lazım. bu şarkıda ikisi de yok. politikadan anladığı tek şey iktidar düşmanlığı olan adam politika hakkında rap yapıp rapi de kendini de rezil edeceğine eğlencesine bok.com bok torbası diye şarkı yapsın. katliamlar susamamdan çok daha evladır.
    value
    23/6/2020 01:37
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 7 


  2. @204 demet akalın dediğin şarkı kendini ciddiye almıyo ki ben niye demet akalını ciddiye alıp yorum yapıyım? örneklediğin şarkının kendine misyon yüklemişliği falan yok. Susamamda da tam tersi kendini bu kadar ciddiye alan şarkı bu kadar balonsa neyini beğeniyim? duyarsızlaşan türk insanını yorumlama düzeyi de dediğim gibi laik teyze seviyesinde. Bu biraz controversial olucak ama şarkıda 1 tane bile iyi denilecek verse yok ama berbat denilecek bir sürü verse var yani o konuda da sınıfta kalıyo.
    value
    23/6/2020 01:47 ~ 23/06/2020 1:47
    heart_plus : 9 stat_minus_2 : 4 




  3. bu şarkıyı eleştirenler hangi ülkede yaşıyor acaba? devlet tepeden tırnağa yolsuzluğun içinde, hukuk işlemiyor, insanlar fakir, gençler işsiz ve tüm bunların karşısında tek kelime etmene müsade yok, anında fetöcüsün teröristsin bilmem nesin. sen önce bunlara karşı bir şey söylemeye kalk da bak bakalım nasıl tanışıyorsun ileri demokrasiyle. ama yok, sesini çıkarmaya çalışanları, halkın yanında durmaya çalışan rapçileri falan eleştirmek daha kolay. neymiş, basit yazmışlarmış; yahu ne olacaktı? adamların ohal khk'larınını uyuşmazlığından, yapışkan gıda enflasyonuna çözüm önerilerinden, hobbes'un siyaset felsefesinden falan mı bahsetmesini bekliyorsunuz? ulan bu ülkede "geçinemiyorum, suçlusu kılıçdaroğlu" falan diyen milyonlarca seçmen var ve bu projenin amacı olabildiğince geniş bir kitleye ulaşmak. bu işin amacı ortaya iyi bir politik analiz koymak değil ki. burada amaç, burada değerli olan "susmamak", getirdiği "susmayalım ve bu korku eşiğini hep birlikte atlayalım" önerisi ve olabildiğince insana ulaşabilmek; hükümet ve emrindeki medya ayasofya vs saçma sapan gündemlerle uğraşırken insanlara yalnız olmadığını, gerçek sorunlarının farkında olan birilerinin olduğunu hissettirebilmek. yoksa derdiniz politikaysa, gelin ben şu şu eğitimleri aldım deyip siz ortaya güzelinden bir politik analiz koyun biz de okuyalım, sizden öğrenelim.

    liyakatın olmadığı saçma sapan bir saadet çarkının içinde bir şekilde yer bulabildiği için kendini bir halt zanneden vasıfsızlarla dolu ülke. bu boş tipler boş özgüvenleriyle beylik laflar edince adam yerine konulabildiklerini görüyorum çevremde ve üzülüyorum, çünkü adam yerine kondukça kendi boş fikrilerini daha değerli addediyorlar. bunların çok az üstüne gittiğinizde alaycı tavırlarının mağdur edebiyatına çok hızlı döndüğünü göreceksiniz. ama esas beni üzen bunlar değil, tüm bu zulmü ve korkuyu içselleştirenler (silivri esprileri komik değil amına koyayım). ne yazık ki onurlu ve muhalif bir duruş sergileyen insanların karşısında bu iki tipe çok rastlar olduk, nedeni de çok basit, çünkü kolay. zor olan zulme karşı ses çıkarmak, yani susamam'ı yapmak. açıkçası susamam'a yapılan çoğu eleştiriyi bu çerçevede görüyorum. özellikle gençlere çağrım şu: lütfen bu korkuyu içselleştirmeyin ve bu ilk bahsettiğim boş tiplerin bir bok olduğunu zannetmeyin.

    derdim açık, susamam tabii ki eleştirilsin ama böyle bir işi eleştirirken zamandan ve mekandan bağımsız ele alamazsınız. susamam'ı değerlendirirken kendinize bir sorun, ulan ben hangi ülkede yaşıyorum ve bu proje hangi şartlar altında ortaya konuldu, diye. çevrenizde olup bitenin farkında olun.
    feci
    23/6/2020 11:59 ~ 23/06/2020 13:08
    heart_plus : 15 stat_minus_2 : 1 


  4. Basit olduğu konusundaki eleştirilere sonuna kadar katılıyorum ancak, milyonlarca insanın oy verdiği 50 yıllık partinin genel başkanı bu şarkı hakkında "o kadar sosyolog, psikolog o kavramları bir araya getiremez" tarzı bir şeyler söyledi. Varın halkın ortalama zeka seviyesini burdan hesaplayın.

    Kısacası şarkıyı herkes anlasın, şarkı herkese ulaşsın diye bu şekilde yapıldı. Elbette ki daha komplike şekilde değinebilirlerdi ele aldıkları konulara ancak, halkta bulduğu karşılık aynı ölçüde olmazdı.
    anonim
    23/6/2020 12:20
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  5. bu şarkıyı çıkartanlar da halkın sanatta karşılık bulmuş hali zaten basit olmasına bu kadar şaşırmamalı bence ama yine de geçerli bir işti. Fakat o da türkiyede iyi kötü herşeyin başına gelen unutulmayı bir güzel yaşadı bir hafta haberlerde orda burda görüldü sonra yok oldu. ne olsun istiyorum bilmiyorum ama unutmayalım istiyorum.
    denyo361
    23/6/2020 16:39
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  6. Tek sırıtan defkhanin bölümü.. gurbet ne amk? Ne alaka? Eger ulkeni seviyorsan topla pilini pirtini gel buraya.

    Bok olmonyo boz gobo morok bon sono doyom..

    Bizene amk almanyadan bizene? Tiksiniyorum su heriften.

    Ayranım dökülmesin modunda.. herkes bir şeyleri eleştirirken bu kendine mc diyen arkadaş almanyadan bahsediyor.
    anonim
    23/6/2020 16:59 ~ 23/06/2020 17:00
    heart_plus : 13 stat_minus_2 : 2 


  7. ilk ki iyidi fakat ikincisi olmaması gereken bir parça
    lantern
    23/6/2020 17:53
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  8. cidden neden türkiye'nin sorunlarının anlatıldığı bir parçada biri almanya anlatıyor?
    anonim
    23/6/2020 19:27
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  9. aptal herifler doğa sadece Türkiye sorunu mu ? Kuraklık sadece Türkiye sorunu mu ? hayvan hakları sadece Türkiye'yle mi alakalı ? Kadın hakları sadece Türklerle mi alakalı ? ne bencil insanlarız biz ya
    hideonhei
    23/6/2020 19:30
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 3 


  10. bir de gurbetçi olma durumu sadece almanya'daki türklere has bir durum değil ki. gurbeti kendi ekseni etrafında anlatmaya çalışmış sadece.
    imagine
    23/6/2020 19:38
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  11. sarkiyi teknik ve icerik olarak iyi kotu vs diye degerlendiren bir suru arkadas olmus yazilmis cizilmis zaten, ben su acidan yaklasacagim. bu sarki islevseldir ve amacina ulasmistir.

    turkiye dunyanin en igrenc yonetilen ulkelerinden birisi ve gencleri sorgulamaya itebilecek her turlu elestirel yapimin(cok yuzeysel veya cringe olsa bile) benim basimin uzerinde yeri var.

    sarki bok gibi olabilir, elestiriler ve verseler birbirinden alakasiz olabilir falan hic umrumda degil.

    akpli siyasetciler cikip twitterdan videolar yayinladilar, akpli pr ajanslari sarkiyi elestirmek karsi hamle yapmak icin videolar yaptilar, iktidarin kopegi olan medya kuruluslari sarkida subliminaller falan aramaya kalkti.

    neden? cunku bu sarki bir taraflarini yakti.

    turkiyede her sene 1 milyon genc 18 yasina giriyor bu her sene 1 milyon yeni secmen demek. bu cocuklarin ciddi kismi rap muzik dinleyicisi. e zaten 18 yasinda cocuga muhtesem dolu bir icerik sunmana gerek yok, rol model olarak gordugu kisilerden; aklini kurcalayacak, yuzeysel bir elestiri iceren basit bir sarki bile benim icin onemli.

    rapciler susamam desin, youtuberlar konsol oyunlarinin fiyatlarindan bahsetsin, muhalefet universite sinavinin ertelenmemisini konussun. akpye dusman bir nesil yetissin. yeni neslin kini diri kalsin.

    Ek: bu sarkiyi politik diye elestirmek de dunyanin en komik olayi. Tabi ki politik amk. ne demis ustat ceza: rap harekettir ve de politiktir bunu cekemiyorsan hassiktir.
    anonim
    24/6/2020 01:35 ~ 24/06/2020 1:36
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  12. eğer bir olayı politik ya da siyasi diye eleştiriyorsanız ağır vasat insansınızdır. bakmayı bilene her şey insan ikna etmek için kullanılan bir araçtır.
    yevyov
    24/6/2020 01:41
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  13. ara ara ozbi ve hayki'nin verse'lerini dinlediğim müthiş şarkı.

    şarkıyı zaten ara ara övdüğüm için bugün de falso yanlarına değineyim:

    şarkıda miraç ve defkhan gibi güzel verse yazıp da sonrasında yaptıkları ile tat kaçıran; ve kadına şiddet ile faşizm gibi türkiyenin en büyük sorunlarını yarrak gibi rapleriyle anlatmaya çalışan aga b ve yeis olmasaydı iyi olurdu.

    ayrıca şanışer'in dediğine göre konuları rapçiler seçmiş; ister istemez insanın aklına kamufle'nin ciddi ciddi otoban cart curt konusunu seçmesi geliyor, o kadar kangren olmuş konunun arasında.

    ah kamufle ah,şu olay bile seni çok güzel özetliyor aslında.
    reb bu mu beyler
    24/6/2020 04:05
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  14. herkesin bildiği söylediği şeyleri söylemekten başka bir şey yapmayan , kulağına azıcık saygısı olanın dinlemeye tahammül bile edemeyeceği vasat parça

    videonun başında sorunların farkında değilsin , gülmek eğlenmek istiyosun
    müzik seni eğlendirsin gerçeklikten uzaklaştırsın istiyorsun , ama biz müziğin bir şeyler değiştirebileceğine inanıyoruz diyor hahahahaha aynen müzikle bişeyler değiştirirsin değiştirdin bak hahahahahahaha

    adalet , hukuk , doğa, kadın hakları ,hayvan hakları , eğitim gibi konular işlenmiş ulan kim bu sorunların farkında değil sanki ilk defa konuşuluyor

    türk rap tarihinin açık ara en overrated şarkısı

    susamazmış sesiniz nasıl kesildi ama hahahahahahahaha
    mavigozlubeyazejderha
    24/6/2020 13:13 ~ 24/06/2020 13:15
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 3 


  15. Protest şarkı ve içerisinde hayki de olunca dinlemesi inanılmaz keyifli oluyor gerçekten diğerlerinden çok özgün sesi yazış tarzı ve güçlü bir kalemi var

    "Adalet" sözde mülkün temeli
    tıkamış kulağını, duymaz ne dediğini
    Adeti, töresi, geleneği
    Söyle, giden kötüydü de
    Gelen iyi mi?
    Bu medeni mi?
    Biz yiyemiyorken senin kürkünün bile yemediğini
    Sizin polisiniz silahını çekip
    Güpegündüz ortalıkta vuramaz dilediğini!

    Medya, basın, hukuk, asker
    Hepsi sizin için çalışırken aslen
    Güneş bile üzerine doğuyor bu çocukların
    İşe gidip geliyorlar canlarına kasten
    Silahınız kin!
    Bu çektiğimiz bizim günahımız değil
    Planınız iyi!
    Ben bilmem, bunun inananı kim?
    Ama bilirim, gel
    Silahımız dil!

    www.youtube.com
    allonsy
    24/7/2020 16:45
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  16. güzel bir fikir güzel bir proje.. ammma şer başka adam mı yoktu bu aga b kamufle ozbi mozbi ne alaka amk. hele bir faşizm vörsü var gülmekten alta sıçar izleyen insan. En amiyane deyimiyle şarkıyı sikmişsin kanka
    avangart
    14/8/2020 10:23 ~ 14/08/2020 10:51
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  17. çok boş adamlar var bu şarkıda. uzattıkça uzatmışlar. temsili 1 adet de kadın koymuşlar. onu da sadece kadın cinayetleri için. gerisini gene erkekler anlatıyor. iyi amaca kötü hizmet eden göstermelik PR işi.
    lafuverente
    15/8/2020 01:55 ~ 11/09/2020 2:20
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  18. 1 yıl oldu çıkalı. yardım çığlığıydı belki de duyurdu kendini. değişen bir şey oldu mu? hiçbir şey değişmedi.
    mevsim olmayan mekanlar
    6/9/2020 13:19
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  19. defkhan: susarım.
    anonim
    6/9/2020 13:25
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 


  20. @219 müziğin kitlesel etkileri/etkisizlikleri her zaman tartışılabilir fakat türkiye'nin böyle bir döneminde bir şarkıyla bir senede değişim beklemek kesinlikle yanlış olur. böyle şarkıların etkisi zamana yayılır ve seneler sonra insanlar dönüp baktığında "evet bu bir kıvılcımdı ve değişimin başladığının göstergesiydi" derlerse amacına ulaşmış demektir diye düşünüyorum.
    cesetpiksel
    6/9/2020 13:36
    heart_plus : 7 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar: |<  << >> >|








    bol sözlük on the mic: