müzik teorisi bilmeyenin beat yapmaması gerekliliği - bol sözlük

müzik teorisi bilmeyenin beat yapmaması gerekliliği



başlık no:44308 okunma:2084



Sayfalar: >> >|

  1. Başlığını açtığım önermedir. Özellikle son dönemde Türkçe rap'te peydah olan beatmakerlara bakıyorum da yaptığı beatler o kadar foş ki. Beatte ne duygu var ne bir şey, hiçbir şekilde moda sokmuyor veya bir şeye cabalasa bile beate giren rapci yüzünden beat çöp oluyor. Gavurlar bunu çok rahat bir şekilde yapabilirken bizimkiler beleşe alışıp loop kullanıp bir de üstüne bundan para kazandıkları için anca sıçmık yapabiliyorlar.
    anonim
    10.4.2022 15:46
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 4 


  2. loopları da müzik teorisini bilen adamlar yapıyo anonim bey. yerden peydah olmuyolar. mesele teori değil yani sadece. ve de bir başlıktan değil de ilgili konuların altına entry olabilcek bir önerme.
    hawaii fisek
    10.4.2022 15:49
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 




  3. Usta bu dediğin olay global piyasada çok türkiye'ye özgü bişey değil. Hatta çok hatırlamamakla birlikte tek nota bilmeden milyon kazanan birine atıfta bulunmuşlarda bir genius bölümünde. Müzik sonuçta bu hissiyat işi. Kulağa güzel geliyorsa güzeldir. Çok da kasmaya gerek yok.
    anonim
    10.4.2022 15:54
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 




  4. teori başka bişey pratik başka bişey. kağıt üzerinde çok bilip de işin başına geçince güzel ürün çıkartamayan çok insan var. tam tersi ne yaptığından haberi olmayıp canavar gibi müzik yapan çingeneler de var

    ben de buna yakın ama bundan farklı olarak bilmeyi öğrenmeyi küçümseyenlerden nefret ediyorum, evet teori bilmeden nota okumadan da yapılır ama insan ilgilendiği işin mantığına mekaniğine bi merak da duyar ya. odun gelip odun gidecek çok var
    fikirsiz
    10.4.2022 16:46
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 


  5. emin ol yanıltırım seni :)
    hic
    10.4.2022 19:32
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  6. kesinlikle müzik teorisi öğrenmenin artılarını savunan biri olarak hayatında tek nota öğrenmemiş müzisyen listesi bırakıyorum:

    Jimi Hendrix (1942 - 1970)
    Stevie Wonder (1950-)
    Hans Zimmer (1957-)
    Danny Elfman (1953-)
    Taylor Swift (1989-)
    Bob Dylan (1941-)
    Aretha Franklin (1942 - 2018)
    The Beatles
    Eric Clapton
    Elvis Presley

    Tüm zamanların en iyi gitaristi, film müziklerinin grammy ödüllü en ünlü bestecisi falan var listede, bu adamlar nota okumayı bile bilmiyor. yani müzik (hatta sanatın tümü) öyle kolay kolay genellemelerinize gelmeyecek deneyeni de rezil edecek bir şey. yine de müzik teorisi öğrenmek iyidir ufuk açar :)
    cjay
    10.4.2022 19:55
    heart_plus : 10 stat_minus_2 : 0 


  7. Üstteki entrydeki listeye batuflexi de eklemek isterim gerçekten doğru bir tespit olmuş
    bagcilar samani
    11.4.2022 04:09
    heart_plus : 9 stat_minus_2 : 0 


  8. basını tizini midini bilmem heceler geçerim alayı dinler
    veteran
    11.4.2022 14:06 ~
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  9. müzik yapıyom hem de bilmeden nota
    tommy shelbynin sigarasi
    11.4.2022 14:09 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  10. sanat la bu, neden her şeyi bi kalıba sokma ihtiyacı hissediyosunuz. tek nota bilmeden de cayır cayır beat yapılır on numara da olabilir önemli olan kulağa nasıl geldiği ayrıca bu daw programlarında da teori bilmeyenler için tonla helper var hangi notaları kullanması gerektiğini gösteren vs.
    ocvrz
    11.4.2022 18:31 ~
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  11. müzik teorisi müzik yapmak için normatif bir zorunluluk değil, tanımlayıcı ve tercihe bağlı bir araçtır
    rxddxmxncxr
    11.4.2022 19:59 ~
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  12. okullu ama hiçbi şey başaramamış kimselerin beklentisi, “keşke nota bilmeyenler müzikle uğraşmasa da başarı şansımız artsa”nın arapçası
    nickibolkoy
    11.4.2022 20:14 ~
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  13. Yazılanların geneline katılıyorum ve bu mevzuyu kendi garip örneklerimle anlatmak istiyorum.

    mevzu kaleye gol atmak golü attıktan sonra ister ayak için vur ister pis burun.bok gibi şut çekip gol atamadıktan sonra istediğin kadar teknik çalış o küçümsediğin adam otuz metreden çakar geçer daha sonra da adam gibi tekniğine de çalışır daha üst düzey olur daha da fena çakar.Peki sen ?

    Yani işin kısası işi düzgün yapamadıktan sonra hiç bir eğitimin önemi yok istersen beş yıl ders al birden mozart’a dönüşmeyeceksin.Bu tarz küçümsemelere gerek yok.

    Sevgi,kardeşlik, barış...
    burada
    11.4.2022 20:47 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  14. @13 hacım bir noktada katılmıyorum sana. evet, pis-burunla da gol atarsın ama kuvvetle muhtemel şansa atarsın. sezon genelinde de 2-3'ü geçmez attığın gol sayısı. yalnız, topa vurma tekniğini biliyorsan ya da doğuştan bu teknik bahşedilmişse sezonda 15'ten aşağı gol atmazsın

    bu işe kafa yormak her kim varsa bir şekilde müzik teorisini çözmeli. aklındaki sesleri notaya dökme konusunda çok daha hızlı ilerler
    no one
    12.4.2022 10:54 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  15. cehalet kötü şey
    anti matter
    12.4.2022 14:19 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  16. Zayıf argüman
    sakir
    12.4.2022 17:08 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  17. iyi beat-tutan beat ayrımını yapabilmek gerekir önce. buradaki iyi beat, aklımızın pek basmadığı, müzikal matematik anlamda dans eden beat demekken tutan beat de hepimizin aşina olduğu, ister istemez ritm tuttuğumuz, kafamızın içinde çalıp duran beatler oluyor. hiphop gibi hızlı tüketim, basit içerik isteyen bir türde iyiden ziyade tutan gerekir. tutan beat içinse müzik teorisi, nota bilmek falan pek elzem değildir. insanoğlu gerisini tahmin edebileceği şeylerden hoşlanırken beklenmedik notalar içeren müziklerden ise ürker. dolayısıyla iyi beatin sırrı tahmin edilebilirlik olmalı. pek çok insanın arkasını kolayca tahmin edebilmesi için de basit melodiler-armoniler-vuruşlar içermeli. bu da haliyle beat'in müzikal değerini öldürür. ha zaten uzi'nin 60lar asit rockından sample kesilmiş, progresif bir beat'e(bunun da müzikal derinliği tartışılır) okumasını da kimse beklemez. çocuk tekerlemesinden hallice bir vuruş düzeninin olduğu beat, seslere güzel efektler kafi gelir. rap dinliyoruz, seviyoruz, tartışıyoruz ama müzikal altyapı ve derinlik olarak en az yoğun ve en sığ tür maalesef. kendi içinde alt janraları olsa bile rap doğası gereği basit olmalı. içine metal riffleri, jazz sample'ları, nağmeli vokaller girse de rap müzik özü gereği basittir. dolayısıyla tutan bir rap parçası için de bunlara gerek yok.
    crowley
    12.4.2022 20:10 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  18. @6 çok yanlış bilgiler. eric clapton'ın hayatı üzerine bir çok araştırmam var ve kendisi müzik teorisi dehası gibi bir şey. keza hans zimmer diyorsun, hans zimmer'ın tek olayı müzik teorisi kullanarak o işleri bir bütün haline getirmek. kaynaklarını sorgulamanı öneririm.

    @1 gayet haklı. müzik, müzik teorisi bilmeden icra edilince bok gibi bir şeye dönüşüyor. siz güzel olduğunu düşünebilirsiniz ama müzik teorisi bilenlerin, bilmeyenlere götüyle güldüğünü fark etmenizde büyük fayda var.


    allegro3a
    12.4.2022 20:17 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  19. müzik teorisinden anlamak size yalnızca kulakla veya deneme yanılmayla yapabildiğiniz şeylerin ötesine geçme fırsatı verir. konuya tabi hans zimmer'den girmek biraz şey olmuş, yani hans zimmer de khontkar gelecekte mixtape yapsın diye beat yapmıyor sonuçta. xD

    senelerce müzikle uğraşıp ucundan bucağından işin teorisini öğrenmeye çalışmamak da biraz asalaklıktır. bunu da inkar etmemek lazım. onun dışında liboşların dediği gibi laissez faire. ben açıkçası müzik teorisi bilmeyen yapmasın demek yerine isim vererek şu yapmasın, bu yapmasın demeyi tercih ederim. xD
    shua0
    12.4.2022 20:47 ~
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  20. teori pratiği değil pratik teoriyi yaratır. bir şey önce olur, sonra incelenir. yapın abi, yapın.

    kervan yolda düzülür...
    abra yutpa
    12.4.2022 23:51 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar:  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: