fuat ergin - bol sözlük

fuat ergin



başlık no:66 okunma:124550



Sayfalar: |<  << >> >|

  1. Zamaninda fuati kotuleyince linc edilip eksilenirdim ama suan cogu kisi benle ayni fikirde. Iste. Vakti zamaninda soyledik biz. Acikladik bunlari. Biz bunlari trampetle anlattik, kuvvetmirayla anlattik, biz bunlari babylonla anlattik ya...
    deseyho34
    21/1/2024 17:17
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 4 


  2. @liebeistfuralleda şu sözlükte yazılan hiçbir şeye bu denli bir rahatlıkla eksi basmadım galiba.

    1) müziğe addettiğin o evrensel kural melt-banana, battles, don caballero, lightning bolt, the mars volta, pig destroyer gibi gruplar için de geçerli mi? saydığım grupların yelpazesini bir gözden geçir mesela. aklıma ilk gelenlerle bile noise rock, math rock, progresif rock ve grindcore grupları saymışım. don caballero - don caballero 2, pig destroyer - terrifyer. şu iki albümü bir baştan sona dinlesene mesela içinde neleri hareket ettirecek merak ediyorum.

    2) sagopa'nın öküz vokal yaptığı, ceza'nın sıfır teknikle harala gürele yardırdığı dönemde hassickdir albümleri ile ortaya zamanı için - bölgede deyip sınırlandırayım - denenmemiş sound'lar çıkaran adamı müzikle anmayacağız da kimi anacağız?

    kitlenin insanları yok yere gazlamasından başka - ki bu doğru - elle tutulur tek bir şey yok ya entaride. her şeyi kendine dayandırıp objektifmiş gibi gömmüşsün.
    erikli
    21/1/2024 19:04
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 4 


  3. fuat ergini savunan tek 1 insan evladi var mi ki bu adamin parcalarinda ne anlatmak istedigini anliyor olsun. harbiden bu adamin ceza ve sagopayla anilmasi ceza ve sagopaya hakarettir. he ben sagocu degilim bence sagonun cezayla anilmasi cezaya da hakaret aslinda. Bak bu 2si burda cocuk gibi dalasip kendilerini rezil ederken ceza dassagini kasiyor. Kral iste
    deseyho34
    21/1/2024 19:27
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 6 


  4. @erikli nickli arkadaşımın entrysini okudum ve önerdiği albümleri açıp dinledim. zaten süre olarak hayli kısa oldukları için çabucak bitti. pig terrifyer albümü -2. katta gece 1 gibi başlayan kafayı yemeli metal konserlerine hitap eden bir albüm gibi gözüküyor. günlük hayatta açıp dinlenecek türden olmak için fazla vahşi soundlar içermesi bu albümü neden fuat ergin'le bir yaptı anlamadım. bu müziğin dinlendiği bir yer, ortam, hatta saat ve hatta insan grubu var; tıpkı tekno müziğin haplı çöl veya sahil partilerinde dinlenmesi gibi. metroda tekno dinlemiyor o insanlar da. niş bir müziği ''müzik olmayan bir müzik'' ile kıyaslamayı doğru bulmadım. don cabalerro 2 hele ne alaka, hiç bilemedim. bildiğin enstrümantal dinleti baştan sona. yine elektro gitar - drum seven niş bir kitleye hitap eden herhangi bir müzik. fuat ergin'in müziğindeki sorun bu şeylerle alakalı değil. dinlerken hicap duymakla alakalı. ben hiç utanmadan don caballero'yu açıp birisine dinletebilirim, açıklama yapma ihtiyacı da duymam. sen herhangi birinin yanında fuat ergin açıp kızarmadan 1 dakikayı geçemezsin ama.

    yıl 1998'de sago şunu yapıyordu, bunu yapıyordu gibi şeyler söylemenin bir manası yok. nihayetinde sagopa baytar'ı ülkede biraz mırıldansan söyleyemeyecek çok az kişi var. ateşten gömleğe saz mix yapsan yaşlı başlı amcalara bile dinletirsin. seninle benim aramda kocaman bi fark var diye ülkenin tüm okullarında gençler boncuklu tabancalarla birbirlerine sıkıyorlardı 15 sene önce. başlanılan yerle gelinen yer arasına bir dikkatli bak, matematik notasyonu delta olan o kavrama. kaç fuat ergin şarkısı ''dinlenebilir'' tekrar bir kendine sor. ben alakasız biçimde allame - hayalin yeri yok açıp dinliyorum mesela. yolda giderken alessandro scarlatti'nin o cesseta di piagarmi'si denk geliyor, dinliyorum. bazen alakasız bir saatte yaşamak öldürür nakaratı aklıma geliyor, mırıldanıyorum. fuat ergin'in koskoca 20 25 senede imza attığı hangi müzik eserini mırıldanıyorsun veya söylüyorsun sen? ortada hangi cetvelle ölçersen ölç kulağa hitap etmeyi başaramayan bir külliyat var tamamiyle. massaka'nın bile dinlenebilir parçaları var yahu.

    edit: bak hak yememek için gidip youtube'a fuat ergin yazdım, karşıma çıkan 2 tane şarkıyı dinledim. birinin linkini de şöyle koyayım kopyalamışken. (youtube: youtu.be sizce bu müzik mi abi? siz bunu açıp dinliyor musunuz ya da, bak samimiyetimle ve dostça soruyorum. telefonunuza indirdiğiniz playlistlerin içinde bu şarkı var mı? masa başında bir işle uğraşırken dilinize dolanıyor mu bu?
    liebeistfuralleda
    21/1/2024 20:23 ~ 21/01/2024 20:28
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  5. sago'ya göre sagoyla düet haberlerinin üstüne şeyho ve patronu arayıp "kurban olurum o adamla bişey yapma ölümü gör allta" demiştir
    elmasiz elma kurdu
    21/1/2024 20:24
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 




  6. @567 bu şarkıları ara ara mırıldanırım




















    daha çokça şarkı var lakin başlık zenka mysterioya bağlamasın şimdi.
    rast gel kazara çok kötü parçaydı buna ben de katılıyorum. bunun yanı sıra fuatın çok niş bir iş yaptığını da unutmamak gerekiyor. 98-2002 arası yapılan işleri dinleyin bir de fuatın o dönem yaptığı işleri dinleyin, kalite farkı çok açık.
    elmasiz elma kurdu
    21/1/2024 20:45
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 4 


  7. Demeyeyim demeyeyim, belki benim fark edemediğim bir şey vardır diyorum ama hassickdir albümleri istisna birkaç şarkının dışında bir şeye benzemiyor.
    lord voldemort
    21/1/2024 20:53 ~ 21/01/2024 20:54
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 2 


  8. @liebeistfuralleda iki albümü fuat ergin'le ilişkili oldukları için vermedim. müziğin iyi olmasını iddia ettiği duyguyu geçirmiş olmasına bağlamışsın entry'in başında. bu kanuna göre müziğin müzik olarak sayılması, bir duygu iddia etmesine bağlanıyor. pig destroyer, bir duygu iddia ediyordur evet. ama belki de etmiyordur. belki de sadece adamlar delirium halinde 30 dakikalık bir çılgınlık yazıp her şeyi bunun üzerine inşa etmiştir belki de. melt-banana nasıl bir duygu iddia ediyor peki? melt-banana şu sözlerle nasıl bir duygu sunuyor?:

    "i can catch a kicker, kickup
    i've got a candy gun
    kick a checker, set up
    keep out, the careful cats"

    don caballero'nun time signature dene şeyin sınırlarını zorlayan kompozisyonlarında nasıl bir duygu var peki? damon che'nin neredeyse virtüözlük seviyesindeki bateristliğinin altını kazısak ne çıkar mesela? the mars volta'ya girersem damon che'nin yerini omar rodriguez-lopez'in gitaristliği alacak. cedric bixler zavala'nın kaleminden de eminim ki üstteki dörtlükten daha çılgınca şeyler bulabiliriz. bu grupları örnek vermemin sebebi fuat ergin'le bir bağlarının bulunması değil ki bulunduğunu da iddia etmedim zaten. bu grupları saymamın sebebi önerilen savın absürtlüğünü göstermek.

    ikinci kısımda da eskilere gidelim diye 98'de şöyleydi böyleydi yazmadım. fuat ergin için "müzikle anılacak son kişi" demişsiniz. adamın müzikle anılması için bir sebep verdim. yoksa son yaptığı albümden 10 sene sonra sendelediği noktalar olmakla beraber omurga'da da cayır cayır rap yaptı. yaşlanma faktörü bir kenara dursun, fuat bu janra için tekniğiyle hep avangart bir isim oldu zaten.

    dinlenebilir şarkı için ise adamın her albümünden birer örnek verebiliriz diye düşünüyorum ama uzatmak da istemiyorum açıkçası.

    edit: imla
    erikli
    21/1/2024 21:26 ~ 21/01/2024 21:39
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  9. rapi gerçekten iyi değildir. okyanuslar ve rakibin benim parçalarını severim yalnızca.

    üstaddır, iyi ki vardır, iyi ki olmuştur. sayesinde bir çok mc raple tanıştı, biz de o mclerle tanıştık. üstadlığından dolayı saygımızı yitirmeyiz ama bu rapini de muazzam bulmamız gerektiğini göstermez.

    sagopa kajmer ve ceza için 10’dan fazla üst düzey ve kulağa hem müzikal hem de rap olarak güzel gelen parça sayabilirim. fuat için bu çok zor. biraz duygusallığı bir kenara bırakalım, fuat’tan daha iyi newschoollar var amk.

    ayrıca!!!!!
    fuatın hassictir 2 albümlerini falan göstermeyin bana. sen misal şehinşahın kariyerinden bahsederken 2005 kayıtlarını mı gösteriyorsun 2017-2018 şarkılarını mı? bırakalım şu eskiden çok iyidi şu an bir şey yapmasına gerek yok ayaklarını. sagopa kajmer hala güzel üretiyor. ceza üretse güzel üretir o başka bir videonun konusu. son 10 yılda ne yapmışlar onu konuşalım. 20 yaşındaki halleriyle piyasa mı karşılaştırılır?
    ruhumun temeli dilemma
    21/1/2024 21:28 ~ 21/01/2024 21:31
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 4 


  10. Sansar'dan kötü çökmüştür, ama hem üretken hem de atik, enerjik kaldığı için yıllardır kendisine "kral çıplak" diyen çıkmamıştır. Bu yeteneksiz, kötü vesaire olduğu anlamına gelmez. Eski işleri zamanı için oldukça kalitelidir. Güncel işleri fıstır eyvallah, lakin rast gel kazara parçası beatcoin'den de, sago'nun yayınladığı son işlerin büyük kısmından da kötü bir parça asla değildir. Başlığında da sayfa sayfa methiyeler düzülmüş zaten hakkında.
    dragunov
    21/1/2024 21:55 ~ 22/01/2024 1:06
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 3 


  11. Underground müzisyenlere verdiği sayısız destekle saygıyı fazlasıyla hakeden oldschool mc fakat bu yaşta böyle prim için çol çocuğa malzeme olması da bi o kadar acınası.
    deepsky
    22/1/2024 00:17
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  12. İdöllerinizin idöl aldığı rapcı
    madao
    22/1/2024 00:59
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 5 


  13. undergranda verdiği destekten kastınız nedir yahu? marul mu yetiştiriyoruz aq.mc yetiştirmişmişmiş. 2 fotoğraf cekildi diye destek mi vermiş oluyor. ceza dm den destek veriyor nolmuş yani xd. işin özü o rapçiler fuat onlara respect attıgı için değil zaten kendileri sürekli çabaladıkları için bir yerlere geldiler aq. fuatında şeyinde değildi bi yerlere gelmeleri. hiçbirşeyin üstadı değildir.
    fofenynk
    22/1/2024 01:37
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 3 


  14. karakter olarak çok saygı duyarım, sosyal farkındalığı yüksek olan biridir ancak rap yönünden teknik bilgisi çok olmasına rağmen stili ve lirikalitesi malesef hep vasat kalmıştır. üstelik, çok uzun yıllar sürekli militarist temalara dayanan, egoist, hicivli, tekdüze işler çıkarmıştır. çok iyi beatlerin, afili şarkı girişlerinin, etkili nakaratların hakkını verememiştir. keşke anlamsız cümlelerden, kapalı anlatımdan, boğucu nağmelerden kurtulup örneğin çağrı sinci veya saian gibi net parçalar çıkartsa.
    ku klux klan
    22/1/2024 01:44
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 2 


  15. ya siz ne anlatıyorsunuz, dün rap dinlemeye başlamışsınız, konu hakkında fikriniz bile yok. fuat - sagopa kavgasında taraflardan birini tutabilirsiniz ona bir şey diyemem de, burada fuat türkçe rap'e ne katmış falan diyen zırcahilleri görünce delirdim hakikaten.

    siz rap'i anlamamışsınız, gidin başka bir şey dinleyin size göre değil bu müzik.
    blacklegsanji
    22/1/2024 09:06
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 1 


  16. Sagopa kajmer'e göre Türkçe rap'in 5 temel taşından biri olan mc. Daha dün hakkını vermek lazım diye yazdı sago. Fuat'ın harika bir tekniği var. Sago ile kıyaslayınca belki biraz sönük kalabilir ama bunun sebebi sago'nun çok yönlü bir sanatçı olmasıyla alakalı. Ama mc'lik olarak fuat gerçekten başarılı, hele ki zamanına göre çok çok iyiydi. Şu şarkıdaki tekniği harika mesela:




    bilirkisi
    22/1/2024 10:42
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  17. çok şey paylaşmaya gerek yok. sago'nun ilk albümü "sagopa kajmer 2002" (ki aynı zamanda ilk protest, hardcore türçe rap albümüdür) bile fuat'ın kariyerine bedeldir. durum vaziyet buyken, sagopa ile ceza'nın benim adımla anılması onlara bir lütuf demesi trajikomik.






    edit: bugün fuat'a politik duruşu nedeniyle güzellemeler yapanlar, 20 sene önce barikat da aynı duruşla duruyordu. fuat ise tam aksine karşı bir politika ile barikat'ı hedef alıyordu.
    benim inim hiphop
    22/1/2024 12:13 ~ 23/01/2024 15:15
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 4 


  18. Ceza ve Sagopa ya göre en büyük eksiği producer dir. Ceza producer kalitesi olarak en kötü albümünde bile roka fuata göre daha derli toplu altyapılara okudu. Üstüne Sagopa Kajmer, Da Poet, Moralpatre ve Roka gibi belli kalibre adamlarla çalıştı. Sagopayı zaten söylemeye gerek yok.

    Fuat 10 track de 1 başarılı bir prodüksiyon yakalıyor bence bu yüzden ft lerde daha başarılı iş çıkarıyor çünkü kendisine ait değil. Omurga gibi yıllarca bir albüm üzerine çalışıp albümün neredeyse en kötü şarkısına klip çekip pr başlangıcı yaparak albümü öldürdü mesela. HipHop kültürünü dibine kadar yaşıyor ve Rap müziği gerçekten seviyor fakat bu işin icraa eden bir insan olarak özensiz ve programsız ilerliyor.
    appledaft
    22/1/2024 13:33
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 1 


  19. andropozlu iki dede ergenlerin gazlamasıyla kavgaya tutuşmuş, neyse bonobo 1 panzer öper.
    lawliis
    22/1/2024 18:40
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  20. appledaft arkadaşımızın fikrine saygı duyuyorum pek tabi ki ama katılmıyorum. Bence fuat'ın ceza ve sagopa'ya göre en büyük eksikliği prodüktör değildir. adam bu en son olayların açılmasına sebep olan malum videoda bile tr ye geldiğimde ne adam akıllı ekipman vardı ne adam akıllı müzik programı vardı diyor. Bunlar chat mikrofonuyla kayıt alıp müzik yazılımı diye fast tracker kullanıyorlardı diyor ki ben bu sözünde doğru söylediğini düşünüyorum. sago bile eski parçalarında fast tracker adlı yazılımın ismini geçiriyor.

    yazılım ve ekipman eksiğinin haricinde sagopanın ilk beatlerine bakarsanız türkülere çok basit ilavelerle tangur tungur beatler yaptığını hatırlarsınız. benim bildiğim sagopanın en eski şarkısı ölüyorum ölenlerin yerine adlı parça ve sanıyorum ki 98 yılında kaydedilmiş bir bunu dinleyin ve sonrasında sözlerim silahım ve ihtiyar heyeti gibi albümleri birde 99 yılında çıkan hassicdir albümünü. beat olarak bir eksikliği olmadığı tam tersine daha global hiphop anlayışına uygun beatler olduğunu göreceksiniz.

    bana göre asıl sıkıntı fuatın kültürel olarak tam olarak türkiye kültürüne riayet eden bir kafası hiç bir zaman olmadığından ve biraz şahsına münhasır bir insan olmasından kaynaklı. bu durumda almanya'da yaşaması alman kültürü içerisinde raple tanışması almanyada olmasından dolayı amerikan kültürüne de aşina olması ve türk kültürü bir araya gelip oluşan sentezin rap tekniğini ve mentalitesini etkilemiş olmasıdır.

    buna örnek olarak mesela seneler önce okan bayülgene ceza ile çıkıp acapella yaparken "gerdeğe girmeden geline pandik" diye bir lafı pat diye diyebilmesi. e bunu televizyonda duyup kaç kişi sözleri de güzelmiş vs diye merak edip araştırır dinleyicin olur veya rapstar yarışmasındaki tuhaf tepkileri oo yea man vs gibi tepkiler ne kadar bizim kültürümüze aittir acaba?.

    yani bugun olduğu gibi geçmişte de rapi bilenler fuatı dinliyorlardı çünkü beatler güzel teknik güzel vokal güzel protest tavır on numara vs. ama birde rap dinleyenler ama müptelası olmayanlar vardı ki bunlar her dönemde olduğu gibi çoğunluktu. şuanda da öyle bu durum böyle olmasaydı bu sözlük de ekşiyle yarışırdı ama şurada hepi topu kaç kişiyiz ki.

    demem o ki fuatın sagopa ve ceza kadar tanınamayıp, kazanamayıp, şöhret olamayıp vs vs. bu halde olmasının sebebi onlar kadar geniş kitlelere hitap etmemesi. onlar kadar aura oluşturamaması.
    misal sagopaya nagmeci arabeskçi diyip kendisinin nağme yapması. dinci tarıkatçı diyip ilahi yapması. pusat dizisinin soundtrackini bile nasıl anlatıyor cengiz özkan türküleri raple kirletmeyelim demiş de kızmış da sonra bam bam girmiş vs dinleyin o parçayı saçma sapan iş gerçekten cengiz özkan doğru demiş bence bir gram uyuşmamış. ama sago teknikten taviz verip affetmem i yapınca olmuş diyor insanlar yada ceza sezen aksuyla şarkı yapıp hiç sırıtıyor mu ortaya çıkan iş.
    geceleyin bir kosu
    22/1/2024 20:03
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar: |<  << >> >|








    bol sözlük on the mic: