aslında var böyle bir rehber.
1-üst cümleyle alt cümlenin harflerini aynı yapın, cümle yeterince uzunsa anlamlı şeyler ister istemez çıkacaktır.
önemli olan kelimelerin basit olmaması ve konu bütünlüğü olmaması. çünkü tek bir şey anlatmıyorsanız
zıplamalar çok göze çarpmaz.
şeyho'nun rastgele bir şarkısını dinlerseniz pek konu bütünlüğü yakalayamazsınız (istisnalar vardır tabi).
yarına saklı atılmış çifte zar
alnıma yazı satılmış dikte baht
2-teknik uymadığı zaman, belirli iki harf üzerinden asonans yaparak ahengi sağlayın.
ki zorlanıldığı takdirde bu tarzda çok daha anlamlı lirikler çıkabiliyor. çünkü yukarıdaki cümleden bağımsızsın
ve dil asonans yapmaya fazlasıyla uygun.
aşağıda a ve ı harfli kelimeler kullanıldığı gibi.
Çakarım alık gaflı kafanı
sapar amacın şaşıpda kalırsın
yarına kalmaz anında batarsın
Sallarım ardından kalıp lafları
Yarım ağzınla şansına sayarsın
3- aynı harf üzerinden dörtlük yazmak
çabala sabahtan akşama
zanaat yazarak savaşmak
yaratmak baştan, akla kara
kaypaklar asla kavrayamaz
arkadan kara çalar arlanmaz
yaramaz adam yalanlar yaftalar
palavrayla salyalar akar paçavra ağzından
ahmak sazanlar anlamadan saf alırlar
yani çok über bir mevzu yok ortada. tek seferde bu çıktı, zorlansa daha nele neler çıkar
ayrıca belli bir kafiye şeması olması işini kolaylaştırıyor, şemayı devam ettirmek için uygun kelimeler
araması da geniş bir kelime repertuarının izahı.
konu bütünlüğü yok, ama sırıtan cümle olmadığı için ve örtülü bir dili olduğu için anlamsız durmuyor.
deneyin bir içeriği belli bir teknikle yazmayı, neler çıktığına siz bile şaşırısınız.