m.o.b ve khontkar etkisi

#156203 - bu entryi ortalama 242 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. karga analiz yapıyor, toplanın.

    hadi biraz eskilere dönelim. öyle duygulanmak için falan değil. bi taraflarımıza bi şeylerin nereden girdiğini tespit etmek için. 5-8 sene önceye gidelim. allame fare kapanı'nı yeni çıkarmış, rap hiphoplife'ın sitesinde dönüyor. hayata küstüm etkisi hala devam ediyor. patron, saian, karaçalı, da poet, keişan, indigo, anıl piyancı, red, kamufle, sokrat st, şanışer "methüsena", "ais" ezhel, dönüyor e250'lerimizde. sansar salvo o zamanlar türkçe rapin kralı. tv'de rapstar falan var. özgüç güler ortalığı kasıp kavuruyor. biz de ilkokul-ortaokul sıralarında falanız.

    ayrıntısı çok, liste uzar gider. no.1 ve şehinşah dissleşiyor, pit10'la şehinşah dissleşiyor falan. şu beta'nın dokuzzamanları. düşündürmek istediğim nokta ise şu: abi şöyle bi bakın. bu adamların hepsinin kendi tarzı, kendi kitlesi vardı iyi kötü. hepsi zar zor bi şeyleri kovalayıp kendi müziğini yapıyordu. şöyle bi bakınca bariz birbirinden çok farklı insanlar görüyorduk. hiçkimse öyle ahım şahım yürümediği için 2-3 tane idol vardı. ceza, sago, fuat falan. rapçiler de az çok onlar etrafında dönüp, kalanını kendi tarzlarıyla icra ediyorlardı. harbiden de bir "tarzdan" bahsedebiliyorduk o zamanlar. keskin çizgiler vardı. no.1 ile patron bir miydi? sokrat ile ezhel bir miydi? iyi kötü yuvarlanıp gidiyorduk ve memnunduk çoğu şeyden.

    hafif özet geçeyim; sonra bir durgunluk dönemi girdi. rapçiler üretimi kesti az çok sanki. dünya değişiyordu. eski hava, heyecan garipleşiyordu. çoğumuz o arada üniversite peşinde koşuyorduk. açıkçası benim pek takip etmeye vaktim de olmuyordu. hidra yükseldi bi ara, joker, mankurt falan derken az çok yine duyuyorduk bi şeyler.

    sonra birtakım kırılmalar oldu abi. şehinşah'ın karma şarkısı. m.o.b'nin yükselişi, khontkar'ın bu şehir benim ve kime ne şarkıları gibi... abi çok da anlamsız olmayan şekilde bu tarzlar bi anda yükseldi. bunda en çok etkisi olan da ezhel. serkeş, reggae tarzı zaman zaman auto-tune'a kayan bir raple bir anda yükseldi. gazapizm de bir anda patladı ama bunda onun etkisi biraz farklı. ezhel'in tarzının doğrudan etkisi olmasına karşın, gazapizm'in katkısı sadece rapin bilinirliğine dairdi. yani ezhel hem tarzı ile hem rapiyle, gazapizm sadece popülerliğiyle rape şekil verdi.

    şöyle bi tablo çizdiğimizde ortaya şu denklem çıkıyor: rap dinleniyor (ezhel + gazapizm), serkeşlik ekmek yediriyor(ezhel) ve trap gibi bir gerçek(%50 ezhel + khontkar) var.

    bir de şu ayrıntı var: eski rapçiler artık tükendi. "gençlere destek" adı altında bir şey çıktı ortaya: m.o.b. motive'nin kalitesini burada tartışmak cidden gereksiz. adam piyasanın anasını ağlatacak. çoktan ağlatmış gibi bile bu yaşta. m.o.b "gençlere destek" hareketinin kralı şuan. bunu tartışmak bile anlamsız. alt üst ettiler her şeyi. haliyle başkaları ekmeksiz kaldı.

    tabloyu tekrar çizelim: gençleri işe dahil etmek büyük etki yaratıyor + serkeşliği insanlar seviyor + khontkar'ın tarzı ise doğrudan kültür-ötesi derecede ilgi çekici.

    e hadi bu düzenden hep beraber ekmek yemeye çalışalım...

    1. bir prodüksiyon şirketiniz mi var? artık gençlere boktan moktan şarkı yaptıracaksınız. (bkz: epidemik, pmc not: pmc bu işi şuana kadar iyi yaptı. epidemik ise klozetin dibinde)
    2. yeni albüm mü çıkaracaksınız? artık khontkar tarzı klip çekeceksiniz. (bkz: hepsi, kolera bile dahil sjdghjsdg)
    3. yeni albüm mü çıkaracaksınız? artık ezhel + khontkar tarzı yazacaksınız. (bkz: hepsi)
    4. albüme mix-mastering mi lazım? artık ezhel+khontkar tarzı mixleyeceksiniz. (bkz: hepsi)
    5. yeni bir tarz, şekil-şemal, lirikal tema mı lazım? artık ezhel+khontkar tarzı hareket edeceksiniz.

    özetle rapçiler kurumsal anlamda m.o.b gibi, geri kalan her açıdan ezhel+khontkar(arttırılabilir) gibi hareket etmek zorundasınız(alakası bile yok) ki ekmek yiyebilesiniz(mevzu buna gelince hepsi sıçıyor işte).

    şimdi piyasaya tekrar geri dönelim, bir daha bakalım... her şey tek-tip. bir fabrika var ve rapçi sıçıyor artık. eskiden "sağdan sola", "yukarıdan aşağıya" el sallıyorduk. şimdi dizleri kırarak saadet işareti(baş parmak havada kjsdgkjsg) yapıp sağa sola oynatıp anlamsız anlamsız zıplıyoruz. kimi dinlediğinizin pek bir önemi yok 3-5 adam(bkz: defkhan kral, eko fresh vb) dışında.

    eksiler şelale, çarşambanız mübarek olsun. karga bitchezzz.

    karga

    6/2/2019 13:14 ~ 06/02/2019 13:22
        heart_plus : 14 stat_minus_2 : 1