ses kartı önerisi

#424138 - bu entryi ortalama 95 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. çoğu universal audio veya rme kullanıyor ya. bunun üstüne çok düşünmeye etmeye gerek yok yani ya apollo modelleri (çoğunlukla twin) ya da rme babyface falan var herkeste az çok. azıcık ağzının tadını değiştirmek isteyen antelope audio veya audient kullanıyor, motu'nun da ultralite mk5 falan var mesela üst segment ses kartı olarak ama rap kaydetmek için açıkçası biraz israf gibi geliyor bana. önce o kadar parayı akustiğe harcamak lazım. ölçümler emici yansıtıcı paneller falan olduktan sonra o yatırımın bir anlamı oluyor. audient mesela en pahalı mixer masalarında kullandığı preampları id4 ses kartına da koymuş, ki düşününce o masanın bir kanalının boyutuna kıyasla ses kartı da çok ufak tefek bir şey değil. daha premium cihazlarda kanal sayısı internal clock jitter bilmem ne avantajları var ama abi napacaksın cidden. gerçekten anlamı yok yani görüntüsüne şekline para vermiş olunuyor bir yerden sonra. driver'ı iyi çalışıyor mu ona bakmak lazım.

    ha pahalı olsun diyince onun da bir sınırı yok, preampı olmayan bir ses kartı alırsın (lynx, metric halo vs.) ayrıca preamp channel strip falan almaya kalkarsın on bin dolarlık olursun bile. ben olsam input ihtiyacına göre audient evo 4 veya ssl 2 falan yapıştırır geçerim.

    mikrofon da biraz ses karakterine göre seçilmesi gereken bir şey, yüz bin liralık bir mikrofon her sesi mükemmel kaydedecek diye bir şart yok. insanlarda yine genellikle neumann tlm 102 103 falan var. uad sphere veya slate vms-ml1 alınabilir mesela harbiden para varsa çünkü bu mikrofonlarda birden fazla diyafram var ve farklı mikrofon karakterlerini modelleyebiliyorlar. benim hayalimdeki mikrofon lewitt 540 genco arının stüdyosunda görmüştüm. baya övüyordu.

    çağırmışlar geldim, çene çaldım, gidiyorum

    fikirsiz

    14/12/2023 00:28
        heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0