bir dakika ya, hazır başlık konudan sapmışken düzeltilmesi gereken şeyler var burada.
öncelikle, unreal engine ile "anlaşma yapmak" diye bir durum yoktur, unreal engine tamamıyla açık bir sistemdir. herhangi bir oyun geliştirmek istediğinizde unreal engine dahilindeki ücretsiz veya ücretli assetleri kullanarak kendi oyununuzu biraz uğraşarak tasarlayabilirsiniz, hatta son dönemlerde "ya kodu napçan kanka, onu da biz çözeriz" benzeri iddiaları var unreal engine'in. adamlar amatör oyun geliştiricileri hayvan gibi destekliyorlar. o yüzden malum oyundaki her şeyin tek tek sıfırdan oluşturulduğu algısını bir kenara bırakalım.
erzurum'daki asıl problem -fikir dahil- ortaya hiç bir bok koymadan, the long dark konsepti üzerine 2 cami, bayrak ve soba modeli ekleyip alta bağlama koyarak insanların bu konulardaki cahilliğini ve milliyetçi duygularını sömürerek kolay yoldan para vurmaya çalışması. ya her şeyi geçtim, allah aşkına şu tanıtım videosundaki tırmanma animasyonunu hangi oyunda görürsem göreyim açık açık siktir çeker oyunu iade ederim ben, playstation 2'de falan çözdüler bu işleri yapmayın gözünüzü seveyim. gerçekten işin içine şu "yerli ve milli" goygoyu girdiğinde insanların gözüne bu derece perde inmesini anlamıyorum ben. bakın bir sürü türk yapımı oyun var steam'de, neden sadece erzurum bu derece linçleniyor bir oturup düşünmek lazım. ortada "bana kalırsa" destekenecek daha güzel işler var, bu tarz şark kurnazlarının vatan millet edebiyatına bu denli kaptırmayın kendinizi.
neyse tanım yapmak gerekirse son dönemlerde bir "s.kerler" havasına bürünmüş twitch yayıncısı, oyun meseleleri haricinde twitter üzerinden de epey politik demeçler vermekte. erzurum meselesinde de dibine kadar haklıdır.