sözlük formatında ikili muhabbet yapmak çok yanlış geliyor ama istisna yapıyorum. bence tartışacak bi şey de yok, bu işler çok subjektif ama ısrar üzerine paragrafları döşüyorum
özet: albümün replay value 0. beeften sonra kendrick götü yalama işi arttı.
bu albüm müzik yönünden gerçekten zayıf. vokal ve flow olarak kendrick lamardan duymadığınız hiç bir şey içermiyor, bunun üstüne beatler de pek iç açıcı değil. abi sözleri çok iyi! ölmüş dirilmiş onu anlatıyor! kendrickin kalemini kesinlikle beğeniyor ve takdir ediyorum ancak e-kitap dinlemek istesem onu dinlerim amk, genel olarak replay value çok düşük. duymak için heyecanlanacağınız hiç bir şey yok, kendrick fanı değilseniz tabi. kendisinden favorilerim gkmc ve damn. bu albümlerde sizi dinlemeye iten catchy, tatmin edici şarkılar var. gnx ise basit prodüksiyonu ve kendrickin neredeyse "konuştuğu" deliverysi ile gerçekten enteresan hiç bi şey sunmuyor.
(bu paragrafta beefte haksız olup, hem suçlu hem güçlü şekilde ivme kazanıp hala muhabbetini yapan bir mal olduğunu anlatıyorum ama çok uzamış isteyen atlayabilir)
ayrıca lavuk hala beefin ekmeğini yiyip sözlerinde bahsediyor ve saygı duyulacak bir durumu da yok, big 3 makarasından beri her parçada götü kaşınıyor birini açık veya sneak dissliyor(lil wayne, snoopa götünün yanması, drake, herkes bana karşı oldu muhabbeti yapması) türkiye muadili olarak jokerin enes alperin tripleri bunlar, amerikan diye taşak geçemiyonuz. bu konuyu çok açmıcam albümle tam alakalı olmadığı için ama adam kahraman ilan edildiği ve söz yazdığı olayda da haksız. meet the grahamsta "acayip olaylar var beyler her şey rap değil ben bana big 3 dediler diye diss atmadım" ayağı yapıp karşısına aldığı sanatçılar için bunlar kadın ticareti yapıyo hem de pedofililer falan gibi sikko bi şeyler anlatıp kanıtlayamamıştı. marjinal görünmek moda olduğu için drake'e sağlam bi diss atınca da ortalığın amına koydu insanlar çok sorgulamadı çünkü neden en mainstream sanatçıdan nefret edip farklı olmayasın ki çok cazip bi teklif aq. çevrenizde rap ile pek bi alakası olmayıp o dönem meet the grahams storysi atan kaç kişi var bi düşünsenize. ecnebi memleketlerde de insanlar black empowering cart curt kendrick baba peygamber piyasayı culture vulturelardan aldı muhabbetine hypelandı. sonuç olarak son dönemlerde kendrick dickriding işi küresel olarak feci bi yükselişe geçti, gelmiş geçmiş en iyi rap sanatçısı yazan gördüm amk bugün.
neyse özetle bu albüm duyum olarak yeni veya ilginç hiç bir şey sunmuyor, üstüne generic west coast beatlerine 3.5 dakika boyunca kendrickin klasik götten vuruluyormuş gibi garip tonlaması ile ilerlerken(bu sene en çok young thug dinledim garip vokal=kötü gibi bi algım yok), dümenden bi versatillik katmak için her projesinde geçtiği 2-3 vokale geçip biraz hızlanarak dümdüz rap yapıyor. bu tür prodüksiyonlar hoşunuza gidiyorsa, biraz daha trap versiyonu için ohgeesy, mike sherm, fenix flexin falan dinleyebilirsiniz çünkü onlar hakkını veriyor. aoty yazanlar için gerçekten üzgünüm! ama ezhelin mid albümünü bile bu ağır tekdüze 45 dakikalık albüme tercih ederim.
bir anda taak diye gündemimize düştü, 2 replay ettim albümü. squabble up, luther, tv off, peekaboo, gnx, gloria ve reincarnated listeme aldıklarım oldu geri kalanları daha chill olan listelerime ekledim. lirikal ve müzikal olarak doyurucu, ama insan bi gkmc-damn tarzı hype arıyor
oğlum bir tanesi makale yazmış albümü boklamak için, öyle böyle yanmamış bunlar. kendrick dickriding, beeften sonra moda oldu diye yazmış adam, replay value yok yazmış west coast bangerlarıyla dolu albüme. neyse bunlara uğraşmıyoruz.
kral yine yapmış yapacağını, mr. morale ağır albümdü, replay value yoktu diyenlere alın size west coast parti albümü demiş. kızgınlığını da atamamış üzerinden. iyi yapmış, daha dinliyorum, son kanaati vermedim.
tv off'un beati not like us'a benziyor ama çok daha iyi olmuş playlistime ekledim. gloria'da sza'nın vokali ve peakaboo'nun altyapısı çooook hoşuma gitti. overrated diye eleştirenleri anlamış değilim albümde tek bir tane kötü parça yok. chromakopia da çıkmışken bir gün kendrick ft. tyler görür müyüz acaba...
Kendrick Lamar’ın, Drake beefinden sonra çıkardığı ilk, genelde altıncı albümü. Albümü çok beğendiğimi, döndürüp durduğumu söyleyeyim. Albüm sürpriz olarak, tak diye çıktı, ismi Buick Regal isimli eski bir markanın Grand National Xperimental çeşidinden geliyor. Kendrick’in babası bu arabaya sahipmiş eskiden, Kendrick için önemliymiş. `Mr. Morale & The Big Steppers `albümüne yaptığım gibi track-by-track incelememizi yapalım.
Öncelikle tekrar söylüyorum, bu albüm Kendrick Lamar’ın DAMN albümünden bu yana yaptığı en hit albüm, West Coast Bangerlarıyla dolu, albümün genel teması zaten West Coast, LA, Compton. Lokal Cali rapçileri var konuk sanatçı olarak, DJ Mustard da 2-3 şarkıyla var. Sounwave ve Jack Antonoff albümün prodüksiyonunu üstlenmişler, Antonoff pop albümlerine yaptığı prodüksiyonlardan dolayı çok eleştirildi ancak Kendrick ve Sounwave ile müthiş uyum yakalamış, daha fazla rap prodüksiyonu yapmalı. Albümdeki diğer sürpriz ise mariachi sanatçısı Reyna Barrera’nın albümde birden fazla şarkıda görünmesi, bu karara şaşırsam da Mr. Morale’deki Kodak Black’ten iyidir. Her neyse başlayalım.
Whacced out Murals: Birkaç ay önce Kendrick’in Compton’da bulunan graffitisi karalandı, şarkının ismi oradan geliyor. Çok sert bir intro, Kendrick içini döküyor, Drake beefinden dolayı hayal kırıklığına uğradığı şeyleri ve isimleri söylüyor. Super Bowl performansı açıklandığından beri bir Lil Wayne tepkisiyle karşılaştı, şov New Orleans’ta olacağından dolayı. Nicki Minaj’lar, Birdman’ler araya girdi, Jay-Z de büyük linç yedi. Lil Wayne’e sitem ediyor, sana abi dedik, sen arkamızdan iş çeviriyorsun diye. Snoop Dogg’a da sitemli, Drake’in AI Tupac ve Snoop ile yaptığı şarkıyı paylaştığı için. Bir tek Nas baba tebrik etti, Bir sürü kişinin gerçek yüzünü gördüm, bu iyi oldu diyor. Kişiliğimi, rap için bozmadım gibi şeyler söylüyor. Reyna Barrera’nın introsu ve nakaratı da çok iyi olmuş. Kendrick, introları zaten müthiş yapıyor.
Squabble Up: Not Like Us’ın videosunun başlangıcında çalan şarkıyı hatırlamışsınızdır, bu o şarkının tamamı. Mustard’ın beatiyle zaten ilk West Coast bangerımızı bulduk. Debbie Deb sample’ı da hoş olmuş. Şarkının videosu dün gece yayınlandı, Billboard’da da tepeye oturacak gibi gözüküyor.
Luther: Bu şarkıyı da sevdim, SZA düetli R&B crossoverı. Kendrick’in şarkı söylediği şarkıları pek sevmem ama SZA ile uyumu güzel yakalamış. Tatlı bir aşk şarkısı. Luther Vandross vs Cheryl Lynn’in If This World Were Mine şarkısından sample alınmış.
Man At the Garden: Şarkı efsanelerden Nas’ın One Mic şarkısından sample alınmış. Kendrick yine içini döküyor insanlara, bu sefer hak ettiği şeyleri söylüyor, hepsini hak ettim diyor, her cümlesini böyle bitiriyor. Şarkının sakin başlayıp sonlara doğru yükselmesi ise tamamen One Mic ile bağlantılı. Nas da Instagramında paylaştı bu şarkıyı.
“tell me why you think you the greatest of all time motherfucker.” Diyerek de bitiriyor.
Hey Now: albümdeki ikinci West Coast bangerı, tam Vince Staples’lık şarkı ama o yok. Kendrick’in sakin bir tonla rap yapması biraz üzdü ama onun dışında iyi bir şarkı.
Reincarnated: Favorim olabilir, 2pac’ın made niggaz şarkısından sample alındı. Kendrick de 2pac flowuyla rap yapıyor. İlk verse’de Jackie Wilson ya da John Lee Hooker’ın, ikinci verse’de Billie Holiday’in perspektifinden rap yapıyor. Onların hayatını anlatıyor. Üçüncü verse de Kendrick kendisi olarak rap yapıyor ve Tanrı ve Şeytan ile olan diyaloğunu dinliyoruz. İnanılmaz bir şarkı, mümkünse Türkçe çevirisini dinleyin.
Tv off: Mustard’ın yaptığı üçüncü West Coast bangerı, Not Like Us etkisi var tabi ama Kendrick’in şarkının ortasında MUSTAAARRDDD diye bağırmasının etkisi daha büyük oldu. Luther ve Squabble Up gibi büyük hit barındırıyor bu şarkı. Lefty Gunplay kardeşimizin yaptığı “ Crazy, Scary, Spooky, Hilarious.” Outrosunu da yazmakta fayda var.
Dodger blue: Yine bir West Coast şarkısı ancak bu sefer daha smooth. Konuk vokaller arasında roddy ricch de var. Yine dinlenebilir bir şarkı, ama daha fazla rap olmasını tercih ederdim.
Peekaboo: Bu şarkıyı sevmedim, Kendrick sırf meme olsun diye bu şarkıyı yapmış gibi duruyor. Çok repetitive, rap verse’ü de kötü bu şarkının. Olmamış.
Heart part 6: Off, ikinci favorim bu olabilir. Orjinali heart part 6. SWV’nin Use Your Heart şarkısından sample alınmış, Kendrick bu şarkıda Top Dawg Entertainment ve Black Hippy üyeleriyle olan ilişkilerini anlatıyor, onları güzel bir şekilde anıyor. Kendrick, pglang’i kurup TDE’den kağıt üstünde ayrılsa da bağları kolay kolay bozulmaz bu adamların. Black Hippy benim yüzümden pek olmadı diye kendi eleştirisini yapıyor. Use Your Heart şarkısının prodüksiyonunu da Pharrell yapmış zaten, güzel bir rastlantı.
“ SOUL. Q. ROCK. DOT.” Black Hippy 4Life.
Gnx: albümün isim şarkısı ancak bu şarkıdaki beati sevmedim, çok aceleye gelmiş hatta iki gün önce kaydı alınmış. Şarkıdaki konuk rapçiler Hitta J, Peysoh ve Young Threat parlıyor daha çok, yine de dinlenir.
Gloria: Güzel bir kapanış, bu şarkıda da SZA var. İlk başta karısı Whitney Alford ile alakalı bir şarkı olduğunu zannetsem de Kendrick son satırda twist’i yapıştırıyor, kendi kalemiyle alakalı bir şarkı. SZA’nın şarkı ortasındaki konuşmasını da sevdim, komik buldum.
Kendrick Lamar yine yapacağını yaptı, bol bol dinlemelik bir albüm bıraktı. Albümün ağır bir teması olmadığından dolayı bazı isimler buna mixtape gözüyle bakıyor ve ikinci albümün geleceğini düşünüyor, bakalım öyle olacak mı? Kendrick’in en iyi olmasa da en dinlenebilir albümlerinden biri olduğunu düşünüyorum ve devamını diliyorum.
bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz. hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.