yeni jenerasyonun old tayfayı sevmemesi - bol sözlük

yeni jenerasyonun old tayfayı sevmemesi

başlık no:32866 okunma:509

  1. bu durum benim de başıma gelmişti bir dönem. o yüzden yadırgamıyorum arkadaşları da. örneğin cartel'in yaptığı şarkıların neden bu denli övüldüğünü asla anlayamam.

    genç arkadaşlarımız da ceza, sagopa kajmer, fuat dinlerken bu derin düşünceye kapılıyor olabilirler. sanırım eski soundlar genel olarak eski kulaklara hitap ediyor gibi... tabi bu hitapsızlığın sonucunda da arkadaşlarımız yeni nesil soundlarla bu soundları bir kıyasa gidiyor. khontkar, ceg kulaklarına daha çok hitap ettiği için de onların daha iyi olduğunu savunabiliyorlar.

    bu durum çok normal. herkesin, her nesilin rap müzik anlayışı elbette farklı olacak. yalnız benim bu etapta genç arkadaşlarımız ile alakalı düşüncelerim tamamen henüz diyaloglarında bir frenlemeye gidememelerinden kaynaklı (buna yol yoradam öğrenememek, karakterin henüz tam oturmaması diyebiliriz) aklına her geleni yazmaları oluyor. ölçmeden ve tartmadan... bu problem teşkil edebilir.

    ben 2015'te burada yazdığım entryleri gördüğüm zaman utanıyorum. siz de böyle olacaksınız muhtemelen... : )
    v o k | ? | 30.6.2020 22:28
    (#243289)
  2. çünkü eskiler artık klasikleşmiş, tabir-i caizse klişeleşmiş vaziyette. bizler bu klasikleşme dönemine ilk elden tanık olduğumuz için seviyoruz, bizim için yeri ayrı. ancak bu dönüşüme tanık olmamış, sonucuyla direkt karşılaşmış ve bolca da örneğini bir arada görmüş yeni nesil için pek de kıymetli olmuyor. trap müziğin catchy olması, dinleyene kendini havalı hissettirmesi, kayıt ve beatlerin daha profesyonel olması da trap'e daha çok çekiyor. evet biz de cartel'i sevmezdik, yalan olmasın cartel müziği bugün dandik reklamların uyduruk rap şarkıları gibi gelirdi fakat cartel dönemine yetişenler için de cartel farklıydı, denenmemişti, cartel'den esinlenen, feyz alan pek çok mc'yi doğurmuştu. yani yeni nesle kızmak anlamsız. her nesil bunu yaşar.
    crowley | ? | 30.6.2020 22:45
    (#243306)
  3. İyi ama, objektif bakmaya çalışıyorum. 2005'te ceza sago varken cartel'i boklarsın anlarım. Ama sene 2020'de ezhel var diye ceza ve sago'yu boklamanın mantığı yok bende. O yıllarda yaptıkları rap hala geçerli bana göre. ikisinin de tekniğinin gayet oturduğu yıllardı. Ezhel'i daha çok beğenmeyi gayet de anlarım hem sound üstün hem de ezhel'in müzikal olarak çok daha fazla lezzet verdiği ortada.

    Ancak bu arkadaşlarınki trollüğe giriyor üzgünüm. Sadece akıllarına ilk gelen şeyi yazıyorlar yani. Ve tabiiki dikkat çekmek de istiyorlar. Yazsınlar bakalım, karışan eden yok nasılsa.
    anonim | ? | 30.6.2020 22:53
    (#243314)
  4. genç kardeşlerimiz rap ya da müzik özelinde değil hemen her şeyde daha kolay tüketilebilen, üzerine düşündürmeyecek şeyleri seviyorlar. Kitapçılardaki çok satanlar rafına bakmanız yeterli olacaktır. onları da suçlamıyorum bu arada içine doğdukları düzen sıkıyor onları daha ilkokul yıllarında hayatın her alanına sirayet etmiş siyasetle tanışıyorlar bir kere kafa dağıtmak en doğal hakları. ahmet hamdi Tanpınar'ın dediği gibi Türkiye evlatlarına kendisinden başka bir şeyle meşgul olma imkanı vermiyor.
    gonulkirmaz | ? | 30.6.2020 23:16
    (#243333)
  5. koltukgenerali'nin dediği çok doğru. kardeşim sagopa gelmiş ceza gelmiş kim sikler cartel'i o saatten sonra. herkes ya old school rap yarak gibi diyebilir o zaman dilimi için.
    fakat günümüze bakıyorsun, sagopa, ceza ve diğerlerinin en iyi işleri ortalıkta olmasına rağmen dinleyeni yok. yeni nesilin o şarkılardan haberi bile yok, gerçi olsa da dinlemiyorlar o da bir gariplik.
    buralar degerlenir | ? | 30.6.2020 23:31
    (#243340)
  6. Olağan durumdur. Yeni nesil kendinden önceki nesillerin değerlerini bile kaale almıyor. Bu olay müzikte de kendini gösterir. Bir sonraki nesil için de aynısı olması olasıdır. Ancak bunda yeni neslin suçı kesinlikle 0'dır.

    Örnek veriyorum. Bir nesli ele alalım. Eski nesle göre mükemmel olan dünyadayız. Yeni nesil eski neslin her şeyine saygı gösteriyor ve onları üstün tutuyor. Kimse çıkıp bu ne oğlum yeni bir şeyler deneyelim demiyor. Herkes sagopa'ya tapıyor mesela. Sonuç ne olur? Piyasada sadece yeni sagocuklar görürsünüz. Hiçbir ilerleme kaydedilmez. Dinlediğiniz her şarkının sago şarkısı olmasını ister miydiniz? Ben bir fanı olarak istemezdim. (Bu soruya evet diyecekler var bu arada)

    Ancak yeni nesil eski neslin bilgi birikimini yok saymaz. Onu kullanarak ve kendi yaratıcılığını kullanarak daha iyisini üretir.

    İyi ki birileri çıkıp bu boomerların da sagopa'nın da amına koyayım diyor. Çünkü müzik risk alarak gelişir. Her şey risk alarak gelişir.
    anonim | ? | 30.6.2020 23:58 ~ 01/07/2020 0:01
    (#243356)
  7. çok basit aslında çıkarım yapmak. doğduğu dünya o kadar hızlı ki, 90 bpm ona keyif vermiyor. halbuki ben ilk rap şarkımı dinlediğim zaman bpm'i 90 civarıydı ve keyiften dört köşeydim.

    ayrıca üstüne derinleşebilecek bir konu olmadığını düşünüyorum çünkü yeni nesil henüz -İnternet denen zımbırtı ellerinin altında olmasına rağmen- kültüre, normlarına ve değerlerine hakim değil. hala amerikan rapçilerinin giydiklerindeler. bir şeyler iyice oturduktan sonra böyle konuşmalar geçmeyecektir diye düşünüyorum.
    klozetepesindehayatmuhasebesi | ? | 1.7.2020 00:02
    (#243360)
  8. günümüzde artık her şey hızlı tüketiliyor. 5 dakikalık, 3 verselük şarkıya uzun diyeni bile gördüm. ki zaten artık sanatçıların albüm yerine single yapmasının sebebi de budur. 12 şarkılık bir albüm çıkaracağına her ay 1 şarkı atarsın; böylece yıl boyunca şarkı çıkarmış, adeta bir müzik fabrikası olmuş olursun. zaten şöyle bir şey var, dinleyicinin çoğunluğu dinlediği şarkının birkaç ay sonra yüzüne bile bakmıyor.

    ayrıca eski parçalarda sözlerin afedersiniz götü başı ayrı oynamıyordu, bir bütünlük vardı ve sözleri satır satır değil bir bütün olarak anlaman gerekiyordu. hatta bazı durumlarda şarkıları gerçekten "sindirebilmek" için bütün albümü dinlemen gerekiyordu. bu yeni jenerasyona ters geliyor; onlara olabildiğince basit ve tabiri caizse punchline diyebileceğimiz birkaç kilit söz, sözcük vs. etrafında dönen lirikler lazım geliyor. sözler açılıp kıyaslandığında bu belli oluyor; son zamanda çıkan işler oldukça basit, kafa yormaya gerek olmayan temalar ve lirikler içerirken bazı eski parçaların sözleri adeta şiir gibi yazılmış.

    sözün kısası; yeni nesil kısa basit şarkıları seviyor, eski parçalar gereksiz karmaşık ve uzun geliyor

    not 1: ha tabii bu durumu jenerasyon farkı da etkiliyor olabilir, yukarıda bahsedilmiş zaten. ancak ben bu durumun cartel muhabbetinden farklı olduğunu düşünüyorum yine de.
    not 2: yazdıklarım bpg vs albümler düşünülerek yazılmıştır, fuat ergin lirikleri şimdi konumuz değil


    anonim | ? | 1.7.2020 00:26
    (#243370)
  9. yıl heralde 2008 Anasınıfına gidiyorum o zamanlar bi yandan sürünebilen oyuncak askerle oynuyorum bi yandan adanalı izliyorum.Ulan bi anda ceza çalmaya başladı o an büyülendim hayatımda en şaşırdığım an o andı bu müzik daha önce duyguduğum hiç bi şeye benzemiyordu.Sabah bindim servise servisci abi açmış bi ceza dedim ulan o adam ,gittim sordum abi bu adam kim falan diye öğrendim ismini "ceza".Bilgisayarı karıştırırken bi dosya buldum müziklerde ismi ceza tıkladım dört klasör ; medcezir , anahtar , rapstar ve yerli plaka.Bunları tavaf ettim dinlemekten o kadar zevk alıyordum ki günde altı yedi saat aynı şeyleri dinliyorum.Ordan ceza'nın feat attığı kişilerden yola çıkarak başka denizlerede açıldık.Fuat ergin , killa hakan ,sahtiyan,sagopa kajmer.Ulan altı yedi yaşında bi çocuk nasıl havan topu şarkısından zevk alabilir nasıl bir ruh hastasıysam artık ordan yürüdü gitti sonra yeni nesilleri öğrendim sansar pit10 joker allame da poet farazi kayra patron şehinşah...Başladığımıza döndük hala o ilkleri dinliyorum ve Hala odamda cezanın beş posteri asılı.İyiki duymuşum o gün televizyonda o müziği...
    burada | ? | 1.7.2020 01:06 ~ 01/07/2020 1:13
    (#243430)
  10. old tayfanın saçma sapan "sokak" edebiyatı yapmasından kaynaklıdır
    yevyov | ? | 1.7.2020 05:12
    (#243552)
  11. fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog