yazarların starbucks deneyimleri - bol sözlük

yazarların starbucks deneyimleri

başlık no:10324 okunma:3469
şu an konu dışı kategorisindeki bir başlıktasınız.

Sayfalar: >>

  1. starbucks tanımı: gençleri kasıp kavuran, check in yapmak için sıraya girilen mekan..

    ulan uyandım bugün, kahvaltı yaptık. muhabbet gırgır oyun filan derken canım sıkıldı. dedim "aga benim canım sıkılıyor, başka bişey yapmak lazım." kahvaltıdan sonra dolaptaki son biraları da gömmüştük. dedi "ben arkadaşların yanına gitcem sende gel." tamam geleyim dedim çıktık yola. bindik otobüse. kafa hafif çakır tamam da bindiğimiz otobüs gideceğimiz yerin tam zıttında. düşünüyorum kendi kafamda. herhalde bu arkadaşlarla ben daha önce hiç tanışmadım. kendi kendime onu düşünüyorum. nasıl tipler acaba, anlaşabilcez mi? yoksa elinden teli düşmüyen elit tabaka mı filan diye.

    neyse indik otobüsten muhabbet ederek yürüyoruz. ben compton'ı izleyeli bikaç gün oldu. etkisinden çıkamadım. gördüğüm herkese musait bi ortamda heycanımı dillendiriyorum. snoop dogg double ci klas kanka filan derken tak etti. dedim kanka nereye gidiyoruz biz? bekle bekle görcen dedi. düşünüyom acaba karıya filan mı götürüyor. yok gündüz vakti ne karısı. sonra hatırladım. arkadaş bana bikaç hafta önce "kanka şöyle bi yerde bi kahve içtim deniz manzaralı götüm geçti. zaman bulunca sana ısmarlıyacam" filan diye. "haa lan tamam mocha içmeye mi gidiyoz" dedim. "aynen" dedi güldü..

    şimdi arkadaşım beni tanıyor. ne tür insanlarla anlaştığımı, ne tür bi kafada olduğumu. ki kendisiyle de aşşağı yukarı aynı zihniyetteyiz. ama starbucks'ın bende uyandırdığı duyguyu bilmiyor. bende ondaki duyguyu bilmiyorum. neyse geldik mekana. "ulan mekan starbucks mıydı?" diye tepki koydum. "evet kanka sorun mu var?" dedi. evet dedim düşüncelerimi paylaştım. mekanın 5 mt ötesinde konuşuyoruz. dedi "istersen girmeyelim. başka bişey yapalım." ama olmaz artık. adam buraya kadar beni getirmiş. niyet etmiş mocha içmeye. ben böyle ibnelik yapmam. onun için o eziyeti çekerim.

    girdik mekana. aldık 2 orta boy mocha. şekerdir filan öneriyor bana şundan koy bundan ekle. evden bira kafasıyla çıktık algılarda problem olunca şeker meker derken ben devirdim bardağı. güzelim nezih ortam bok oldu. içerisi zaten am gibi sıcak bana iyice sıcak bastı. neyse çalışanlar "sorun yok sorun yok" müdahele etti. toparladılar filan yenisini verdiler oturduk bi yere. kahve dökmüşüm bilmem neymiş sikimde değil. ben ortamdaki insanları çözmeye çalışıyorum.

    arkadaşımla bişeyler hakkında konuşup muhabbet ediyoruz filan eyvallah. kulağım onda gözümle etraftaki insanları inceliyorum. hani ben mi çok yavşağım böyle mekanlara tepkili olarak filan diye. yani önyargımı kırmaya çalışıyorum anladın mı. soluma bakıyorum, eline nemlendirici süren bi abla. sağıma bakıyorum el aynasıyla rujunu tazeleyen bi kadın. sol çaprazımda sevgilisini bekleyen iki kız fısır fısır konuşup kahkahalarla gülmeler. dedim ilk defa ön yargım yersiz değilmiş. sağ çaprazımda sarışın bi abla vardı. telefondan bişeyler konuşuyor. tabiki sessiz filan değil. bi yerde kadın ingilizce konuşmaya başladı. arkadaşla sustuk kadına dikkat kesildik. kurduğu cümle şu: "i dont have money." sonrasında çat pat ingilizcelerle başka şeyler.

    bi adamın 2-3 yaşlarında çocuğu çimlerde filan yürüyor. vakit geçiriyor. adam kahve sigara keyfi içinde. sokak köpeği geldi mekana. kulağında küpesi filan var. çocuğun oynadığı çime paralel olarak gidiyor. adam apar topar kalkıp çocuğun yanına koştu köpeği kovalamalar filan. az ötede scooterla takılan 8-9 yaşlarıdan kız çocuğu. adam köpeği kovalayınca köpek ona doğru koşmaya başladı. hayvan tedirgin tedirgin kaçıyor. kız bundan korktu ağlayarak annesine koştu.

    ulan 10-15 dk boyunca oturuyoruz mekanda bi tane normal bi insan yok. farklı farklı tipler. başka bi ülke mi burası ne oluyoruz. ikinci sigaraları yaktık. mendil satan çocuk bahçede oturanlara mendil satmaya çalışıyor. çocuk sanki heykellerle konuşuyor. sanki orda öyle bi çocuk yokmuş gibi. kimsenin sikinde değil ama. tabi çocuk tepki alamayınca 2-3 kere soruyor. klasik mendil satan çocuk işte. bize geldi. sordu. "sağolasın teşekkür ederiz kardeşim" dedik çocuk gitti. karşımızda 40lı yaşlardaki kokoş teyze dik dik bize bakmaya başladı. "dünyanın en kötü şeyini yaptık amına koyim. kriterlerimiz çöktü. alt sınıf insanla konuştuk." diye düşündüğünü düşünüyorum. iyice sinirler bozuldu tabi. alkol üzerine yoğun kafein vucudumda hafif bi ağırlık var. dedim "hadi kalkalım kanki."

    çıktık mekandan. arkadaş fikrimi sordu. dedim "kahve güzel ama mekan leş".
    ret1arius | ? | 1.12.2015 21:07
    (#49049)


  2. gitmedim.Gitmiyecegimde. Orda kahvemsi şeyleri içmicem mk lan..Yaşasın kahvehane kültürü..
    lordjamal2 | ? | 1.12.2015 21:24
    (#49052)


  3. bu tür mekanların en büyük handikapı, gidişinizi rutinleştirirseniz onlardan oluyorsunuz. sırf bu yüzden kapitalist firmaların ürünlerine müptela olmamak gerek... ciddi bir biçimde sizi sizden alıp başkalaştırıyorlar.
    anonim | ? | 1.12.2015 22:01
    (#49054)
  4. bu yaşıma akdar hiç gitmedim. içinden çok kızı çıakrtıp başka mekanalra alıştırdım ta kiii geçen aya kadar... en eski kız arkadaşım (2-3 yaşından beri tanıyorum lan. kaç yıl oldu ben bilmiyorum. ) kız aldı beni götürdü sıtarbaks denilen yere. bi içecek ısmarladı anında dıaşrı çıktım... dedim bak bir daha yapma diye... aman yaa dedi.

    neyse efendim ilk ve son girişim oldu. en son kuşadasındaki starbaksa kahve içemeye çağıranalrı bile kapısından almıştım... siyasetlerin amk bi kahveye o parayı vermem... deli gibi kazansamda vermem....
    pisagor | ? | 1.12.2015 22:05
    (#49055)
  5. Bazı zamanlar gitmeye niyetlendiysem de gitmedim. Mutluyum.
    iykundrgrnd | ? | 1.12.2015 22:30
    (#49060)
  6. çamlıca kıraathanesi neyimize yetmiyor arkadaş.
    kapitalizme para bayılacağıma selim abiye veririm o kazanır, en azından esnafıma gider para. hem kahvesi de on numaradır =))
    apostrophe | ? | 1.12.2015 22:54
    (#49062)
  7. Asla gitmiyecegim mekan'dir zaten gitmek icinde o kadar samimi arkadasim yok olsa bile kapisindan girmem,kapitalizmin sol eli'dir kendisi ama burger'a gidende benim kendimce celiski icindeyim resmen, bir kaç yila yeni bir mekan cikar starbiikkks da eskir ah ah bitmez bu insanlar
    calvino | ? | 1.12.2015 23:26
    (#49065)
  8. arkadaşım arabistan doğumlu. onun memleketinde köşe başı mocha satıyormuş imiş. türkiye'de, en azından antalya da mocha yapabilen tek mekanda bunlar işte. böyle bi açaklama ekliyim..
    ret1arius | ? | 1.12.2015 23:29
    (#49066)
  9. sık sık önünden geçerim.. insanlar kitap okuyor, muhabbet ediyorlar falan. parası olana sıradan, parası olmayana en güzide mekanların başında geliyor. evimde nescafe içip kitabımı okuyorum ve bunu yaparken kendimi bayağı cool hissediyorum, aynı bokun laciverti. hiç girmedim açıkçası.
    tornado34 | ? | 2.12.2015 00:21
    (#49076)
  10. genelde birdnose yada orangeflavor içtiğim mekandır.

    bir keresinde bir tepsinin tabanı yüzüme paralel geçmişti ve tepsi doluydu. işte garip bir deneyim.

    işin kötü yanı ''tüpcüye iki çiaay'' diye nidalar duyamazsınız. vahim!
    anonim | ? | 2.12.2015 14:05 ~
    (#49099)
  11. amaç muhabbetse bi parkta kola-çekirdekle mutluyum
    nastradamus | ? | 2.12.2015 14:47
    (#49102)
  12. bir kere dahi pişmanlık yaşamadığım deneyimlerdir.

    küçük esnaf'ın türlü oyunlarla cebinizdeki üç kuruşa göz diktiğinin farkında değilseniz, gözlerinizi açın derim. evet, starbucks en büyük kapitalizm ikonlarından birisi. ancak neden bu kadar tutuluyor ?

    ben şahsen, haftaiçinde en az 3 4 kere gider gelirim starbucks'a. yeri geliyor güniçinde iki kez gittiğim dahi oluyor.

    öncelikle, rahatsınız. çayınızı bitmeden alan, 10 dk boş oturmanıza müsade etmeyip, çay kitlemeye çalışan çakallar yok.

    filtre kahve : 5 tl.

    gidin bakalım, 5 tl ye o boyda kahve içebilecek misiniz. tadını, kahve kalitesini vs, hiç bahis etmiyorum. sadece o fiyatta kahve içebilecek misiniz, denk mekanlarda.

    pahalı bulunan, mocca, latte, bilmem ne bok püsür kahve serileri de, çoğu yere göre uygundur.

    sabah taşınabilir bilgisayarınızla, veya telefonunuzla gidip akşama kadar sadece 5 tllik bir kahveyle oturabilirsiniz, şarjı kullanabilirsiniz, dergi okuyabilirsiniz.

    bir allahın kulu da gelip, " beyefendi bir şey ister misiniz " gibi imalı bir lafla siktir çekmez.

    sandviçleri vs. çok pahalı evet. o konuda bir şey demiyorum.

    ancak, 1 filtre kahve içip eşiyle dostuyla oturan insana " şekilci " demekte tuhaf.

    şekilci görmek istiyorsanız kaliteli kahve sattığını iddaa edip, kahvenin k sinden anlamayan at yarraklarının mekanına gidin : karaköy.

    orada son dönemde peydah olan o sikko kahve dükkanlarını bi gezin, fiyatlarına bakın. sonra tekrar konuşalım.

    en geri kalmış yerde bile 5 tl ye kahve içip saatlerce oturamazsınız.

    ayrıca personelleri de çok kraldır.

    tchibo var bi de. ondan da çok filtre içmişliğim var, fiyatı 2,95 ti en son. ama onun da oturacak yeri yok. sigara içecek yeri ve interneti olsa tchiboya da giderim.

    roberts coffe, lavaza vs. gibi yerleri görmeden starbucksa fahiş fiyatlı demek, şekilci mekanı demek biraz acımasızca bence.
    if rap gets jealous | ? | 2.12.2015 15:00
    (#49103)
  13. if rap gets jealous'in her dedigine katilmakla birlikte, sasirdigim baslik olmustur. ne cok yafta yapistirilmis, ozentilerin mekani, bilmem kimlerin mekani vs diye.

    ne zaman evde calismaktan sikilsam en yakin starbucksa giderim, alir laptopimi calisirim. ne kimse gelip bilader napiyon sen burda der, ne cay kitlemeye calisir, icmezsen kalk git diyen olmaz. ne kadar kapitalist bir yer amk, zorla bisiyler satmaya calismiyorlar cok kapitalistler aq.

    su an en mainstream mekanlardan olan walter's coffee shop'a gidin bakalim hipsterlari, kapitalizmi vs. orda gorun. degisik insanlarin hepsi orda. en sikko kahve bile starbuckstan 2-3tl daha pahali. ustune oturacak yer bulamiyorsun.

    bir ton sikko hipster mekani varken starbucksa bu kadar yafta yapistirmak cok sacma.

    starbucks'i yedirmeyiz.
    3rd wave coffee'yi de sizden ogrenecek degiliz, en kral kahveyi icmesini de biliriz, f/p olarak starbucks siker atar ama.

    250 gr kahveye 40 tl verip aldigim da oldu, starbucksta 5 tlye filtre kahve alip sabahtan aksama kadar herseyini somurdugum de oldu.

    elitist, kapitalist bilmemne degilim.
    dj mic check | ? | 2.12.2015 17:39
    (#49114)
  14. abi şunu aşmamız lazım değil mi ya?

    sürekli insanların rap diyenleri dışlamasından, dinleyicileri keko gibi görmesinden yakınıyoruz şimdi kalkıp sırf kahvesini içiyor diye birisine laf söylemek biraz saçma değil mi?

    he dersin ki kahvesi yarrak gibi bilmemnesi bok gibi tamam kafeye laf söylersin kabul ama oraya giden kişilere laf söylemek, genelleme yapmak olmaması gereken bişey bence.

    ben gerek sosyal hayatımın az olmasından dolayı, gerek denk gelmediğimden hiç gitmedim. onun yerine nescafe 3in1'i ketılda kaynattığım sıcak suya koyup içiyorum sonra bilgisayarımın başına geçip müziğimi/filmimi açıyorum. bu bana yetiyor. bırakın insanlar oraya gitmekle mutlu oluyorsa takılsınlar, kimseye zararı yok.

    not: yanlış anlaşılmasın kimseye cevap olarak yazmadım.
    acapella | ? | 2.12.2015 19:45 ~
    (#49122)
  15. bir şeyler içmekten çok hoşlanmama rağmen hiç yaşamadığım deneyimlerdir.


    midemi bulandıran insan çeşitlerinin çoğunun tercih listesinde üst sıralarda olan bir mekan olduğu için buraya gitme fikri de hiç cazip gelmemekte. sanırım burayla ilgili deneyimim hiç olmayacak.





    (bkz: kahrolsun noktadan sonra boşluk bırakma kuralı)
    penguen | ? | 2.12.2015 19:52
    (#49124)
  16. kahve sevmediğim için hiç yaşamadığımdır. büyük konuşmamak lazım ama gitmeyi de düşünmüyorum bu tarz yerlere.

    şu an hatırladım, birkaç ay önce arkadaşlarla buluşmuştuk. ben gelmeden önce bu sıtarbaks denen mekana uğrayıp çay almışlar. elimizde çayla geziyorduk sokakta. çay dediysem bildiğimiz çay bardağında değildi tabii. karton bir kutudaydı. denedim, tadı gayet kötüydü. diğer ürünlerini bilemeyeceğim.
    bay golyadkin | ? | 2.12.2015 23:21
    (#49145)
  17. @13 - @14 la mekana laf eden oldu mu ki? kim mekana laf etmiş ki savunmasına geçmişsiniz. evet mekan çok nezih, çok kral. artı yönleri çok fazla. hatta ben kahveyi döktükten sonra etraftaki çalışanların suratlarına tek tek bakıp acaba kinli kinli bakıyorlar mı? anama küfür eden olur mu derken sanki hiç kahve dökülmemiş gibi müdahale ettiler. bu mekanın ne kadar iyi olduğunu gösteriyor. ama o ortama yakışmayan şeyler de var işte. ya da o ortamda sadece kendisinin olmasını isteyen tipler de oluyor. mendil satan çocuğa verdiğimiz tepkiye karşı gelen tepki de buna örnek olsun diye yazdım.

    @15 abi zaten bizde onlar bizi dışladığı için onları dışlıyoruz. anlayacak bişeyi yok yani. beni dışlayanı bende dışlarım. benden bunun saygı duyulacak birşeyi olabileceğine beklemeye ihtimal bile yok. bak ev arkadaşımın hollanda'da yaşayan teyzesi var. yazın antalya'da ki evlerine geliyorlar. bi akşam konuk olduk. hani o ortamlardan hiç çıkmayan insanlardan olmasına rağmen sıcak kanlılığı ya pozitifliği insanı kendisine çekiyor. genelleme yapmakta saçma ama çoğu insanın kendisini üstün sandığı bi yer haline gelmiş.

    hayır şurdayım ben. ya benim yazdığımı ya da yazılanların sadece başındaki bi cümlesini okudunuz ya da bambaşka bi ruh haliyle(tamamen zıt olmak için) yazmış gibisiniz. anlam veremedim kusura bakmayın.
    ret1arius | ? | 2.12.2015 23:24
    (#49146)
  18. Daha kısmet olmadı beyler en temiziniz benim *
    hayirliishler | ? | 3.12.2015 11:46
    (#49166)
  19. hacı ben de girmedim daha hiç. *
    abdurrahman | ? | 3.12.2015 12:23
    (#49168)
  20. (bkz: ölücü detected)

    hayatımda hiç gitmedim ama sanırım bir ara gideceğim. gidenlerin geneli çok iyi bahseder.fiyatların hepsi abartılı değildir. genel beğenilme sebebi insanların kendilerini kişisel olarak özgür hissettikleri medeni bir ortam sağlaması sanırım. bence güzel bir şey. kahvehane güzellemesi yapanlar felan olmuş. açık konuşayım, kahvehanelerin çoğu bokk gibidir arkadaşlar. ülkenin en cahil cühela boş beleş tiplerinin takıldıkları mekanlardır bunu hepimiz biliriz. eğer 21.yüzyılda bu dediğim tarzda kahvehanelerden birisinde takılan genç bir kardeşimizseniz,kendinize bir an önce bir çeki düzen vermenizi tavsiye ederim. kızmayın,dost tavsiyesi. siktir edin. ayrıca bu tarz boktan şeylerin romantizmini yapma hastalığından bir an önce kurtulmamız lazım diye düşünüyorum.

    berkecan veya meriç değilim ama ülkemde bilim,insanlık,medeniyet istiyorum. çok mu şey istiyorum ha? daha fazla oralet içen ortadoğu uzmanı istemiyorum artık ağlıcam aq

    neyse sinirlendim yine. gereksiz de bir hırçınlık oluştu. şu görsel pr mıdır bilemem ama böyle rahat bir ortama ihtiyacım var. artık starbakstayım beyler. (with pelinsu and 4 others)

    i.hizliresim.com
    komidine carpan serce parmak | ? | 3.11.2016 02:05
    (#81804)
  21. Sayfalar: >>

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog