yalnızlık - bol sözlük

yalnızlık

başlık no:4019 okunma:1302

  1. 2013'te çıkan indigo ve cem adrian eseri. mutlaka her gün en az 4-5 kere dinlerim. cem adrian nakaratı çok iyi okumuş da ondan ziyade indigonun yazdıkları hakkında konuşmak istiyorum. bi nevi hayatımın özetini yazmış adam. böyle içten, böyle samimi bir dille anlatım yok abi ya. lirikleri dinlediğimde kendi yaşadıklarım aklıma geliyor, aklıma geliyorken gözümün önüne geliyor bazı şeyler. nasıl yorum yapacağımı bilemiyorum.

    "depresifler yanılıyor; yalnızlığa alışılmaz.." kendi kendine yalnızlığa alıştığını düşünürsün ama kendini kandırırsın. için içini yer etrafındaki sessizlikten. "nolucak lan böyle?!" diye sorarsın kendi kendine. etrafında çok arkadaşın vardır ama hiç arkadaşın yoktur.

    "Hayatının en dandik detaylarını umursadığını zanneder susmaz, Kaldırım taşını izlersin." birçoğumuz yaparız bunu. anlatır anlatır anlatır umrunda olmasa da anlatır gereksiz şeyleri, sus diyemezsin, kafanı eğersin yere dinlersin. ama senin dertlerindir önemsiz olan. onların anlatacakları çok daha mühim konulardır hep.

    "Telefonda kayıtlı böyle 107 farklı isim,
    Bulamıyom tek bir yoldaş 2 bira içmek için.
    Çünkü biliyom ki; yüzeysel muhabbet mükemmel ama derinleşsem azcık ağzı açık kalır piçin."

    hayatın özeti bu sözlerde. ulan geziyorum rehberde adam gibi içten birini bulayım da arayıp "gel iki bira içelim muhabbet edelim" diyeyim. yok. çünkü hepsi sıradan kişiler, yüz yüzeyken kardeş gibi davranan kişiler. havadan sudan muhabbetler mükemmeldir ama derinlere insen şaşırırlar. o tipler bunlar.

    senin kaleminin kalemtıraşı olayım be indigo... aşağıdakileri kendi uğraşımla yazdım ona göre :d










    Düşüncesi bile korkuturdu kimi zaman beni
    Yalnızlığımı paylaşabilecek yakın birilerini bulamıyom,
    Umrunuzda değil mi yaşadıklarım?
    Anlatmak da gelmiyor içimden hiç geceleri..

    Sabahları vapurda karşılaştığım aynı yüz
    insanın yüzleri tamamen yabancılaştığım
    Birbirimizi görmezden geldik,
    Göz göze gelsek bile ortak kararla ayrı yönlere kaçtığım.

    Hudutlar değil farkımız; sınıfsal kutuplar,
    Para peşinde koşturmaktan tükendi umutlar..
    Kredi kartı kadar saygı gördük
    kapitalist sistem böyle, `bilgi kitap değil youtube'ta.`

    Örselenmiş çocukluklar çağındayız,
    Görsellik yoksa ilgilenmeyiz bir şeyle bunu geç öğrendik.
    Püf noktalarını modanın keyifsiz pazarlarda kaptık.
    Eskiden olsa akrabalarımızı özlerdik.


    Günümüzde ilişkiler öyle mi?
    Büyük şehirde komşular aratıyo insanları köydeki.
    Görünce paspal kıyafetle adam trafikte
    `deriz ne işi var bunun burda böyle kro tiple? `

    Metropol dışında yaşayan arkadaşlarım,
    Canlandıramıyor kafasında burdaki sokakları.
    Fena güzel hatunlar var dedim hoşlandılar,
    Gaspçılardan bahsedince inanmakta zorlandılar.

    Okula gidersin her gün aynı pis duraktan,
    Aşık olduğun suratı izlersin uzaktan.
    İçinde bir acı vardır karın ağrısına benzer gidip konuşamazsın.
    Dostun tv kumandan.

    Kanal degiştirdikçe kafan dağılmıştır zannedersin;
    Aksine sıkıntın da bak çoğaldı.
    Alkol ya da esrar içmen artık kaçınılmaz,
    `Depresifler yanılıyor; yalnızlğa alışılmaz.`


    Korkmuyorum artık senden yalnızlık, korkmuyorum hiç korkmuyorum,
    yüregime vur, vur istersen. Kalmadı hiç kaçıp gitmem.


    Bazıları vardır hata edip naber dersin,
    Anlatmaya bi başlar sıkıntıdan terlersin.
    Hayatının en dandik detaylarını umursadığını zanneder susmaz
    Kaldırım taşını izlersin.

    Telefonda kayıtlı böyle 107 farklı isim
    Bulamıyom tek bir yoldaş 2 bira içmek için.
    `Çünkü biliyom ki; yüzeysel muhabbet mükemmel ama derinleşsem azcık ağzı açık kalır piçin.`

    Sokaklarda gerçekten embesil çok.
    Sanal ortamda tanıdıklar smiley'le eğleniyor,
    En az benim kadar sıradan 1 milyon insan var karşı cinse felsefe yapan.
    Sanki en derin o.

    Ferrarisini satan bilge sattı çünkü;
    Zenginliğin trend olduğu zaman dündü.
    Ruhani takılmak lazım bugün,
    Bu fani dünyanın secret'ını çözmüş bir imaja bürün.

    Üstümüzde angaryadan boş sosyal roller,
    Milyonları sevindirip üzüyor atılan goller.
    Üretimi sağlayan emektir ama; sermaye sahipleri kazanıyor para,
    Kabullenene yol ver.

    Sistemi sen mi değiştireceksin? Diyene evet cevabım.
    Nereden biliyorum?
    İçimdeki melek söylüyo özel ve seçilmiş olduğumu.
    Çocukluğumdan beri Ben de hak verdim bizzat deneyerek.

    Bu kadar iddialı ve büyük söylemlerin hepsi sorun çıkardı
    Ne zaman söylessem sesli.
    Ama bu suçlu olduğum anlamına gelmiyor.
    İnsani bir taleptir savunduğum; Vicdani Reddim.

    Vücudumu savaş için eğitmem tek istekleri,
    Bana silah vermeyin çürüttüm bu dirsekleri.
    İnsanlarla anlaşmak için 2 dil öğrendim
    Ama bu dünyada yalnızlık tek hissettiğim..
    tornado34 | ? | 12.10.2014 22:08 ~
    (#16116)
  2. bu sarkıyı ılk defa dınledım ve gercekten ındıgonun ne kadar ıyı oldugunu bırkez daha anladım. Ustelık sarabımı yalnız basıma ıcerken bu bır tesaduf olamaz yada olabılır.
    husnunacip | ? | 13.10.2014 00:06
    (#16120)
  3. uzun zamandır hissetmediğim his.. sanırım doğru insanları buldum

    okula gidersin her gün aynı pis duraktan,
    aşık olduğun suratı izlersin uzaktan.
    i̇çinde bir acı vardır karın ağrısına benzer gidip konuşamazsın.
    dostun tv kumandan.

    kanal degiştirdikçe kafan dağılmıştır zannedersin;
    aksine sıkıntın da bak çoğaldı.
    alkol ya da esrar içmen artık kaçınılmaz,
    depresifler yanılıyor; yalnızlğıa alışılmaz

    yalnızlığa alışılmıyor dostlar bunu öğrendim .. yalnızlığa düşmek artık imkansız gibi birşey ..
    venom | ? | 8.8.2016 01:28 ~
    (#71915)
  4. güzide indigo eseri, 2 kere dinleyince en mutlu adamı moda sokar. cem adrian'ın da sesi çok güzel, nakarat vs. yağmur şarkısından kesilmiş.
    anonim | ? | 19.9.2016 12:48
    (#78155)
  5. Olum ciddyim hep kafamda iki aydır.
    Yazıcam yazıcam böyle bu şarkı hakkında işte, bi türlü kaldıramadığım kıçımdan anca entry girmekle yetinicem.

    Bir mikrofon bu kadar acıklı ve içten sesi nasıl kaydeder.

    Cem A. Kısmını geçicem zaten kasıp kavuruyo abimiz.
    Ama indigonun o sözler.
    Mk adamı içine doğru ağlatır.
    Adam akıllı dinlersen en az bi hafta kafan normal olmaz.
    Hele bide okuldan çıkışta yalnız durağa yürüyoken bunu son ses accan kulaklıklara.
    Deli eder.
    Modern cağda, etraftaki toplumun içinde olan yalnızlık ve tedavisi olmadığını anlatiyo ama...
    Bunu Yazdığı kafayı küçük haplar haline dönüştürüp eczanelere satsın abi sokak kopegiyle falan ugrasmasin.
    Beatdeki cizirti, sesin boguklugu.
    Düz yolda yürütmez.
    Otururken rahat tutmaz.
    Bu tarzi az gordugum nadir kendimi buldugum
    Müzik.
    anonizmanestezya | ? | 19.9.2016 17:30
    (#78166)
  6. muhteşem tespitler yapmıştır indigo. dinlerken indigo beynimi okuyormuş gibi hissederim. akşam vakti yorgunlukla eve dönerken dinlemesi daha farklıdır. acı gerçekleri çatır çatır anlatır bu şarkı. ne yaparsan yap, kimse seni anlayamaz der sana. yine de kurtulmak istersin bu halden. seni anlayacak birilerinin olmasını yine en çok isteyen sensindir. indigodur. yalnızlığa alışamamıştır, alışamamışızdır.
    ironi | ? | 8.5.2017 00:41
    (#102415)
  7. fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog