turkce rapte madde karsitligi - bol sözlük

turkce rapte madde karsitligi



başlık no:34472 okunma:1924



Sayfalar: >> >|



  1. Ceza niye zamaninda "biz uyusturucuya karsiyiz" deyip purple haze al gibili sarki sozleri yaziyordu? Bu nasil bir oxymoron...

    Benim gezegenimde tanri bong diyen Fuat da ezhel ve digerlerine uyusturucu guzellemesi yaptigi icin satasmisti bir ara. Akineton gibi uyusturucu referanslarini sarkisinda iyi veya kotu contextlerde kullanan Fuat'in da diyecek biseyi yok...

    Bence madde karsitligi yapmamak en iyisi, hele de madde icen/seven bir abimizseniz.

    Eksileyin hadi.
    elfatibumbum
    25.8.2020 13:33
    heart_plus : 8 stat_minus_2 : 0 


  2. ceza, türk insanının çok gözü önünde bulunduğu için böyle bir yol seçip kafasını dinlemeye çalışmış olabilir. rap müzikte uyuşturucudan bahsetmek sorun olmamalı bence. fikir hürriyeti ve sanat özgürlüğü sonuçta. aynı şekilde uyuşturucuya karşı da tepkini koyabilirsin.

    ceza'nın kendisi uyuşturucu kullanıyor mu, ben bilmiyorum. türkçe rap çok takip ettiğim bir şey değil. anlattıkların doğruysa riyakârlık ama yaptığı.
    anonim
    25.8.2020 14:24
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  3. Bence Joker gibi kasilip kasilip "madde rapine hayir" demek yerine neden maddeye karsi olduklarini anlatsinlar. Genclerin de ihtiyaci olan bu degil mi zaten?

    Hali hazirda uyusturucu kotu gibi bir sohbet var, neden kotu oldugunu anlatan bir rapci abi yok ama. Elaleme uyusturucu muzigi yaptigi icin bok atan var ama neden kendi madde kullanmadigini anlatan yok? Varsa da oyle haci gibi degil, genclige anlatir gibi anlatmak lazim.

    O gun gelene kadar uyusturucu muzigi > uyusturucu karsiti muzigi

    Repcilere daha fazla engindusun gibi site lazim...
    elfatibumbum
    25.8.2020 15:54
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  4. Fuat sayesinde müptezel oldum her gece 2 kapak almadan uyuyamıyorum
    sansi salvo kafiyesi
    25.8.2020 15:56 ~
    heart_plus : 9 stat_minus_2 : 0 




  5. @3 Uyuşturucu karşıtı müziğin çok kötü gibi olması gibi bir olay da var tabi... Cringe hatta.
    anal piyanocu
    25.8.2020 16:11 ~
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  6. abi kamu spotu gibi takılmaya gerek yok. hem efendi adamdan rapçi olmaz. uyuşturucu müziği yapın.
    anonim
    25.8.2020 16:15 ~
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 1 


  7. punk'taki Straight edge kültürü için sizi buraya alalım
    tr.wikipedia.org

    daha detaylı bilgi için ingilizce kaynak
    en.wikipedia.org

    Straight edge rapperlar haberinden tanıdık bazı isimler: hopsin, eminem, 50 cent.
    www.liveabout.com

    türkiye'de bu tanıma uyduğunu düşündüğüm ilk isim indigo. evet yanlış okumadınız, kendisi son paylaşımlarda (yanlış hatırlamıyorsam 1-1.5 yıl önce) esrarın yasal olduğu bir yerde yaşadığını, ama alkolü bile bıraktığını, ayık olmanın daha güzel olduğundan bahsediyordu kişisel hesabında. şu an hala aynı mı düşünüyor bilmiyorum ama böyle.

    türk punk grubu the ayılar'ın solisti ayı murat da uyuşturucu karşıtıdır.

    onun dışında eski wwe güreşçisi cm punk'da bir straight edge'dir, hatta böyle bir grubu da vardı wwe'de
    en.wikipedia.org
    punkisnotdead
    25.8.2020 16:21 ~
    heart_plus : 6 stat_minus_2 : 0 


  8. @anal piyanocu;

    uyuşturucu karşıtı olan müziğin cringe olduğuna ben de kesinlikle katılıyorum. hatta, toplumsal mesaj vermeyi amaçlayan çoğu sanat ürünü bana bayağı ve komik geliyor. susamam, bunların en büyük örneği.

    yine de "introspective" kabul edilen şarkılarda böyle şeyler daha güzel bir şekilde anlatılıyor. şahsın kendi uyuşturucu tecrübesi, ölümden dönmesi, arkada bırakmaktan korktuğu sevdikleri, bu durumdan arınmaya çalışması gibi detaylarla bezeli olunca bir iş, inanılmaz hoşuma gidiyor benim.

    türkçe rap dinleyicisinin pek de bilmediğini düşündüğüm bir "preachy" tabiri var. vaaz verir gibi, bir anlama geliyor. susamam gibi şarkıların böyle bir sorunu var. boktan bir tane rapper seni suçlayıcı şekilde eleştiriyor ve sana bir nevi tepeden bakıyor. şanışer kim ki benim apolotikliğimi sorguluyor amına koyayım, diyorsun.

    fakat sanatçının hatayı kendinde aradığı parçalar, dinleyicinin de bir iç hesaplaşma yaşamasına ve de bazen rahatlamasına olanak sağlıyor.

    umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir.
    anonim
    25.8.2020 16:25 ~
    heart_plus : 9 stat_minus_2 : 0 


  9. nasıl yok ya, karşıyız kimyasala gayet güzel bir örnek bence
    hepsi nick fakirligi
    25.8.2020 16:26 ~
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  10. @7 kardesim bu guzel entry icin seni tebrik ederim. Bence de suan maddelerle ilgili konusmaya en musait kisi Indigo.

    Indigo anlatsin ben ve cogu kisi dinlerim, soyleyecegi sey var adamin. Oyle cikip da "x icmeyin, y icmeyin" demez. "icin ama dikkatli olun" der veya "hergun icmeyin amk" der...

    Straight edge konusunda sunu eklemek isterim.

    Recovery ve straight edge konsepti birbirinden biraz farkli. Mesela Tyler the creator straight edgeci, herif hic madde kullanmamis. Prensip meselesi, Vince Staples da oyle.

    Eminem straight edgeci olabilir ama adam recovery'de. Indigo'da oyle. Bu liste uzar gider. Bu arkadaslarimiz zamaninda maadde kazanina dustugu icin artik icmiyor/icemiyor. Kisaca straight edge olmaktan farkli ama gunun sonunda basliga geri donecek olursak straight edgeci ve recovery de olup, uyusturucu karsiti olmayadabilrsiniz. Osuruktan bir diss atip kitle kasmaya calismanin manasi yok bence.

    Ideal uyusturucu karsiti muzigimiz, Londra'nin soguk sokaklarindan recoveryde olan rapci cassisdead'den geliyor.


    www.youtube.com
    elfatibumbum
    25.8.2020 16:43 ~
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  11. @9 kimyasala karsiyiz deyip ot icmek de sence oxymoron degil mi?
    elfatibumbum
    25.8.2020 16:45 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  12. @8 o tarz şarkıları ben de çok seviyorum. Yanlış anlaşıldı galiba. Benim derdim uyuşturucuya savaş açtık tarzı, kendi tecrübelerini anlatarak neden sonuç kurmayan joker tiplemeli repçiler.

    Yoksa codeine crazy'e cringe demek mi? Allah çarpar.

    Edit: ekleme yapayım. Future, gucci mane, young thug gibi repçilerin uyuşturucudan yakınarak yaptıkları şarkılar bence "uyuşturucu karşıtı" grubuna girmiyor bence. Senin dediğin gibi türkiye'de vaaz verir gibi yaptıkları için Bizim kafamıza yerleşen farklı oluyor.

    Örneğin ceg çıkıp yapsa, tecrübelerini anlatsa çok güzel olur. Ama dinozorun teki çıkıp "lanet olsun mumble repe uyuşturucuya orta parmak" diyince gerçekten irite oluyor insan.
    anal piyanocu
    25.8.2020 16:54 ~
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  13. la ben bu basligi acinca aforoz edilecegimi dusunuyordum da herkes ayni fikirdeymis simdilik, guzel guzel. allah bozmasin.
    elfatibumbum
    25.8.2020 17:40 ~
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  14. arkadaşlar bu tezat olarak gördüğünüz şeyin temel sebebi herkesin cannabis denen dalgayı uyuşturucu olarak görmemesi. siz ve ya başkası nasıl görüyodur bilemem ama bazı insanların görüşü bu. uyuşturcular vardır bunlara bulaşmayın ama yeşili severiz, ottur günahı yoktur kafası işte.
    anonim
    25.8.2020 17:55 ~
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  15. @14 kardis kafein, yani kahve de stimulan madde. Uyusturucu degil madde.

    www.engindusun.com bu adama bakin la
    elfatibumbum
    25.8.2020 18:57 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  16. -rap sokak kulturu moruk kufur sokaktan gelir bunlar gercek anladin mi rap özgürlük zamaninda bol pantolon giyemiyoduk orumcek kafalilar yuzunden simdi giyiyoz falan filan

    +kafam tassak gibi yine kime ne


    -la amq oglu utanmiyon mu toplumun ahlakini bozmaya bu muptezelleri dinleyenin aq
    acil vaka
    25.8.2020 19:15 ~
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  17. Kendi içeceğini kendi üreten ona buna sürünmeyen adam gibi adam imza Sago. Sagopa sanırım kenevirden, yetiştirme için gerekli getirmiş falan yıl 2013. O zaman darkweb falan yok.

    www.hurriyet.com.tr


    Özyavuz'un her ayın 1. ve 15. günlerinde ikametine en yakın polis merkezinde imza atmasına karar veren mahkeme, Özyavuz'un yurtdışına çıkış yasağı koydu.

    İstanbul Gümrük Muhafaza Kaçakçılık ve İstihbarat Müdürlüğü ekipleri tarafından dün gözaltına alınan Sagopa Kajmer olarak bilinen ünlü rap sanatçısı Yunus Özyavuz öğle saatlerinde Bakırköy Adliyesi'ne sevk edildi. Cumhuriyet Savcısı Haluk Tekin, tarafından yarım saat ifadesi alınan Yunus Özyavuz 'Uyuşturucu madde ithal etmek' suçundan tutuklanma talebiyle nöbetçi mahkemeye sevk edildi. Nöbetçi 8. Sulh Ceza Mahkemesi, Yunus Özyavuz'a adli kontrol hükümleri uygulayarak tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakılmasına karar verdi. Nöbetçi 8. Sulh Ceza Mahkemesi, soruşturma evresi tamamlanıp dava açılması durumunda savunması alınıncaya kadar Yunus Özyavuz'un adli kontrol altına alınmasına hükmetti. Mahkeme, Özyavuz'un her ayın 1. ve 15. günlerinde ikametine en yakın karakolda imza atmasına karar vererek, yurtdışına çıkış yasağı koydu.

    La sonra mı yine mi yine yakalanmış şimdi gördüm...

    www.aksam.com.tr
    elfatibumbum
    25.8.2020 19:24 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  18. yaaaa için amk, müziğini de yapın.. dalga dümen işlerinde bizim gibilerin eylemleri sorgulanmasın artık. bi salın bizi amına koyiyim ya öffff
    etik fanatik
    25.8.2020 22:53 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  19. tarihe karışmıştır.
    hawenus
    25.8.2020 23:57 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  20. Uyuşturucu kullanıldıktan sonra kötü olduğunu anlar insan kokain dışında onun işlevi çok ayrı zaten uyuşturucu denemez ona neyse yazılsada çizilsede söylensede meraklısı anlamıyor
    idontknowrevo
    26.8.2020 00:02 ~
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar:  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: