Flowart ile Joker arasındaki kapışmanın trackleri hatırladığım kadarıyla bu şekildeydi:
Joker - Etiketin Yarısı
Joker o zamanlar tanınmış bir isim değildi ve ününe ün katmak için illa ki kaosdan beslenmek istiyordu. Bunu o dönem 'aşk böcekleri' tarzı diye tabir ettikleri rapçiler üzerinden denemeye çalıştı. O zamanlar ünlü diye tabir ettiğimiz rapçiler olan Sehabe, Yeis, Şanışer, Flowart gibi isimlerde hem şarkısında hem klibinde göndermeler mevcuttu. Herkes bu şarkının cevabını Sehabe verir diye düşünüyorlardı. Fakat Sehabe zamanında çokça diss yediği için pek olaya karışmadı. Diğerleri de keza pek sesi çıkmadı. Bir kişi hariç:
Hiç kimse Flowart'ın, Joker'e karşı atak olarak cevap vermeyi beklemiyordu ve hemen gecikmeden Etiketin Yarısı dissine bir cevap gönderdi.
Flowart - Batman
Fitili ateşleyen Joker, Flowart'ın Batman'iyle ateşi daha da genişletti. Ortalama bir iş olmasına rağmen Joker'in Etiketin Yarısı dissine ve klibine bolca göndermelere cevap şeklinde mevcuttur. Tam Flowart'ın tarzına uygun bir iş olmuş.
Ek: Flowart'ın tarzından kastım eğlenceli, fazla hard olmayan ve taşak geçmeye çalışan kendince stabil bir parçaydı.
Joker - Backman
Joker'in belki de ilk ve son kez açık açık taşak geçtiği, tamamen taşak geçmek için oluşturduğu dissidir. Bu dissin altyapısı Etiketin Yarısı'nın remixi şeklinde hazırlanmış olup diğer iki şarkıya nazaran daha hızlı bir şekilde söylediği belli. Diğer şarkılara nazaran daha taşak geçer şekilde söylüyor.
Ha bu arada şarkının asıl kapağında Joker, Batman'in cinsel organını elleyerek tec...z ediyordu. Flowart ve Joker'in sonraki zamanlarda bahsettiği bu fotoğrafı shoplama muhabbeti oradan geliyor. Bilginiz olsun.
Flowart - Yaptım Olacak
Backman'deki shoplanmış kapak muhabbetine sıkılan Flowart bu sefer hem oradan saldırdı, hem de 2pac'in punchıyla Joker'e saldırmaya çalıştı.
Şaka bir yana Backman'e nazaran daha ciddi, daha sert ve daha kaliteli bir diss olduğunu söyleyebilirim. Özellikle altyapıyı hazırlayan sayın Esat Bargün sayesinde bu altyapıyla birçok rap yapmaya çalışan insanlarda da dinlediğim ve denk geldiğim oldu. O kadar sağlam beat yani siz düşünün.
Joker - Cenaze
Backman'deki taşak geçme muhabbetine nazaran daha farklı bir ciddilikteki Jokerle karşı karşıyayız. Bu diss şarkısının diğerlerinden iki farkı: altyapının daha saf bir sertlikten ziyade ağıt gibi olmasından, arabesk sample ile hazırlayıp daha da bir ciddiyet bir ortamla oluşması ve her vörsün 16 bar ile değil de 17 bar ile bitmesi (yani son dörtlük aslında son beşlik diyebiliriz) daha farklı ve dikkat çekici bir diss olduğunu söyleyebilirim. Tabii Backman kadar zevkli değil ancak daha sert olduğunu söylemek mümkün.
Flowart - Maç Bitti
Bunu dinlerken Sansar Salvo Eş Zamanlı Operasyon disstracki aklıma geldi. Her dörtlüğün sonu punchline bir şekilde bitiyor. Hatta Flowart kendini öyle bir canavar moduna döndürüyor ki neredeyse Joker'i bitirecek şekilde punchlineları çevirmişti. Cenaze'deki muazzam punchlinelar Maç Bitti ile daha da muazzam hale gelmiştir.
Tabii asıl hedef olarak attıkları diss parçaları dışında da boş durmadılar:
Joker - Tehdit Tellalı & Jokzilla
Bu şarkılar açık açık diss olmamasına rağmen diss havası vermiştir. Jokzilla da belki Flowart'a giydirmemiş olabilir ama buna rağmen Tehdit Tellalı parçasında Çağlar İnfaz ile resmen ağzına sıçmıştır. Tabii Etiketin Yarısında olduğu gibi birçok isme de göndermeler mevucttur.
Flowart - İrtifa
Tehdit Tellalı'ya cevap niteliğindedir. Flowart tarafında açık ara en sevdiğim beat kesinlikle bu parçada.
Joker - Kingsize P5
Tam bir diss parçası olmasa da bayağı göndermeler mevcut bu parçada. Açık ara en sitem parçası kesinlike bu. Ayrıca introsu, beati ve son sözle birlikte Joker'in en sevdiğim parçası ve dissi bu olabilir.
Flowart - Fanboy
Cenaze ve Kingsize P5'e göndermeler mevucttur.
Ayrıca Flowart'ın İçyüz ile olan ufak bir münakaşanın başlangıcıdır.
Joker - Jokzilla P2
Toplu disstrackte Flowart'a da göndermeler mevucttur.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jokzilla Part II sonrasında
Hiphoplife'ın düzenlediği Freestyle King organizasyonun üçüncüsünün devamı sırasında Pit10 aracılığıyla Joker, Flowart da dahil birçok hasmıyla birlikte beyaz bayraklarını salladı.
Sonra barışma süreci derken yıllar sonra Flowart Hey Maviş adlı parçayı yayınlar:
Flowart - Hey Maviş
Yıllar önce başlayan savaş Pit10 tarafından bitirilmiş olsa da tekrardan fitil ateşlendi. Bu sefer kin kusan taraf Flowart oldu. Başta Joker'in O Ses Türkiye muhabbetine altını çizip Jokzilla 2 sonrası dahil birçok göndermeler ve konular mevcuttur. Ancak Joker beyin asıl üstüne aldığı kisim 'Flow is Back' parçasında yer alan "Sakın benle kapışma, yoksa karın dul kalır." sözüdür. Çünkü Joker o dönemler evli olup kendisi bu sözün üzerine almıştır.
Joker - Jokzilla P6
Flowart'ın yanı sıra birçok kişiye punchlinelar mevcut. Flowart'a ise dediğim gibi hem Jokzilla Part II sonrası gelişen ve yüzyüze karşılaştığı o husumetteki mevzular, hem yukarıda belirttiğim gibi şu "karın dul kalır" muhabbetini üzerine alındığı için cevap vermiştir.
Flowart - Sakin Ol
Jokzilla P6'ya göndermeler mevcuttur. Dinlemediğim için tam olarak neler yazdığını bilmiyorum.
Edit: bazı kısımlarda yazılar eklendi + imla
Edit2: birçok yerindeki kelimelerde düzenlemeler, eklemeler ve imla kurallarının düzenlemesi