kül

#415903 - bu entryi ortalama 198 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. !burada yazdıklarım tamamen kendi eleştirilerim ve öznel düşüncelerimdir.
    şarkı cezanın kısmından bakarsak üstad bu işi yapmış ancak baneva için aynı şeyi söyleyemeyiz.
    nakarat bence başarılı
    baneve şarkıya beat’siz bir şekilde 0:27’de giriyor beat 0:30’da başlıyor ve beat akışına uygun bir şekilde akıyor
    0:41 saniyede beat değişim noktasında bir hata yapıyor ve ‘fame’ ile başlayan sözlerle bana göre saçma beat değişimini noktalıyor(buradaki hata beat değişirken flow çok yavaş değiştiriyor beat buna uygun değil ağır çekimler falan işi kötüleştiriyor)beat değişim gösteriyor
    (yani şarkıda bariz beat değişimi yokta beat kendi içindeki melodileri değişiyor)
    bu kısımda da iyi başlıyor like kelimesi ile biraz kötüleşse de fena değil bu kısım
    sonra 0:59’da beat yine değişime uğrarken baneva çok iyi bir geçiş yapıyor(beat değişirken direk flow’unu değiştiriyor ara vermeden)
    1:04’e kadar bu kısımdaki hareketli melodi ile yardırıyor sonra beat yavaşlıyor çello
    aralıklarla iki kere çaldığı bölüm de baneva da ceza gibi çello akışına sözleri oturmaya çalışmış ama iyi olmamış
    bu kısımda geçtikten sonra
    beat tekrar şarkının 0:46’da kullanılan çello kısımları gibi bir kısım giriyor (ceza da bu kısım yok)ve baneva burada kötü bir şekilde devam ediyor ve yine duraksamalı bitişle ağır çekimle tuhaf sözlerle bezenmiş bu kısım 1:32’de nakaratın gelmesi ile bitiyor
    ve sonra 1:32’de gibi nakarat giriyor
    nakarat da bana göre başarılı söylemiştim.
    baneva toplam 1:05 sn civarı süre alıyor
    1 tane normal kısım bir tane de ekstra cezanın verse’de olmayan bir kısım
    şimdi cezanın verse’üne bakalım
    ceza verse 1:54’te giriyor 2:39’da verse’ünü bitiriyor 45 sn süre alıyor
    1:54’te ceza verse’üne giriyor 2:10’da beat değişimine kadar ki kısım bence çok iyi
    2:10’da beat değişiyor ceza hemen farklı bir flow’la başlıyor ara yok nerdeyse
    yine beat değişimine kadar bu flow’la kaliteli ve akışkan bir şekilde.
    bu kısmı da bitiriyor devamında 2:25’te beat tekrar değişime uğruyor ceza yine iki kısım arasında ara vermeden
    verse giriyor 2:34’te cezanın nağmeli olarak çelloya oturttuğu kısım geliyor ve ceza klas
    bir şekilde şarkıyı bitiriyor.

    şarkı bu şekilde

    baneva’ya eleştirim cezanın nağmeli olarak sözler şarkıya oturttuğu kısım baneva’nın
    verse’ünde de var ama ceza'nınki kadar başarılı değil ve bana genel olarak kendi verse’ünde şarkıyı gereksiz kelimelerle ve ağır çekimlerle duraksamalarla akışı bozmasıyla kötü geldi yani tam anlamıyla akışı bozuyor flowları bozuyor ceza melodiler için flow’unu aksatmadan ilerletip beat değişimlerinde kesintisiz ilerlerken baneva da bu yok tabi baneva'nın çok iyi girdiği kısımlar da var yukarda yazdım bu kısımlarda zaten akışkan kısımlar. bence zaten baneva yeni nesil rapçiler arasında açık ara en iyi flow yapan kişi bunu bu şarkıda da yaptı ama bütünlük problemi şarkının temel sorunuydu.Bir başka sorun da baneva’nın verse’ünü hype bir şekilde bitirmemektir ekstra olarak girdiği yer insanı hype’lamıyor ceza’nın bitirişi de hype değildi ama dinleyince insan zevk alarak şarkı bitiminden öyle ayrılırken baneva ekstra olarak söylediği kısımda beat'ten de kaynaklı olarak hype veya ne derseniz o şekilde bitiremedi.


    kutflex

    16/6/2023 21:10
        heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0