şehir fm

#411018 - bu entryi ortalama 206 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. Bugün tekrar baştan sona bu albümü dinledim 90bpm in son albümü olması insanın canını sıkıyor. Dinlenme sayılarına bakarsak ticari açıdan çok ısıt veren bir proje olarak görülmese de müzikal değeri ve zamansız olması çok değerli kılıyor. Bu albüm sonrasında herkes solo veya ortaklıklarla projelerine devam etti ve başarılı ilerliyorlar ama yine de tek tek isim değerlendirmek istiyorum.

    Da Poet ilk albüme göre Producer olarak bu albümde daha fazla yer almıştı ama mc olarak da 4 silahlı adam ve Kötüler de harika bir performans oraya koyduğunu düşünüyorum. Özellikle 4 silahlı adamın final kısmında kendi zirvesini çıkartmış desem yeridir. Dinleyiciler bazında albümün en çok ilgi gören parçası Hatıra Müzesinde ise Producer olarak imzasını atmış.

    Kayra dikkatimi çekti Dp ile eşleştiği parçalarda performansı çok yüksek ama Sorgu ve Savai nin girdiği parçalarda diğerlerine göre biraz düşük kalıyor. Işıkların altında tam istediği Farazi&Kayra duo su tarzı bir beat olduğu için çok güzel bir werse ortaya çıkarmış ama oda şanssızlığı Sorgunun bu parçada şaha kalkmış olması. Umut var daki werse ünü ezberlemişim fakat bunu farkettim.

    Sorgu albümün mc olarak süperstarı benim görüşümce Ambulans harici tüm parçalarda arkadaşlarını yukarı taşıyan isim olmuş. 90 nesli de kaldığı yerden devam etmişti. Bir şey itiraf etmem lazımsa 90bpm ilk bir araya geldiğinde bu ekibe uyum konusunda kafamda soru işareti olan tek isim kendisi idi ama proje sona erdiğinde akıllarda kalan tüm parçalarda kendisinin imzası var. Birde şunu söylemek istiyorum Işıkların Altında da yaptığı giriş Türkçe Rap de en iyi giriş sözü olabilir. Aşağıya yazıyorum bu nasıl bir sözdür ? Bunu Sorgu değil Ceza veya Sagopa dan biri yazsa idi duvarlarda görürdük her siyasi eylemde bir pankartta görürdük eminim.
    "Sahibimi ısırdım, göt baş oynamasaydı
    Hiç niyet yoktu bu zırnığa razı değil, hazırdım
    Panayır da bir deli ışıkları kapasın mı?"

    Savai abi sen ilk albümde neredeydin dedirtti. Çünkü 90bpm için WU TANG ruhunu getiren isim olduğu çok belli girdiği her parça da bir flow show görüyoruz kendisinden dolayı diğer arkadaşları da biraz daha işin rap kısmına odaklanıyor. 4 silahlı adam bu duruma en güzel örnek olabilir. Kayra ve Dp adeta bizimde dozajı arttırmamız gerek demiş hatta işin beat kısmında bile çalıştığı isimleri daha yukarı çekiyor beatini kendi yaptığı ambulans dışında tüm parçalarda beat switchler görmeye başladık. Dp kendi albümündeki meteor da beatswitch işine devam etti. Ayrıca Hatıra Müzesi ve Simsiyah albümün en çok dinlenen parçaları olsa da bu albümün en dikkat çeken parçası Ambulans baştan sonra onun eseri. Kötüler, 4 Silahlı Adam, Ambulans daki Producer performansı için ayrıca tebrik ederiz. Umarım farazinin yanında kendi beatlerine okuduğu bir albüm daha görürüz.

    Farazi ilk albüme oranla bakarsak bu albümde daha az dokunuşu var ama Ne olacaksa olsun parçasıyla açılan albümde bu beati kim yaptı deseler Farazi demez Dp derdim. Albümü dinleyince Işıkların Altında direk işte bu farazi işi dedirtti ve hakkını da misliyle vermiş arkadaşları Gxblin ve Savai ile daha farklı stillere odaklandığı yıllar izledik ama sırf bu şarkının hatırına biraz daha Sorguyla bize görünmesi lazım dedirtti.

    albüm genel olarak Kötülük Bizim İşimiz ile kıyaslanıyor ama bu albümü 1 adım öne taşıyan unsur tamamen kendi stillerini ileriye taşımaya odaklanmaları ve konsept oluşturması.




    appledaft

    18/3/2023 11:27
        heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0