trakya manevraları

#394916 - bu entryi ortalama 311 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. öncelikle #34, abra yutpa'nın belirttiği durum ile başlamak uygun olacak zira benim de ilk dinleyişte albümden beklediğimi alamamış olmanın nedeninin bu olduğunu düşünüyorum. insan bu kadar uzun süre savai'den albüm bekleyince albüm boyunca her zaman alışık olduğumuz vurup vurup giden sert flowunu bekliyor. daha önce ambulans, muson, i.i.i.v, 4 silahlı adam gibi şarkılarda gördüğümüz savai'den bahsediyorum. ancak bahsedildiği gibi uzun soluklu bir albüm boyunca bu tekniğin kullanılması teker teker şarkılar dinlediğinde ne kadar mutlu edecek olsa da albüm olarak dinlediğinde yorucu bir deneyime dönüşebilir. kaldı ki albümde bazı parçalarda bu tekniği yine göstermiş savai, gxblin feat'i olan final ve daha önceden dinlediğimiz sunexpress kids'te özellikle. bir diğer sebep de savai'nin ,her ne kadar yıllardır dinlediğimiz bir isim olsa da, debut albümünde farklı tekniklere hakim olduğunu göstermek istemesi de olabilir. bunları belirttikten sonra albüme genel bir bakış atmak isterim.

    albüm negatif feat'i olan hakaret ile başlıyor. negatif- savai yıllar öncesinden gelen uyumlarını koruduklarını göstermişler ki en son 90 nesli'nde i.i.i.v'de de beni uyumlarına hayran bırakmışlardı. ritim değişimleri değişen flowlar görüyoruz şarkıda. iki isim de iki farklı ritimle iki farklı flow kullanıyor. flowlar sırasıyla birbirlerine çok yakın. özellikle switch sonrası akışlar inanılmaz güzel geldi kulağıma. farazi'nin de bu şarkı özelinde hakkını vermek gerekiyor, bu sene dinlediğim en güzel şarkılardan birisi diyebilirim kesinlikle.

    ikinci şarkı maxim feat'i olan sen sen ol kork. albüm öncesi yayınlandığından pek yorum yapmak istemiyorum ancak albüm context'inden uzak hissettiriyor. bir single olarak sevsem de albüm içerisinde bulunmamalıydı diye düşünüyorum.

    albüm şeytan kulaktan kulağa ile devam ediyor, feat olmayan şarkılar arasında en beğendiğim şarkı oldu, sözlerine daha çok özen gösterilmiş gibi hissettim, ritim değişikliği ardından müziğin daha öne çıkıp savai'nin bir tık daha arkada kalması da çok hoş olmuş özellikle bir beatmaker x mc ortaklığı gördüğümüz bir albüm içerisinde.

    daha sonra se7en of 34 ile düet olan moruk geliyor. albüme çeşitlilik katmak adına eklendiğine inanıyorum, maalesef beni pek yakalayamadı biraz arkadaş ortamında yapılıp üzerine çok düşülmemiş gibi hissettirdi ancak kesinlikle alıcısı olacaktır bu şarkının, yalnızca bana pek hitap etmedi.

    5, ruhsatsız feat. F.A. . savai'yi beğensem de ilk kez dinlediğim f.a'ya pek alışamadım, ritme tam oturmamış gibi geldi. beat'de pek yakalayamayınca pek keyif alamadığım bir diğer şarkı ruhsatsız oldu.

    6 ve 7 albümden oldukça önce yayınlanan single'lar sunexpress kids ve hareket yok. üzerine daha önce konuşulduğundan tekrar konuşmaya gerek yok ancak iki şarkıyı da defalarca çevirdiğimi ve inanılmaz sevdiğimi belirtmek istedim özellikle sunexpress kids'deki savai flow'u ders diye okutulur.

    albüm kamufle feat'i olan boktan ile devam ediyor. savai de kamufle de gayet ortalama üstü verse'ler okuyorlar. nakaratla ilgili bir problemim de yok ancak kamufle ve savai'nin gerek ses tonu gerek stil olarak birbirlerine yakıştıklarını düşünmüyorum, şarkını belki teknik olarak büyük bir kusuru yok ancak hissiyat olarak pek sevemedim.

    9, belirsiz lokasyon feat da poet. albümde düet seçimlerinde genelde tanıdık isimlere yönelen farazi ve savai ikilisinin ne kadar iyi bir karar aldıklarını gösteren bir şarkı. da poet x savai uyumu harika, savai'nin sahneyi da poet'e bırakma tarzı oldukça tatlı. da poet inanılmaz bir verse okuyor, belki de albümdeki en iyi konuk performansı diyebilirim. akıp gidiyor yek lirisist. en sondaki scratch'lerde çok güzel bir final olmuş şarkıya. ''yek lirisist ve bronz kusursuz cerebral cortex''! bence hakaret ve kör bastonu ile albümün en iyilerinden.

    şarap içmek zor ile devam ediyoruz. albümün en enteresan işi. ilginç olmasının nedenleri bu şarkı için açılan başlığın ilk entry'sinde açıklanmış, meraklısını oraya alalım.

    11. hayırdır, skit, arkadaş ortamı, konuşmalar vs. komik bir muhabbet.

    12. kör bastonu feat. kodes kahra & sorgu. ben basit bir insanım bir şarkıda dramelodi vokalleri varsa o şarkıyı severim. üzerine bir de savai varsa daha çok severim. beat de farazi'den geldiyse o sene en çok dinleyeceğim şarkı olur muhtemelen. şarkıyı inanılmaz sevdim. beat'in karanlığı ona uyumlu şekillenen vokaller, kodes kahra'nın inanılmaz verse girişi. ''bak kalemin bir ucu savai, diğer ucu da dramelodi''! bu heriflerin bu kadar uyumlu olması canımı bile sıkıyor diyebilirim, şu albümde savai'nin kodes kahra, sorgu, da poet ve negatif'le yakaladığı uyuma bakın ve diğer feat'lere dediğimi rahatlıkla anlayacaksınızdır.

    sona yaklaşırken ''last bu not least'' dedikleri durumlara geliyoruz, gxblin feat'i olan final. işte herkesin beklediği savai ve çoğu mc'nin başaramadığının altından rahatça kalkan ve savai bu tekniği kullanırken altında kalmayan gxblin. yukarıda saydığım tayfanın veliahtı kesinlikle gxblin ki bambaşka işler yapacak yeteneği de var. beklentimin en yüksek olduğu genç yetenek kesinlikle gxblin.

    14. part-time feat lord, mizzah & sorgu. keşke final'le final yapılsaymış dedirten şarkı. acemice yapılmış ve uyumsuz hissettirdi hem kendi içerisinde hem albüm içerisinde. gereği yoktu diye düşünüyorum.

    albüm bazı yazarların aksine beni yüksek ölçüde tatmin etti. savai'nin çıkardığı/ çıkaracağı single'lar dinleyiciyi teknik olarak çok daha fazla tatmin etmeye devam edecektir ama albüm mantığı içerisinde doğru kararın verildiğini düşünüyorum. artılarını eksilerini yan yana koyunca 7.5-8/10 diyebileceğim bir albüm oldu benim özelimde.

    zeisiumb

    17/7/2022 15:28 ~ 17/07/2022 15:29
        heart_plus : 6 stat_minus_2 : 0