sagopa kajmer

#331900 - bu entryi ortalama 79 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. üstte de arkadaşların ifade ettiği üzere lirikal manada kariyerinin en zayıf dönemini geçirmektedir.

    Silahsız kuvvet dönemini değerlendirme dışı tutuyorum. 2000ler başından 2008e kadar yaptığı işlerinde melodik ve kendine has denebilecek rapine uygun, edebi değer taşıyan sözler yazmaktaydı. kısmen farsça ve arapça etkisi hissedilse de yazdıklarına tam olarak damga vurdu demek zor olur. şahsi kanaatimce lirikal manada zirve dönemi bu olup bpg, romantizma gibi şaheserler de bu dönemde çıkmıştır.

    2008 2013. şarkılarda namaz kıldırdığı dönem olarak adlandırıyorum. yoğun Arapça ve Farsça etkisi ve tasavvufi ifadeler. bilhassa 2011e kadar. bana çok hitap etmese de yine de kötü demem. dinlettiriyordu. ama bu dönemde lirikal manada zayıflıklar baş göstermeye başlamıştı kanımca. “Defol git şimdi rahat uyu” türü atarvari ama herkesi yakalayan sözler yer bulur oldu şarkılarda.

    2013 sonrası ise yekpare olacak incelenmesi zor bir dönem olsa da bilhassa 2015 sonrası din etkisinden sıyrılan sago arapça Farsça sözcüklerden epey uzaklaştı. ama edebi derinlik de aynı şekilde kayboldu. tekdüze sözler yazmaya başladı. kendisi de daha sade ama etkili şeyler yazdığını, bunun ne kadar zor olduğunun bilhassa ileride anlaşılacağını söylemişti. ama bence bu açıklama olan biteni açıklamada yetersizdi.

    onca şeyin ardından da bu işaret edilen tekdüzeliğin ve sıradanlığın zirvesi oldu. belki catchy ama vasat sözler. nerde maskeli balo, nerde bu şarkılar.

    hiphoppala

    30/3/2021 22:44
        heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0