İyi güzel diyorsun da rap'te kullanılan kafiye tekniği bu değil işte. Türkiye'de double rhyme diyorlar, sanırım aslında multisyllabic rhyme imiş fiko'ya sormak lazım. asonansta ise bir ölçü yok yani fark o. Mesela şehinşah imza verse'e bak.
Para amaca aracı
Sapar arada cabası
Yapar parayla sanatı
Yaşa kabaca kafanı
Sana saracak alayı
Sanat açacak arayı
Falan filan. Gördüğün gibi adam a'yı ı'yı çok kullanayım demiyor, belirli bir sıraya göre diziyor. O yüzden asonans değil diyorum.
Veya ne bileyim milyon' a bakalım.
Geceyi becerircesine yaşa
Şerefinle çiğne yasa
Denetimde nice salak
Gezeriz şehirde rahat
Gereğinden bile rahat
Ellerimde çiçek açar
Eksenimde nice kaşar
Serseri denilen adam
yeterince piçe baba
Eeieieaa diye satır satır yazmış. Amaç asonans değil rhyme. Hatta asonansa bu kafiye tekniğinin bir alt kümesi de diyebiliriz. Genelde kafiye yaparken asonans da oluyor çünkü. Ama daha kompleks cümlelerde bu da geçerli olmayabiliyor. Yak yak yak'a bakalım mesela.
Kimi intiharlar gibi bir anlam taşıyor yok oluşum,
Minik isyanlar birikip vandallaşıyor korkuyu şuh,
İiiaaiiiaaaıooouu şeklinde bir sesli harf dizilimi var. Diğer satırda ise sadece sondan 3. Sesli harf değişik. O yerine u var.(ilk satırda intiharın ikincisi i'sini saymadım yutuluyor çünkü "intar" şeklinde okunuyor)