kore rapi

#229253 - bu entryi ortalama 136 saniyede okuyabilirsiniz.





  1. devasa prodüksiyonlar ve kalabalık gruplarla icra edileni makbul sanırsam. erkek grupları arasında hepimizin azılı fanlarından tanıdığı bts ve exo, kız grupları arasında twice, blackpink, mamamoo, iu, itzy, red velvet, loona başarılı sayabilecğeim gruplar. genelde pop sounduna yakın müzik yapmalarına rağmen her şarkıda 1 rap verse bulunur genelde, gruptan bir elemanın solo rap şarkı çıkardığı da olabiliyor en yakın örneği şehinşah'la gündeme gelen (bkz: daechwita).

    genellikle gruplar büyük prodüksiyon şirketlerinin kölesi olmuş durumda, özgürlükleri ciddi manada kısıtlı ve sürekli idol olma baskısıyla yaşıyorlar ama korkunç paralar kazanıyorlar hastalıklı düzeydeki fanların katkısıyla.

    idol kavramına gelecek olursak, kore halkı sanatçıların yaşam biçimlerine aşırı takık, her halleriyle örnek birer kişilik olmaları gerektiğini düşünüyorlar yani kolay kolay rockstarvari hayatlar yaşayamıyorlar bu tatar ramazanlar, bildiğim kadarıyla saçlarını kestirmeleri bile şirketten izin dahilinde.

    psy'ın gangnam style'ıyla bir anda patlayan sektör şu ara en başarılı günlerini geçiriyor desek yanlış olmaz sanırım. klipli bir şarkının 2-3 hafta içerisinde 50 milyon barajını aşması özellikle bts, twice, blackpink gibi görece popüler gruplar arasında olağan bir şey, fanların da övünç kaynağı (şehinşah'ı daechwita'nın karmadan çok dinlenmesiyle aşağılıyordu en son bi fan twitterda).

    gruplarda çok fazla üye bulunmasının sebebi her zevke hitap etmek, her dinleyicinin, her fanın kendiinden bir şeyler bulabilmesini sağlamak. üyelerin grupta çeşitli rolleri oluyor visual, dancer, vocal, rapper gibi. örneğin twice grubunda visual line'dan chou tzuyu ve im nayeon grubun markalarla sponsorluklarında reklam yüzü olurken, katalog çekimlerinde en ön sayfalarda çıkarken grubun vocal lineından yoo jeongyeon ve park jihyo müzikal anlamda daha ön planda.


    hasta fanlar konusuna gelecek olursak, bu arkadaşlar ne ayak bilmiyorum cidden. tek işleri sabah akşam yeni çıkan şarkıları streamlemek ve instagram postlarına like kasmak olan ilginç bir kitle. türkiye'de fanların ezici bir çoğunluğu ergen kızlar olsa da dünya genelinde bu oran %60-70'lere kadar iniyor. twitterda çok holiganlar ve gündemden olabildiğince uzaklar, çok çabuk organize olabiliyorlar ve büyük bir kısmı dümdüz hayatsız.

    haklarındaki acayip önyargıya rağmen bana kalırsa dinlenebilir işler çıkıyor sektörde. istek olursa birkaç hoş korece şarkı bırakabilirim.


    dipnot: 4 yıldır yazarım en uzun entrymi kpop'a girmek nasipmiş vay arkadaş.