madem bol sözlüğü takip ediyorsun senin röpörtajdaki sorunu cevapsız bırakmayalım.
şarkıların prodüksiyonu genelde astral'a ait olduğu için sıkıntı buradan başlıyor. bpm 140-160 civarında geziyor bu da seni ya halftime akışlara ya da tripletlere hapsediyor.
beatlerin akor progresyonu birbirine çok benzediği için vokal kullanımın da kısıtlı, çeşitlendiremiyorsun (aslında çeşitlendirebilirsin ama ses karakteristiğin bariton ve sanırım 1.5 oktav bir skalaya sahip olduğu için notasyon oynamalarını autotune/melodyne/pitch correction olmadan yapamazsın).
ardından sözlere geçelim. illegal yaşantıyı resmetmek için maalesef kelime dağarcığın sığ kalıyor. belki şarkılarında çok fazla çeşitte kelime kullandığını düşünüyorsun, evet her şarkında aynı kelimeleri kullanmıyorsun ama söylediklerin piyasada diğerlerinin söylediği şeylerle aynı olduğu için hep aynı şeyi yapmış oluyorsun aslında.
flowlardan da bahsetmeden olmaz. flow konusu aslında "müzik" kavramının genelinde vardır. repetitif ritm kalıpları (2 satır tekrar etse bile yeterli) motif olarak adlandırılır normalde, sadece biz flow diyoruz.
--
spoiler--
Bu Ati-Şehinşah
Empati değil farz
En hakiki kural
Enkaz Rapler'e tokat
Eş dost esirger vefa
En dar kesimden zeka
Beklerken küs her defa
Pek çok kez delirmem anlık
--
spoiler--
son 5 şarkında buradaki ritm kalıbını kullandığın için aynılaştın diyorlar sana.
--
spoiler--
242 cash me
242 sexist
242 playlist bro
Severim french kiss
Değilim Cambridge’li
Olayım pek stresli
İdolüm Elvis değil bitch Eazy-E
--
spoiler--
"- - - --- --- ---" halinde ilerleyen bu flow kalıbını duymadığım şarkın yok zaten.
velhasılı kelam, müzikal algını ve çalıştığın isimleri değiştirmeden bu eleştirilerden kaçınman zor. tarz değiştir demiyoruz sana. travis scott paso aynı tarzda başka başka şarkılar yapıyor. karaçalı'nın eski battle şarkılarının her biri başka tatta. belki sürekli aynı tarzda ürettiğinden de bu boktan durum oluyor bilemiyorum. ağzımı bozmadan umarım anlatmışımdır durumu da yapıcı bir eleştiri olur bu da sana...