günleri geride bırak

#177737 - bu entryi ortalama 194 saniyede okuyabilirsiniz.





  1. şöyle bir klip gelmiş, yönetmen ve görüntü yönetmeni sarp palaur diyor. bu adamın bu yönüne dikkat çekilmesi lazım, kendini bağımsız bir yönetmen konumuna getirecek bu gidişle, hızla ilerliyor. editleyip klip hakkındaki fikirlerimi de yazacağım (teknik konular tabi) temiz iş.

    edit: şanışer biladerim burayı okuyorsan aç gözünü iyi takip et sana kimse böyle şeyler demez, diyenini duymadım çünkü * sinematografi kim biz kim lil kim zaten. ha ben de bunun okulunu okumuyorum sadece kendimce meraklısıyım biraz, öyle yazmak istedim çünkü niye yazmayayım *

    en başta letterbox niye kalmış anlamadım. geniş açılı kliplerinde letterbox olmuyordu senin, sözler altyazı mı olacak veya başka bir tercih mi var işin içinde bilmiyorum ama senin de bildiğini sandığım üzere video sıkıştırma algoritmaları o siyahı çamur ediyorlar letterboxlar simsiyah olamıyor. ayrıca youtube otomatik bırakıyor alta üste boşluğu tam ekran yapınca. nolursun şunu yapma, eşe dosta ilet onlar da yapmasınlar, lütfen *

    klibin ana fikri halka açık tuvalete sis atıp kaçmak galiba. böyle söyleyince müthiş oldu işte xd

    53. saniyede ve başka yerlerde de var, o geniş planda ortada şanışer varken yanlardaki görüntüler değişiyor, aynı anda kamera da hareket halinde, motorlu bir dolly falan var herhalde kameranın altında, yoksa da helal olsun cidden kaymak gibi olmuş göze batan hiçbir şey yok. ayrıca 1.28'deki hareket sabit çekilip bilgisayarda dijital zoom mu yapıldı yoksa çekimi mi öyleydi merak ettim. çok azıcık kaçmış gibi ama o hızda hiçbir şey anlaşılmıyor çok iyi olmuş xd

    handheld olayının kıymetinin bilinmesi lazım. o titremeler de bir hissiyat taşıyor. tüm klip steadicam içe dışa sağa sola hareketiyle çekilmiş gibi duruyor. el çekimi varsa bile ağır çekimden dolayı o titreşimi tamamen kaybolmuş. üç dört dakikalık klip için aslında çok da abartmamak lazım ama tripod, handheld, steadicam hepsinin doğru yerlerde kullanılmasıyla klibin hissiyatı çok daha kuvvetli hale gelebilir. alef ve sokratla olan klipte mesela, giriş o kadar kuvvetli ki o sokağın içinde olma hissi çok daha fazla var. tabi bilerek yapılmamıştır muhtemelen* ve klibin devamında o el çekimi bayıyor ama giriş gerçekten çok iyi. bizim kekolar crane bulunca klip boyunca yukarı aşağı yapıyor, dolly bulunca dolly zoom yapmaya çalışıyor, tamam yoğunlukla olması gerekenler belli ama eldeki imkanları daha iyi değerlendirmek lazım bence. saçın kesildiği yerde veya diğerlerinin boğulduğu yerlerde titreme olabilirmiş.

    kamera açılarını da sevdim. belki gaz maskesi takmış halini şöyle aşağıdan geniş açıyla çekebilirmişsiniz ama öyle bir şey denemişsiniz zaten galiba, anladığım kadarıyla yer de dar, o kadar olabiliyor anca. biraz b-roll talep edebilirim belki. cansız şeylerle yani. kamera hareketi ve çekim açısı bu sarp palaur işi dedirtebilir artık bir sürü klipte gördük. rap yazarken olduğu gibi bunda da bir tekdüzeliğe gidiş var. aman diyeyim.

    şehinşahla muştanın ıslah klibi netd'deyken acayip keskindi mesela, sonra muştanın kanalından yayınlanınca bir daha öyle keskin izleyemedim. benim internet bağlantıma göre optimize ediyor da olabilir ama ben netd'nin kanalına sunulan bir ayrıcalık olduğunu düşünüyorum. oradan bir yumruk yemiş olabilir. o konuyu bilen varsa bana da anlatsın lütfen* ne boş yapmışım. neyse güzel iş olmuş üstüne düşünerek çektiğini sandığım için bu kadar yazdım, hem de stres atmış oldum biraz böyle şeyler üzerine düşünmek hoşuma gidiyor.

    fikirsiz

    7/7/2019 11:13 ~ 07/07/2019 12:51
        heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0