graffiti piyasasının galeri kafalarına girmesi

#175009 - bu entryi ortalama 77 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. öncelikle graffitinin ilk dönemleri olan 80 son ortaların Dondi gibi büyük ve önemli isimlerin sergilere katıldığı kalabalık karma sergileri biliyoruz.yani merak etmeyin başında da vardı :D sokakta olan sokakta kalacak diye bir ön yargı neden var? neden aynı bağnazlığı altınlaraa lüks hayatlarla gündemde olan mclere yada djlere karşı göstermiyorsunuz. kliplere konserlere bandrolü albümlere ne gerek var ???
    öncelikle graffiti ve graffiti sanatını aynı tabanda iki farklı kavram olarak ele alın . evet illegal olan kısmı şüphesiz ki gerçek tavrın ve olması gereken tutumun çok fazlasını sergiliyor. ama legal üretilerek sanat (son bir iki yy.daki çağdaş sanat bakışı ile özellikle bir maddi değer olarak, yatırım olarak ele alındığında) kaygısı ile aslında hiphop kültürü ile başlayan ve 'style' kavramının yani kişinin kendisin sergilediği has üretimi (dans , müzik , söz vs) değerli bir hale getirerek sunmasının neyi kötü ve eleştiriliyor anlamış değilim. bu kişiler sokakta aldığı bilgi ile ürettiği yazı resimleri ile akademilerin köşeleri tuttuğu bir piyasayı sarsıp aslında sistemin onayladığı seçtiği kendisine uyarladığı sanatı değil öz dışa vurumu her yerde sergileyerek , aslında hip hop kültürün felsefesindeki düşüncelerden kim, ne , hangi renk değil style in ile neler üretip ne kadar var olduğunun kanıtıdır bir nevi. basit sorular ile yaratılan klişe tartışmalar ile yüzeysel cevaplardan ileri gitmeyecek dar bir vizyon.