müslüm

#144567 - bu entryi ortalama 248 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. ben gaza gelip entry girmeyecektim de,girmeden de olmuyor arkadaş.

    öncelikle filmin yönetmeni ayla filminin yönetmeni olan can ulkay.ayla filmini izlemiştim ve beğenmemiştim.güzel bir senaryoyu idare eder bir seviyede işlemiş lakin sonda aşırı duygusal ağlak primciliğe vurduğu için sıçıp sıvamıştı.bi arkadaşım da "abi kesin yine acıtasyona dem vuracak" demişti.önyargım var o filmle ilgili demişti.ben filmi böyle bi önyargım olmadan izlemeye gittim.

    film daha başlamadan reklamlarda sinir katsayım yükselmeye başladı.çok lagaluga yapmayacam.reklamlar bitti başladım filmi izlemeye.filmi ikiye ayırabiliriz.küçüklüğünü oynayan (acunla meşhur olmuş) şahin kendirci ve müslüm gürses'i oynayan timuçin esen bölümleri olarak;

    küçüklük döneminde tam da arkadaşın dediği gibi aşırı sinir bozucu acıtasyon mevcut.babası varken ikide bir anasına amına koduğumun orospusu diyen,rakı içip karı döven baba figürü.babanın her şiddet sahnesinde bi slow motion,müslümün şiddeti izleyen surat ifadesi ve acıklı müzik var.şiddetin tepe noktası olan babasının anasını bıçaklaması sahnesinde de böyle yağmur yağıyor işte ıslak ıslak ağlıyor.gerçekten anasını sikeyim dedim.

    timuçin esen'in oynadığı sahnelerde böyle aşırı göze batan durumlar olmadı.ama bi müslüm gürses taklidi yapmaya çalışması,baba'nın tavrını ortaya koyamamış.sahnedeki hareketleri,konuşması falan büyük eksiklik.

    gelelim şimdi bütün bu eksikliklerin sebebine;
    amına koduğumun filminde ışıkçısından yönetmenine,senaristinden yan rolüne kadar bir tane Allah'ın kulu bile baba'yı dinlememiş adamlardan oluşur mu amk.film tamamen olmayan temeller üzerine kurulu.
    1-)baba urfalı olabilir.ama konuşması "siye yarrak getirdim" gibi urfalı ağzı değil.film boyu aynı edebiyat devam ediyor.
    2-)küçüklük döneminde müzik hayatına başlarken sanki babanın "abdal" kültüründen geldiği anlatılmış.haydar haydar falan çalıyor her sahnede.bi de sahnede kamera döndükçe mixteki orospu çocuğu da 360derece pan vermiş.böyle kalkıp hoparlörlere attıracaktım amk.neyse,baba abdal kültüründen gelme değil.sahnelerde aşık mahzuni posterleri falan var.bu adam mahzuni değil neşet ertaş dinleyerek büyüdü.ha diyecen neşet ertaş abdal kültüründen gelmedi mi,geldi ama temsilcisi değil.adam halk ozanı.empoze edeceğiniz kültürü sikem.kime ne yaranmaya çalıştınız anlamadım.
    3-)acıtasyon odaklı olduğu için filmin yarısı küçüklükle geçiyor.sinemada ara veriliyor ya,aradan 5 dakka öncesine kadar paso küçüklük işlenmişti.dedim ya bu orospu çocukları baba'yı dinlememiş adamlar diye.primden mevzunun nasıl olması gerektiğiyle gram uğraşmamış adam.filmin orta yerlerinde istanbuldan burhan bayar gelip anlaşmak istiyor bununla.hah dedim işte bari buradan sonrası düzgün olsun.amk adamları daha görmedik ya lan.2 dakka oynadılar gittiler.ya senin ben ölmüşünü sikeyim.babanın filmini yapıyorsun.o filmin en az 1 saati burhan bayar,uğur bayar ve ali tekintüre ile ilgili geçmeliydi.burhan ve uğur yaşıyor.gitsene abi yanlarına.şu şu anınız oldu mu diye sorsana.çektiği sıkıntıları size anlattı mı konuşur muydunuz diye,işlesene abi şunu.adamın ömrünün yarısı stüdyoda geçmiş demi.taş çatlasa 5 dakka anca filmde geçiyor kayıt anı.ulan unuttu mu espiri mi yaptı diye bi sor soruştur demi.hadi ali tekintüre rahmetli oldu.yakını hısmı ahbabı yok mu bu adamın.ayrıca şunu da ekleyeyim gerek küçük olsun gerek büyük,oynayan sanatçılar kendileri gibi okuyor şarkıları.oğlanın sesine sinir oldum zaten ergen ergen göt deliğinden okuyor.ama adam timuçin esen olarak okuyor.lan bi git danış demi şu yukardaki ustalara.biraz yorumunu taklit etmeye çalış.o kadar konuşmasını taklit ediyon.ama nereden bilsin demi.adam filmi oynadıktan sonra röportaj veriyor,keşke diyor rahmetli hayattayken tanışsaymışım.neyse uzatmanın alemi yok.anasını siktiğimin primcileri yine döndü köşeyi.hem de bu sefer etiket isimler vesile oldu bu işe.misal zerrin tekindor,erkan can ve güven kıraç.

    velhasıl kelam izlediğim için pişman olduğum çok az film vardır,bu da onlardan biri.gerçekten kötü yapılmış bir film.amacına uygun yapılmamış,acıtasyon odaklı dem vurulmuş bir film.baba'ya yapılmış büyük bir saygısızlık olarak nitelendiriyorum ben bunu.biz yine de şarkılarında anmaya devam edelim rahmetliyi.

    650 gayme maas

    4/11/2018 05:08 ~ 04/11/2018 5:17
        heart_plus : 3 stat_minus_2 : 1