saydam odalar

#12986 - bu entryi ortalama 481 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. öncelikle albümün bir tematiği olduğunu söylemek zor. ne bir bpg karamsarlığı, ne bir romantizma vuruculuğu, ne de bir k.i.t.s maneviyatı var albümde... karman çorman da diyemeyeceğim ama belki 'hepsinden biraz' en doğru tanım olacaktır. battle ve hiciv içerikli iki parçayla, remix'leri bir kenara bırakırsak genel anlamda -bunda yaşadıklarımın da etkisi olabilir- umutsuzluk ve vazgeçmişlik teması işlemiş kaf-kef... prodüksiyon üzerine epey emek harcandığı belli -ki zaten sagopa kajmer bu konuda türkiyenin hiç tartışmasız en iyisidir- bu sayede albüm kendini hiç sıkmadan defalarca dinletebiliyor. sözleri ise eski albümlerine göre daha 'soft' buldum. kötü demek gelmiyor içimden, daha basitçe ve yalın ele almış anlatmak istediklerini... tercihidir, saygı duyuyorum.

    tek parçanın enstrumentalleriyle tam 10 ayrı remixinin olması bir kaç zümrede eleştirilse de şahsen sevdiğim parçaların değişik versiyonlarını dinlemek kadar hoşlandığım bir şey yoktur müzikte... bu yüzden remixler de dahil parçaların tamamını tek tek notlandıracağım.

    --saydam odalar albüm incelemesi--

    01 - insafa gel
    albüme oldukça karamsar bir giriş... beat bu parçanın zayıf yönü diyebilirim. instrumental olarak verilse ikinci kez dahi dinlemezdim muhtemelen. sözler albümün genelinde olduğu gibi yalın tutulmuş. lakin fena halde vurucu sözler de yok değil. nakarat özellikle çaresizlik hissiyatı güzel nağmelerle bezenmiş bir nakarata yazılmış "söylenecek sözüm yok, insafa gel!" kelamlarıyla bu kadar güzel anlatılabilirdi. vesselam albümün en iyi 3. parçası diyebilirim.

    8.5/10
    -

    02 - galiba
    bolca "acaba?" ile beklediğim bir şarkıydı bu... hani sırf sanatçı beğenmiş ve üzerine tam 10 remix yaparak albüm inşa etmiş üzerine, bu büyük bir risktir haliyle. lakin parçayı ilk dinlediğimde dahi anladım ki bu parça tam anlamıyla olmuş. "sözün bittiği yerde bekliyorum" ve "ben deli dolu biriyim ama şu an sadece doluyum" gibi enfes sözler içeriyor. nakaratta hem vazgeçiş, hem olacaklara karşı minik de olsa bir umut ve sükût-u hayal var. beat, sözler ve ikinci nakaratta beatin geçirdiği değişimle yükselişi... olmuş bu şarkı, albümün en iyisi!

    9.5/10
    -

    03 - herkes
    albümü taşıyan şarkılardan ikincisi.... muhtemelen sadece sagopa kajmer'in yapabileceği bir parça diyebiliriz. parçanın başında birkaç hiciv ve gönderme ('kalfa senseri' benzetmesiyle sansar salvo'ya) var. buna karşın parça aktıkça melankoliye dönüyor. bu parçada en çok hoşuma giden şey yapılan flow'un bildiğiniz 2002-2005 sagopa kajmer'ine ait olmasıdır. ikinci verse'ü dinledikten sonra açıp bir didaktik kitaplar dinleyin, dediğim şeyi çok daha iyi anlayacaksınız. en iyisi en sona; nakarat... niyeyse ilk bir kaç dinleyişimde bir prozodi hatası olduğu hissiyatına kapıldım ancak şu an gayet güzel geliyor. şahsen ben bu nakarata aşık oldum. çok iyi nağme yapılması veya çok güzel sözler içermeinden değil. niye derseniz... fazla gerçek be abi adamın dedikleri; "ne diyeyim?.. herkes bir miktar zalim..."

    9.0/10
    -

    04 - kaç kaçabilirsen (feat. kolera)
    hiç hatırlamak istemediğim "ikimizi anlatan bir şey" günlerini hatırlatan ziyadesiyle kötü bir şarkı. ne sözler iyi, ne nakarat iyi... kolera da parçayı kurtaramamış, hatta daha da beter etmiş. yegane güzel şey mic check'in attığı scratch'ler...

    6.0/10
    -

    05 - çünkü tek bir yol var
    nedense albümün ısınamadığım ikincisi şarkısı... fazlaca kişisel konulara değinmiş sago, lakin sorun bu değil. flow, sözler ve nakarat bana fazlasıyla soğuk geldi. beat'in de kendini dinletecek bir tarafı bulunmuyor. hit olmasına, sevilmesine ihtimal dahi vermiyorum.

    6.5/10
    -

    06 - bu işlerden elini çek (feat. kolera)
    albümün 4 dakikalık battle parçası... sagopa kajmer'in verse'ler toplamda 20 bar, kolera sağ olsun 32 bar boyunca saydırmış. analiz ettiğim kadarınca sagopa kajmer'in bütün kurşunları sansar salvo'ya, kolera'nın yazdıkları ise ayben'e gitmiş. burada hoşuma gitmeyen şey onca sert kelamın lunapark melodisi gibi hafif bir beat'e yazılması, nitekim sözlerin kalitesini de görmemizi fazlasıyla engelliyor bu durum. neden böyle bir seçim yapmışlar anlamadım. her halükarda bu parça beni mutlu etti çünkü sagopa kajmer ilk defa bildiğin diss attı sansar salvo'ya... üzeri kapalı göndermeler olsa dahi piyasaya biraz hakimseniz "t-shirt'lerin benden kopya, o tripler o sakal" sözünün kime gittiği sizin için de çok aşikârdır. velhasıl rap'de kavgalar dava ile değil diss ile çözülür. çözülmese de denenir, o yüzden bu parçaya her türlü olumluyum.

    7.5/10
    -

    07 - ardından bakarım
    daha önceden biliyoruz bu şarkıyı ama olduğu gibi konulmamış albüme fark etmiştir herkes... parça yepyeni bir mix-mastering sürecinden geçmiş ve ilk 10 saniyede giren sekanstan anlayabileceğiniz üzere beat prodüksiyonu da biraz değişime uğramış. değişimin de olumlu olduğu fazlaca belli. daha önceden dinlememiş olmayı dilerdim çünkü albümün çıtasını yükselten parçalardan olabilirdi.

    8.5/10
    -

    08 - galiba (mickolodium hip hop mix)
    dengeli bir mix olduğu söylenebilir. ne fazla ritmik ve hareketli, ne de orjinal versiyon gibi dingin bir hava içeriyor. ikisinden de biraz belki... güzel ama çok da ahım şahım değil.

    8/10
    -

    09 - galiba (80's groove mix)
    parçayı yeniden betimleyen gayet güzel bir mix... öyle ki parça başladığında bir an 'sözleri de mi değiştirmiş?' diyerek tekrar sözlere filan baktım lakin öyle bir şey yok... epey derece başarılı olmuş diyebilirim. orjinal versiyonda, 2. nakaratta yaşanan yükseliş burada yok. fazlaca slow ve sözlerin yarattığı havayı güzel tamamlıyor.

    8.5/10

    10 - galiba (flamenco vocal mix)
    parça bildiğiniz flamenco ezgileriyle başlıyor, 55. saniye geliyor ve ta-daa! yeni sözler yazmış sagopa kajmer parçaya... daha basit, daha melodik ama müziğe daha uygun sözler. "ama olmaz, ama olur" metaforları bu parçayı gayet hoş hale getirdi benim için... fazlasıyla hareketli olması da hiç yormuyor. güzel bir deneme olmuş, başarılı da...

    9.5/10
    -

    11 - galiba (banjo mix)
    yazılan yeni sözlerin kullanıldığı bir başka mix... okuduğum yorumlarda en fazla sevilen mixlerden biri olduğunu görüyorum ama açıkçası benim en tutmadığım mix bu oldu. oldukça ve gereksizce fazla sert vuran kick'ler ve arka planda çalmayı sürdüren ince tınının parçayı inanılmaz iticileştirdiğini düşünüyorum.

    7.0/10
    -

    12 - galiba (chilly hiphop mix)
    yeni sözlerin en iyi oturduğu mix bu diyebilirim. oldukça slow, hit ve snare'ler tam ayarınca vuruyor ve parçanın dingin havasını muhteşem tamamlıyorlar. en iyi mix olma konusunda da sanırım flamenco vocal mix ile yarışır bu...

    9.0/10
    -

    13 - galiba (groove mix)
    orjinal versiyonun ikinci nakaratındaki yükselen yerler mix'in introsu olarak kullanılmış. tıpkı mickolodium hiphop mix gibi dengeli ve hoş olmuş. ama favori listesine girecek kadar da iyi diyemem.

    8.0/10
    -

    14 - galiba (orjinal rap enstrumental)
    enstrumentaller değerlendirilirken diyecek fazla bir şey yok gibi... kaliteli parçanın yine kaliteli enstrumental versiyonu. lakin şöyle bir şey var; beat statik gittiği için zaman zaman dahi olsa açılıp dinlenecek bir niteliği yok. albüme eklenişi güzel bir baharat olmuş.

    8.5/10
    -

    15 - galiba (flamenco enstrumental)
    işte bu enstrumentali dinlerken sagopa kajmer'e bir kez daha şapka çıkardığımı söyleyebilirim. 2.15'den sonra hazırlanmış nakarat gayet hoş olmuş. üzerinde söz de olmayınca prodüksiyon kalitesi ortaya çıkıyor. flamenco gibi üzerine söz yazmanın ustalık istediği zor bir beat çok iyi kotarılmış.

    9.0/10
    -

    16 - galiba (chilloutro)
    yazdıklarına göre kasva en çok bu mix'ini seviyor galiba'nın... mix baştan sona inanılmaz bir huzurla akıyor. bir çıkış parçası için oldukça iyi bir seçim ama açıkçası ben bu beat'in üzerine ister aynı sözlerle, ister yeni sözlerle kayda girilebileceğini düşünüyorum. yazık olmuş diyebilirim. keşke sadece enstrumental olarak kalmasaydı.

    9.0/10
    -

    17 (bonus track) - galiba (downtempo enstrumental)
    resmi twitter adresinden yayınlanan ve albümden yer sıkıntısı nedeniyle çıkarıldığı açıklanan bir enstrumental daha... piyanonun yoğun kullanımı enfes bir hava katmış ve tekrar tekrar dinlenebilir güzellikte bir iş çıkmış ortaya. chilloutro için söylediğim şey bu eser için geçerli değil; üzerine söz yazılmaması gereken, adıyla sanıyla tam bir enstrumental olmuş. favorim bu oldu diyebilirim.

    9.5/10
    -

    albümün genel notu: 8.o

    genel hatlarıyla bir mini albüm için oldukça doyurucu bir iş çıkmış diyebiliriz ortaya... enstrumentalleriyle, bir çok mix'i ile albümün yükünü 'galiba' çekiyor. onu 'herkes' ve 'insafa gel' takip ediyor. kalan parçalar da öyle ahım şahım olmayıp sos olmuşlar diyebiliriz.

    anonim

    22/9/2014 07:43
        heart_plus : 7 stat_minus_2 : 0