mix mastering için yardım

#123933 - bu entryi ortalama 106 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. "tedavülde yazan sikimde değil, mix'im kulağımdır ya da kulaklardır" diye düşünürsen; kulağına en iyi gelen hali mixlidir. tarzdan tarza farklılık gösterir. mesela beat yaparken beat tarzlarına göre drum seviyesi ya da bass seviyeleri değişir. buradaki kıstas da -bana göre- kişinin kulağıdır.

    şimdi kuralına göre oynayan, kitapçığını okuyan başka bi arkadaşımız beni yanlışlayabilir. ben kendi deneyimime göre konuşuyorum. ki detaylı açıklayıp yanlışlayan olursa da bi saksoluk yer açsın, icabına bakarız.

    rap müzik için yani vokal ve beat arasındaki mix için yine tarz ve ses rengi de büyük etkendir. sagopa kajmer gibi dumanlı bi sesin varsa sesini yükseltmeden söylemen, ama çok kanal girip o sesi yine beatin altında bırakmaman lazım. yani mic'a sesini yükseltip girdiğinde kötü bi ses çıkıyorsa kısık söyleyip birkaç kanal eklemen daha yerinde olacaktır.

    ceza gibi tize yakın bi sesin varsa mic'a yüklenebilirsin. birkaç kanal yerine 2 kanalla beatin üstünde kalabilirsin.

    mixin tedavülünün ve kitapçıklarının amına koyim. bunun okulu, kuralı, kanunu var. fakat her ses birbirinden çok çok farklı olabilir. yani okul, kural, kanun çizgisinde bi android bile ses tonuna göre yapılan mix'i geçer kabul etmeyebilir. onun yerine yerli yabancı onlarca dinlediğin mc'lerin ses seviyelerine, ses tonlarına, kanal sayısına bakıp; kendi sesine yakın olana göre ya da sevdiğin tarzda olan mcnin kullandığı yönteme göre vokal girip, işi kotarabilirsin.

    bu bütün yazdıklarım mix ile alakalı. mastering konusu da bildiğim kadarı ile farklı değil. mix proje aşamasında olması gereken kuralları uygulamak ise mastering proje sonunda parçanın komple dinlenip, eksiklerinin ya da fazlalıklarının dengelenmesi olayıdır.

    nacizane amatör bir beatmeyk olarak bildiklerim bunlar. dediğim gibi yanlış olabilir ki sikimde de değil saygı duyarım. savaşım değil hobimdir.

    &ret1arius

    27/1/2018 00:11
        heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0