mestefe twitch yayınında bol sözlük'te yerden yere vuruluyorum diye gülümseyerek sitem etmiş.
pit10'u çok sevdiğimiz için biraz öyle olmuş olabilir o.
modern hiphop yaptığını vurgulamış bir de çokça ve 52 hertz'i beğenmeyenleri bu yeni anlayışlara açık olmamakla itham etmiş. trap altyapıya okumaya itirazım yok; ortada katil gibi harika bir iş varken. autotune'a da karşı değilim ama kişinin ses rengine ve vokaline göre bunu ölçülü kullanması gerektiğini düşünüyorum.
bir de dipnot; hala ağzına plaster'i lise günlerimdeki keyifle dinleyebilirim sanırım.
türkçe sözlü rap müzik dinleyen kitlenin, türk toplumunu dört dörtlük yansıttığını düşündüren rapçi.
türkiye'de iyi bir aileden gelen, varlıklı, iyi eğitim almış, eli yüzü düzgün, lafını sözünü bilen her gencin yaşadığını yaşamıştır. kitlenin genelinin gözüne o zengin çocuğudur, elittir, monşerdir. ne dediğine bakılmaz, konuşunca ''zengin bebesi konuştu'' olur. özür dilemenin eziklik, teşekkür etmenin eşcinsellikle bir tutulduğu bu garip değerler sistemi içinde var olmaya çalışandır. ''Benden nefret ediyorsunuz'' parçasının hala geçerli olması utanç vericidir. beni bilmiyorsun isimli albümüne kadar yaptığı rapi eleştiremeyip sosyal statüsüne laf eden kindar tayfanın eline bu albümden sonra ilk defa haklı argümanlar geçmiştir ve rap dinleyen kitle de her büyük kitle gibi algıyla yönetildiği için bu kötü şöhret üzerine iyice yapışmıştır. günahıyla sevabıyla, server uraz türkçe sözlü rap müziğe unutulmaz parçalar kazandırmış, birçoğumuzun gençliğine renk katmıştır. kanımca sevapları, günahlarından ağır basmaktadır ve saygıyı hak eder.
ancak... mahallede beğendiği kız vermeyince kafayı kırıp mikrofonda böğüren neo-arabesk rapçilerin hezeyanlarında anlam arayan, sokak serserilerinin adamlık edebiyatını felsefe sanan kitle, elbette ezoterik albümü görmezden gelecektir.
Ben söz üzerine yoğunlaşırım tarzında konuşup "Benle takıl çünkü benle takılmak cool'dur" cümlesini kurduğundan beri kendisi gözümdeki vasatlık seviyesinin de altına düşmüştür.
çok çok basit bir örnek vereceğim; serbest atış projesindeki söz yazma tarzını sürekli kullanıyorsa, zaten tesadüfen sağlam yazdıkları dışında iyi parçalar çıkarması imkansız.
her dörtlüğünün önce rhyme'ını yazıp sonra başına lirik bulmaya çalışıyor. bu gerçekten çok sağlıksız bir lirik yazma yöntemi. zoraki ve duygusuz.
eskimeyen parçaları olan, her ne kadar kendi özeleştrisini verdiğini söylese de, saçma sapan yollara saparak akıllarda kötü bir imaj yarattı ve kolay kolay silinmeyecek.sevdiğim taşlanarak yaşlananak mc, onun yerinde başkası olsa bırakırdı
server en underrated kalan rapçidir piyasada çok daha fazlasını hakederken az ile yetinmeyi bilmiştir şimdi yapımcı kimliğinde zaten maddi durum olarak sıkıntısı olmayan bir insan olduğunu biliyorduk senelerdir rapi bu kadar kovalayıp az üretmesi üzücü.
şehinşahı piyasadan silip atıcakken son anda şeyhoyu patron elinden kurtarmıştır.
bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz. hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.