saian uludağ sözlük kavgası - bol sözlük

saian uludağ sözlük kavgası



başlık no:1951 okunma:11671



Sayfalar: |<  <<

  1. ben maalesef dediklerine katılmıyorum. insanlar var oluşundan itibaren bilinmezlikten korkmuş ve doğada karşılaştığı her türlü olayı bir şekilde açıklamaya çalışmıştır. senin dediğinin aksine din de dünyayı açıklamayı amaçlar. ama bu açıklamaların birer dogmalardan ibaret olduğunu bildiğinden sen bile bir açıklama olduğunu düşünmüyorsun. bu açıklamaları yapmanın ise iki seçeneği var. ya mitleri, doğaüstü olayları, esas alacaksın. ya da eldeki bilgileri bilimsel verilerle kaynaştırarak birtakım nesnel gerçekler elde etmeye çalışacaksın. diğer bir deyişle de bilimi seçeceksin.

    yani din ve bilim gayet de birbirine düşman iki olgudur. hatta ikisi birbirlerinin antitezidir bile diyebiliriz. aralarındaki tek fark yöntemleridir. din, bunu mitleri kullanarak yapmayı amaçlar; bilim ise doğanın ta kendisine dayanan verileri.

    saian'ın "anlatamadıklarını bana din değil, fen açıkladı" sözünü biraz temellendirmek adına bir örnek vereyim. dinler dünyanın var oluşunu adem'le havva'nın topraktan yaratılması ya da buna benzer bazı mistik olaylarla açıklar ve bu olaylar mutlaktır. bu öğretiler dine inananlar tarafından sorgusuz sualsiz kabul edilir. bilim ise her türlü imkanı seferber edip yeraltı laboratuvarları kurar, yıllarca bu konu hakkında deneyler ve çalışmalar yapar. var oluşu hakkında insanları aydınlatmayı ve bu sayede geleceğe ışık tutmayı amaçlar. fakat ne olursa olsun mutlak bir doğruya ulaşmaz. bugün kabul edilen bir gerçek, yarın başka bir bilim adamı tarafından çürütülebilir. insanoğlu bilim sayesinde kendi tarihi hakkında her an yeni bir gerçeği öğrenebilir.

    evet, anlatamadıklarımızı saian'a din değil fen açıkladı.
    bay golyadkin
    10.10.2015 19:43 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 1 


  2. yazarın ilgili yazılarının tamamını okudum sonuna kadar ve %99'una hak veriyorum. %1'ini nerden kırdım bilmiyorum sanırım saianın ilgili tweetlerinin yokluğundan kırmış olabilirim.

    @27 ve @28 nolu entrylerden bağımsız yazdığımı belirtmek isterim.

    şöyle düşünelim saian hakkındaki çelişkilerini. immortal technique'i ele alalım, kendisi bilindiği üzre obnoxius şarkısında def jam'e sony music'e göndermeler yapıyor. freedoom of speech şarkısında tekel müzik şirketlerini eleştiriyor ama gidip şarkının kaydını onlarda alıyor sponsor oluyor. ne kadar saçma ve tutarsız olurdu değil mi beni tamamen kaybederdi. ya da jerhico şarkısında coca Cola'ya pepsi'ye saldırıp coca cola içerken görüntülense ne kadar iç burkucu bir durum olurdu değil mi. ya da boycott israel şarkısında İsrail'i yerden yere vurup İsrail lehine konuşsa ne kadar saçma olurdu değil mi?
    evet arkadaşlar bu tarz çelişkiye düşmek gibi bir lüksü yoktur bu gibi adamlar tutarlı olmak zorundadır çünkü belli bir kitleye sahiptirler. çelişkili olduğumu kabul ediyorum gibi bir lükse sahip değiller, farkında olmadan yaptıysa çok daha vahim bir durumdur, öyleyse saian amatördür diyebiliriz. undergrounddır saian demeyin boşa amatörlükle underground olmak arasında farklar var.
    her neyse zamanım yettiği kadarınca fikirlerimi beyan etmeye çalıştım. devam edecek zamanım kalmadı.
    kolay gelsin.
    apostrophe
    10.10.2015 21:44 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 1 


  3. haklı olduğu yerleri de gördüm haksız olduğu yerleri de. şu konuya alınmadım diyemem ; "tipik ateist zırvası. sana kim ne anlattı/anlatamadı bilmiyorum ama mesele senin neyi sorduğun ve bu soruları sorduğun kişinin çapıdır." demiş.
    size başımdan geçen bir olayı anlatayım:
    ben 16 yaşında sorgulamaya başlamıştım din ile alakalı ne bulsam okuyordum, islamın leyhine/aleyhine farketmeden herşeyi merak edip okuyup soruyodum soruşturuyodum. 18 yaşında aileme inanmadığımı söylediğim de benim karşıma bir imam çıkardılar. bildiğin eve getirmişler çay çorba ikram etmişler beni de karşısına oturttular. herkes odadan çıktı. orta da 2 fincan çay, bir tabak bisküvi var. imam karşım da ben oturuyorum önce bir sessizlik. sonra konuya o girdi başladık konuyla alakalı uzun uzun konuşmaya. bu abi en son bende biraz konuyla alakalı araştırma yapıp büyüklerime danışmak istiyorum dedi ve gitti. 1 hafta sonra o abinin "hocam" dediği bir amca çağırdı beni yanına. onun yanına gittim onunla da aynı muhabbetler tartışmalar vs. onun da 1 hafta sonrasında 3 kişilik bir amca grubu çağırdı beni. ona da gittim onda da aynı "ateist zırvaları". o günün sonunda bu tartışmaları sürekli olarak tekrarlayalım dedi o amcalardan biri. ayrıca bizim cuma günü sohbetlerimiz var oraya da gel orda da herkesin içinde de konuşup muhabbet etmek isteriz dedi. o günden sonra o amcaların hiç birinin yanına gitmedim korktum aq. çünkü ardı arkası kesilmiyordu.

    bu hikayeden çıkarmamız gereken nokta şu ; ben 18 yaşındayken koca koca sakallı ve kendisine "hoca" denilen çap da ki amcalarla tartıştım bu konuları ve hep sonraya ertelendi tartışmalar. çünkü bir sonuca ulaşmıyor, ulaşamaz. sen rahat rahat "ateist zırvası" yazabiliyosun yada diyebiliyosun, biz "müslüman zırvası" desek kan çıkıyo birader.

    belkide benim bunları burada anlatmam saçma oldu ama harbiden sinirlendim "ateist zırvası" lafına.

    okuduysanız, vaktinizi çaldıysam için özür dilerim.
    chatte
    6.8.2016 20:58 ~
    heart_plus : 8 stat_minus_2 : 0 


  4. Saian'ın sosyal medya ile arasına katı mesafeler koyduğu sürecin başlangıcı olan atışmadır.
    iykundrgrnd
    6.8.2016 22:27 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  5. Saian kafamda çok olumlu, işini ve söylediğini bilen bir kişi, bir kral idi. Bu entrye kadar.

    Neden yıkıyorsunuz kafamdaki olumlu düşünceleri? Gerçek acı be
    kagan
    19.11.2016 23:57 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  6. rusnickliyazar kardeşim bir yerde bence yanlış konuşmussun . Din ile Bilim birbirine bal gibide rakiptir BENCE . Çünkü birinde sorgusuz sualsiz iman etmek var dogmalardan oluşan bir olgu. Biri ise habire araştıran habire büyüyen DOGMA OLMAYAN SABİT OLMAYAN bir şey. Dolayısıyla ikisi birbirine karşıdır . Din ve bilim bir arada olmaz . Mantıksal açıdan doğru değil . Şuan darwin bile ateist bilim adamları tarafından yerin dibine vuruluyor çünkü darwinin teorileri çürütüldü . O zaman ki devirde adam o kadar inceleyebilmiş . Teknoloji geliştikçe bilim de gelişiyor . Bugun fizik kimya biyoloji ile ilgili öğrendiğimiz bazı konular belki 100 yıl sonra değişecek yanlış olduğu ispatlanacak bilimsel yollarla . Dinde böyle bir şey yok ama kaç yüzyıl geçerse geçsin sabit . Bilim ve din en başından işleyiş olarak zıt kavramlar .

    Not: Agnostiğim

    Edit: Kelime

    Edit 2 : Uludağ sözlükte yazarın dediklerini okudum . Adam mantıklı konuşmuş . O kontgerilla olayına parçayı ilk dinlediğimde ben de takılmıştım ulan bu saianın görüşüne zıt bir şey adam kontrgerilla takımına diz çök tertip falan diyor ne alaka diyip geçmiştim .
    stfubro
    9.1.2017 01:34 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  7. bir müzisyenin diskografisinde tutar aramak mallıktan başka birşey değildir. saian'ın hatası bu eleştirileri ciddiye alıp oltaya gelmesidir. sonradan da twitter'dan sıvadıysa bilemiyeceğim. burda yapılan tüm argümanları cevaplayacak değilim, buna da gerek yok, fakat bir kaç düşüncemi paylaşmak istiyorum.

    hiç bir rapci "her sözüm süper bir mantık çerçevesi içinde olsun" diye lirik yazmaz ve yazmamalı zaten. bu bir münazara arenası değil, felsefe tezi değil. rap liriği sadece. her parçaya tarihi bir makaleymiş gibi yaklaşırsan, hiç bir mc ya da sanatçı tutarlı olamaz. saian niye aktivist değilmiş? o zaman aynı mantıklan immortal technique niye silahlı bir sosyalist kalkışmanın öncülüğünü yapmıyor?

    sen gider eminem'e niye tutarsızsın, homofobiksin, niye şöylesin, böylesin diye ezersen, ortaya işte 2010 yıllında ki popvari bok parçasınlan kalırsın. bırakın mc'ler özgürce istediklerini yazsınlar, saçmalasınlar, aklına gelen en abuk sabuk lafları söylesinler. en kötü ihtimalinlen, bizim gibi dinleyiciler için makara malzemesi olur. inanın ki "sperm dolu ağzınla rap yapma" sözü hiç telafüz edilmemiş olsaydı, bügün türkçe rap biraz daha az eğlenceli bir yer olurdu. cegıd'ın dediği gibi

    Ex hakkında rap yapmam yanlış - Haklısınız
    Seks hakkında rap yapmam yanlış - Haklısınız
    Ama durun biraz ne hakkında rap yapmalıyım?
    Konu ne olsun? Fotosentezin dünyaya katkısı mı?

    saian'ın görüşlerine katılmasam da parçaları müzik anlamında bana fazlasıylan zevk ve ilham vermiştir. müzik sonuçta tüketilmek için sunulan bir sanat ve eğlence türüdür. maksadı da eğlendirmek, düşündürmek, ve insana ilham ve değişik hisler vermektir. saian bu yönden başarılı olmuş mudur? fazlasıylan olmuştur.

    buna ilaveten...farz edelim ki saian'ın argümanları komple yanlış, tezat, klişe...bu argümanlarlan bir sürü insana hayatında duymadığı kavramları sunmuştur. ben 20 yaşındayken bu parçaları dinlediğim de Sierra Maestra ve Amadou Diallo neydi bilmiyordum. Belki bu benim cahilliğimden dolayıydı, siz biliyorsanız ne mutlu size. Ama tahmin ediyorum ki benim gibi, bu parçaları dinleyip de bahsedilenlerin hepsinin ne olduğunu bilmeyen bir çok kişi vardı. bu insanların 10'da 1'i gidip bir şeyler araştırıp yeni bir şeyler öğrendiyse, benim için konu kapanmıştır. saian'ın "ooohh üstat!! adam ansiklopedya" diye yüceltilip tapılmasına karşıyım. fakat adamı itin götüne sokmak da küstahlık.

    feleğin çemberine 40 kurşun ve boykot parçaları türkçe rap tarihinden benim için bir ilk sayılacak parçalardır. içinde ki argümanları klişe ya da yanlış bulabilirsin da her neyse, fakat bunları bir konsept halinde bir parçaya taşıyan fazla şarkı bilmiyorum. bunlar elbette türkçe rap'de ki ilk protest parçalar değildir, fakat bu parçalar kadar spesifik olanını ben bilmiyorum. protestlik kıvamı genelde hep "savaş olmasın, barış olsun, çocuklar niye aç ve ölüyor, siyasetçiler niye böyle yav" kıvamında herkesin onaylayacağı ne etliye ne sütlüye karışan genel kavramlar üzerindeydi. saian çok net, hatları belirgin argümanlar sunarak, standart dışı bir iş yapmıştır ve risk almıştır. bu yüzden, bu görüşlere katılmasam bile, sırf bu yönden bu işler şahsımca takdire şayandır.
    isi biten adam
    9.1.2017 19:34 ~
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  8. düşman belleyip zihniyeti ile savaşması gereken adama üstad dediği için kendisiyle çelişmektedir. hep çelişiyor rape geri dönüp yapması gereken tarz ile üretene kadar da (hardcore yapmayı bırakana kadar) çelişecektir.

    bugün saian'ı eleştirenlerin hiçbiri görüşlerine karşı olduğu için eleştirmiyor aslında. sai doubleryhme kalıbıyla hardcore yapan bir mc olduğu için kitlesi de daha çok o tarz bir tip. saian'a eleştiride bulunanların %90'ı onunla aynı görüşte olanlar kaldı ki o görüşler saian'a ait değil kitaplardan noktasına virgülüne dokunmadan yazdıkları bir ton şey. yo sözlük zamanında saian röportajı yayaınlanmadan önce hep söyledik bunları. onun haricinde @1deki yazıda immortal technique'in dediklerinin birçoğuna katılıyorum yalnız yaptığı bir ayıp var sana imzalı albüm satan birine o şekilde konuşamazsın, saygısızlıktır.

    konuyu hortlattığımız için kusura bakmayın lakin sol framede gördüğüm için 2-3 cümle yazayım dedim.
    canka ft saian
    9.1.2017 20:14 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  9. nickini derhal ''son goku bükücü'' olarak değiştirmesi gereken bir uludağ sözlük yazarının saian'ı büktüğü kavga.
    hannibal a balparmak
    24.3.2017 18:22 ~
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 


  10. standart normal bir eleştiri. neyini bu kadar büyüttünüz anlamadım açıkçası.

    elamanın yazdıkları bence daha çok eleştiri içeriyor.
    anonim
    24.3.2017 19:27 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  11. Adam haklı beyler ama şu var bize de biraz iş düşüyor parçada sırf bana merak uyandırıyor diye kaç isimi araştırıp hakkında bir fikir öğrendim parçayı dinlerken boş boş dinlememek lazım ne diyo bu adam bi irdeleyin. Arkadaş düzeyli güzel bi eleştiri getirmiş
    jsclerk
    19.11.2018 02:08 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  12. saian her şeyi bilen bir adam değil tabii ki ama karşısındaki boş bir adam. adama da laf etmeyeyim eleştirdi diye, eleştirsin de millet bu vasat yorumları niye bu kadar büyüttü onu anlamam.
    feci
    21.4.2020 21:32 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  13. öncelikle merhaba hiphop gündemi yazarları, hemen konuya balıklama dalma ihtiyacı hissediyorum. insan denen varlık yalnızca fiziksel değil zihni olarak da bir evrim, bir gelişim içerisindedir. her kaynak taramasının, gündelik hayatında karşılaştığı her bilginin, edindiği her argümanın bir demlenme sürecine ihtiyacı vardır. dolayısıyla kendimizi yanlışlamak, sağlama yapmak ya da tutum değiştirmek doğamızın gereğidir: Dönek olmak, gelişmenin zaruretidir. Döneklikten kastım prensip değişimi değil, fikir değişimidir. O halde sayın müslüman arkadaşlar, 40 yaşında ateist olduğunu açıklayan Sago'yu bir daha tıklamayınız; sayın protest dedektörleri, kariyerlerinin bir döneminde ana akımla kırıştıran Şanışer ve Server'e başvurmayınız. Hatasız deneyimin olmayacağı gibi, yere düşmeden dik de durulmayacaktır. tut ki saian hiçbir vakit pişkin ve nobran olmadı, kusurunda diretmedi. son olarak uludağ yazarına yıllaaar yıllar sonra tavsiyem: umarım büyümüş, insanı kavramış, yüzeysellikten arınmışsındır. saygılar
    riyakar
    21.4.2020 23:18 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  14. Sayfalar: |<  <<

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: