rapin hızlı okunan liriklerden oluştuğunu sanmak - bol sözlük

rapin hızlı okunan liriklerden oluştuğunu sanmak

başlık no:5152 okunma:643

  1. 2004 den sonra cezanın rapstar ile yaptığı hızlı çıkıştan 2008 e kadar rapi ilk defa dinleyenlerin yaptığı genelleme sorunudur bu...

    ben önceleri de dinliyordum lakin ailemden kimse bilmezdi.. sonra bi şekilde cezanın bu yükselişiyle abim ya da ablam olsun, "nasıl anlıyorsun çok hızlı söylüyorlar" gibisinden sitemlerde bulunuyorlardı.. itiraf ediyim bazen anlamıyordum.. bazı yerlerde sözleri kendim uyduruyordum.. ama o sound her zaman bana daha iyi geliyordu..

    ben en azından rapin sadece hızlı söylenerek okunan bi müzik türü olmadığını biliyordum.. uzun uzun liriklerde anlatılan şeyleri anlamaya çalışıyordum. ama abime göre sadece kafiye olsun diye abuk subuk cümlelerden oluşan bi müzik türü oldu.. (niye öyle olduğunun bahsi devamında..) flex diye bi terimin varlığından haberdar olmayan herkesin kaçacığı en yakın eleştiri haline geldi..

    neden 1:cezanın o yıllarda tarzı o diye, sen ondan rapi öyle öğrendiğin için niye rapi öyle sanıyorsun? bi bakın lan türkçe rape negatif insanlara.. yabancı müzik diye dinlediklerinin alayı rap aslında.. kulak verdiniz mi ki sözlere, anlatılanlara bu şekilde uzak kalıyorsunuz türkçe rapten..

    tamam her kalp ritmi farklı atıyor, renkler ve zevkler tartışılmaz tamam amına koyim.. ama.. ama işte sen fuck diyemen batı berline..

    ben rap dinlediğim halde siktirin gidini bilmezken abim dinlerdi.. hatta seve seve, eşlik ede ede dinlerdi.. ben küfür öğrenmeyim diye odadan çıkardığını
    hatırlıyorum. orada küfür olunca sözlere dikkat edince aslında bahsedilen şeylerin kafiye olsun diye abuk subuk cümlelerden oluşmadığını görüyordu.. dedim ya
    herkesin kaçacağı en yakın eleştiri bu oldu.. "çok hızlı söylüyor bişey anlaşılmıyor." kulak vermiyorsun çünkü, dinlemiyorsun..

    neden 2: sonra benim gibi o 2004 ve öncesi rap dinleyen, şimdilerde üreten isimler; başarının hızlı söylemekte gizli olduğunu sanıp, bu özelliği üst plana çıkarmaya devam ettiler.. flexi çok severim, eşlik edebildiğimde mutlu olurum.. o bambaşka bi mevzu.. ama sen cezanın sabah bastı geceye de yaptığı flexi yapamıyorsun işte.. ya da haykinin adrenalinde ki çekirgeli flexini yapamıyorsun.. yapma işte.. hidra; sana diyorum bro.. bakma sağına soluna sana diyorum..

    tamam demiyorum bişey.. sevenin beğenenin varsa yine yap.. ama sonra seni dinleyen o çocuklar; olgun kimseler yanında bu gönül verdiği müziği dinlemek adına seni dinlerken, "ne diyo bu bişey anlaşılmıyor" dedirtme.. derdim bu..

    "neyse siktir edin millet.. kimse bilmesin. rap böyle daha güzel.. en azından bize özel." -----> çok güzel bahane amına koyim..

    (bkz: anladın mı derdimi bu)
    ret1arius | ? | 2.12.2014 20:46
    (#22255)
  2. aslında hızlı söyleyen repçiler değil yavaş dinleyen bizleriz.
    anonim | ? | 6.11.2017 13:23 ~
    (#116675)
  3. hissiyatın gözardı edilmesini beraberinde getirir. şimdiki moda da akılda kalıcılığı tescillenmiş belli triplet flow kalıplarıyla garantili işler yapmak. sonuç tek kullanımlık şarkılar.
    fikirsiz | ? | 15.4.2019 23:58
    (#167648)
  4. facebook | twitter | youtube | instagram | spotify | bol anket | uyarı | devlog