mekanın sahibinin spotifydan kaldırılması - bol sözlük

mekanın sahibinin spotifydan kaldırılması

başlık no:29134 okunma:2587

Sayfalar: >>

  1. sarki su anda spotify'da erisilemez durumda, sanirim copyright mevzulari. bu iste norm'a haksizlik yapildigini dusunuyorum,

    linç kulturu ve suru psikolojisi basarili islerin onune kapatiyor.

    edit: bana göre bu copyright olayinin tamamen kaldirilmasi lazim, sen bi demirden vagon yapar bi milyona satarsin, ben ayni demirden tren yapar 10 milyona satarim. ayni sekilde bi sarkiyi sen yaparsin 1 milyon izlenirsin, ben senin sarkini senden iyi mixleyip 2 milyon izlenirim. böyle bir durum dinleyicinin de ureticinin de işine gelir, tuketici yararina basarili urun uretilir, uretici yararina yararina da uretim kolaylasir. benzer isler cogalabilir ama tuketici dinlemekten memnunsa bu bir sorun olmamali.

    kesfetmek ve icat etmek farkli kavramlar.
    wiky | ? | 4.11.2019 21:38 ~ 05/11/2019 2:36
    (#195747)
  2. parçanın sürü psikolojisi yüzünden kaldırıldığını düşünmek epey iyimserlik ister. copyright mevzulari diye küçümsediğin şey kariyeri de parayı da bitirir. ilgili melodinin telif haklarını elinde bulunduran şirket ya da kişinin girişimleri olmadan kaldırılma ihtimali milyonda birden bile küçüktür.
    waspent | ? | 4.11.2019 22:16
    (#195751)
  3. Gece gece mutlu etmiştir. Soytarılara prim yok.
    hayatitelgeler | ? | 4.11.2019 22:38
    (#195754)
  4. ulan kaç milyon olmuş şarkı kaldırılmış hala diyorlar ki sürü psikolojisi. ne paralar dönüyor burda haberiniz var mı? herif bir de defacto filan anlaşma yaptı. o gün de dedik şimdi de diyorum adam buz gibi kopyala yapıştır yapmış ve şimdi de bedelini ödeyecek.
    burada ahkam kesenler vardı bir de; ben şu kadar beat yaptım sample kestim diyerek. hani yok "aslında loop o hem de royalty freeymiş" de yok "norma haksızlık oluyormuş" da diyenler. onlara da ayrıca selamlar buradan.
    toriko | ? | 4.11.2019 22:52
    (#195755)
  5. Norm dead bebeğim
    macronome | ? | 4.11.2019 23:32
    (#195761)
  6. @1 nolur espri yapıyor ol :(
    biit | ? | 5.11.2019 00:15
    (#195771)
  7. üzülmedim ki diyordu azer bülbül, huzur içinde yat üstad.
    daginiksurat | ? | 5.11.2019 00:32
    (#195775)
  8. spotify'ın kendi yaptırımıysa bu spotify'ın acizliğini gösterir. barındırdığı milyon tane şarkı var, dünya kadar geliri var. bi copyright önlemin yok mu yani?

    ama yok işin içinde telif hakları varsa boyut değişir. mor minder şarkıdan ve reklamından dahil aldığı tüm gelirleri fazlasıyla geri öder.

    bunlar şimdilik piyasanın duymak istediği ihtimaller. bi şekilde makara yapabilecek, yahut ihtiyacı olup gömmek isteyecekler bunu meze olarak kullanabilir. gelelim işin doğrusuna ve olacağına.

    sorun copyright olsa; youtube, spotify'dan geri kalmazdı. hatta önce bile davranırdı. spotify sikkosundan bu konuda daha hassas olduklarını sağır sultan biliyor. en iyi ihtimalle bile 1 gün içerisinde youtube'da bi telif ibaresi görmemiz gerçeği bize sunacaktır. lakin işin gidişatı benim nezdimde spotify'ın önlem alma çabasından başka bişey değil. uzun zaman geçmeden tekrar spotify'da aktif olup, tekrar listelere girecek.

    bunu mor minder'in yapıp, tekrar gündem olma çabası ihtimalini düşünenlerde olmuş. bu yola başvursa bence spotify yerine youtube'u seçerdi.

    umut bu topraklardan göçeli uzun zaman oldu. ve tekrar düşüncemi söylüyorum. mekanın sahibi beati çalıntı değildir. eğer mekanın sahibi çalıntıysa suspus beati de o kadar çalıntıdır. bu kültürün içindeki insanlarsınız siz bari yapmayın.

    (bkz: suspus beatinin çalıntı olması)
    ret1arius | ? | 5.11.2019 01:15 ~ 05/11/2019 1:17
    (#195782)
  9. norm dinlemem sevmem, mekanın sahibi'nden sonraki tavırlarını da gerek katıldığı tv programlarında, gerek paylaşımlarında hoş karşılamasam da başıma bir şey gelmeyecekse parçada beat konusunda haksızlığa uğradığını düşünüyorum. yung slatt köylüsünün de parçasındaki loop'u aynı yerden free olarak almış olacağını düşünürsek, mekanın sahibi'nin altyapısını hazırlayan kişi-ler, biri faruk olsa gerek; loop'la beraber ritimdeki benzerliklerle faka basmış oldular.

    bir üstteki arkadaş net şekilde belirtmiş ve güzel de yazmış, youtube bu konuda ağır hassasiyetli davranıyor. ben gerçekten piyasadan silinecek bir parça olacağını düşünsem en başta youtube'dan kaldırılır diyordum. ama yung slatt köylüsünün arkasına aldığı rüzgarla birkaç mail'i parçayı sildirmiş. kuvvetle muhtemel norm sunacağı kanıtla parçayı geri yükletir, üstüne de bazı parça altyapılarını başkasından çarpan khont'a falan bir tweet-diss sallayabilir... (kimseyle derdim yok, khont neyse norm da odur gözümde)

    ya da siktir edin norm'un zaten üreteceği yoktu biz işimize bakalım...
    tonysoprano006 | ? | 5.11.2019 02:11 ~ 05/11/2019 2:20
    (#195786)
  10. Ben tren vagon meselesine katılmıyorum. Khont'un verdiği sago flowu örneği için böyle dersen haklısın hocam ama sample çalmak treni yapacağın malzemeyi çalmaktır. Ayrıca çalıntı değil free sample loop olduğu da söyleniyor. Bekleyip göreceğiz
    magik | ? | 5.11.2019 09:22
    (#195803)
  11. mekanın sahibi şarkısının bende çalıntı olmadığını düşünüyorum. yani looperman royalty free sample'lar sunan bir site ordan kimsenin bişey almasında sakınca yok. hatta bizim insanımız alışkın değil amerikada aynı sample'a 10'larca farklı şarkı yapılıyor. ancak @1 öyle bi saçmalamış ki 10 sayfa yazsam azdır. kardeşim bi insanın ürününü alıp mixleyip daha iyisini yaptım diyip onun yaratıcılığının onun emeğinin üzerine konamazsın kimsenin öyle bi hakkı yok. mesela sesi daha güzel biri bi şarkıyı coverladığında orijinalinden güzel olmaz. çünkü şarkıyı sadece söylemek bir yetenek değildir. söylenme biçimi flowları solfejleri artık her ne bok diyosanız onlardır asıl önemli olan ilk etapta. sen kimsenin emeğini hiçe sayamazsın. ayrıca o dediğin üretme işini köreltir tamamen tekdüze olur herşey. hayatımda böyle saçma şey duymadım. norm'un olayı aynı değil ama sıfırdan üretilmiş bi işe 2-3 parça bişey katıp ondan daha iyisini yaptım mixledim diyemezsin. o şarkıdaki emek senin yaptığının 100 katı falandır. töbe allahım ya böyle şeylerde mi duyacaktık. ilkokul çocukları düşünür anca bu şekilde.
    nellyville | ? | 5.11.2019 12:21
    (#195807)
  12. norm ender adına kötü bir gelişme. ancak parçayı tekrar spotify'da yayınlatmayı başarırsa kendi adına güçlü bir hamle yapmış olur. kendisini hedef tahtasına oturtan mclere karşı eli epey güçlü olur.

    bu telif olayı çok fazla gelişmeye gebe ama olay yeni dissleşmelere gider mi emin değilim. şu an ne normun ne de diğerlerinin böyle bir düşüncesi olduğunu sanmıyorum.

    son olarak şunu söyleyeyim her ne kadar normu sevmesem de mekanın sahibinin şarkısına şarkının hedefindeki mcler ciddi bir karşılık vermedi/ veremedi. bu telif olayı da norm lehine sonuçlanırsa norm piyasada iyice güçlenir.
    kalsedon | ? | 5.11.2019 13:05
    (#195812)
  13. @10 dostum rekabetciligin ve sınırların önünü kapatmanin kimseye bir yarari olmaz, bir şarkı coverlandigi zaman orijinali kadar guzel olmaz demek yanlis bir dusuncedir bana göre.
    ucu acik bir dunyada yasiyoruz artik, ornegin sozlukspot domainin altinda eksi de var inci de bolsozluk de, isteyen istedigi sozluge girebilir ve bunu kimse yadirgayamaz ama baktigin zaman hepsi ayni olusumun turevleridir.

    bu sozlukspot ornegi tum ürünler icin dusunulebilir, biri gider bir rap parcasi yapar, youtube'a atar. bunu dinleyen baska bir uretici gider sarkiya slow cover yapip daha cok dinlenebilir, berzerki eminemden iyi kimse okuyamaz diyebilirsin belki, ama eminem dinlemeyen biri madilyn baileyin akustik coverini cok begenebilir.

    tabi boylesi bi durumda herkesin ayni deligin etrafinda donup duracagini düşünebilirsin fakat ozgur bir dunyada boyle bir durum olusabilir, normaldir. her talep kendi arzini yaratir.

    düşünsene teslanin elektrigi ben buldum kimse kullanamaz dedigini ahaha
    wiky | ? | 5.11.2019 19:11
    (#195824)
  14. @11 kankam özgür dünya falan filan diyosun da bunların özgürlükle ne alakası var. örnek verirsek şimdi kontrol ettim zeynep bastık'ın felaket cover'ı 60 milyonu geçmiş youtube'da ezhel'in orijinal eseri 30 milyon üzerinde seyrediyo. ezhel bu parçayı hayal etmiş birileriyle prodüksiyonunu yapmışlar. nasıl bir solfejle söylemesi gerektiğine karar vermiş. sonra sözlerini yazmış. şarkıyı kaydetmiş. zeynep bastık ise aynı şarkıyı gitar eşliğinde çığırmış. senin gözünde bu ikisinin değeri aynıysa bişey diyemem dicem ama derim. saçmalıyosun derim. verdiğin tesla örneğide şöyle olur. sanatçı bu şarkıyı ben yarattım dinleyemezsiniz derse ahahaha dersin. ki sanatçılar söyleyemezsiniz de demiyolar. söylersiniz ama şarkının asıl sahibi benim. benim emeğim var. ben bunu yapmış olmasam hayal bile edemezdiniz o yüzden şarkının ticari hakları bana aittir diyo. bu son derece doğal ve doğru bi durum. aksi düşünülemez. rekabetçiliğin ve sınırların önünü kapatan aslında tamamen senin düşüncen yani. o zaman kimse yeni bişeyler bulmalıyım, kendi tarzımı yaratmalıyım demesin. aaa bu şarkı güzelmiş ben daha güzel söylerim ben daha iyiyim desin. diyebilir ama birileri de döner yaprak daha iyisin önce bi hayal et der. copyright olayı da gerçek sanatçının yanında olmaya her zaman devam edecektir. sanatçı aç kalsın tahta kemirsinde şaklabanlar mı yesin parasını.
    nellyville | ? | 5.11.2019 19:31
    (#195825)
  15. Ya zaten dünyanın en kolay, en az müzikal bilgi ve beceriyle yapılan müziğini yapıyorsunuz. Tvlere çıkıp picassoların, shubertlerin, michelangeloların gelip geçtiği sanat tarihinin üzerine sanatçı olduğunuzu iddaa ediyorsunuz. Ne büyük bir müzisyen kadar müzisyen ne büyük bir şair kadar şairsiniz. 10 seneye unutulup gideceksiniz bari özgün olun be.

    Alayına diss işte.
    zuporyter | ? | 6.11.2019 14:54 ~ 06/11/2019 14:55
    (#195870)
  16. Sus pus 2015 yılında amerikan resmi radyosu npr ın top 100 listesindeki tek yabancı şarkıydı (kalan 99 u ingilizce) yani amerika da bile orjinali Ceza ya ait bir eser.
    Sus pus un başka bir örneği, benzeri, başka bir dilde versiyonu da yok. Ceza nın esinlendiğini iddia edebileceğimiz bir eser değil.
    Royalty free beat ok sorun değil ama norm un buradaki handikapı royality free beat ile yapılmış başka bir şarkıyı taklit etmesi.
    Güfte de arak sanırım ve problem beat değil, üzerine döşenen sözlerin yani bestenin benzerliği olsa gerek.
    ecdadin | ? | 6.11.2019 15:37 ~ 06/11/2019 15:40
    (#195874)
  17. @13 için siteye giriş yaptım. bunun üzerine rap map boş yapmamak lazım adam haklı
    erecene | ? | 6.11.2019 16:11
    (#195879)
  18. @14 norm enderin beats 1 radioda çıktığından bihabersin galiba. Yabancı radyada çalması neyi ispatlıyor yani anlayamıyorum
    rakbenadam | ? | 8.11.2019 00:27
    (#195969)
  19. hayallerle yaşayanı gerçeklerle sikerler diyerekten şarkının geri yüklendiğini duyurdu.

    twitter.com/NormEnder/status/1194280731188637698
    iykundrgrnd | ? | 12.11.2019 19:07
    (#196268)
  20. çok şükür yine haklı çıktık.
    ret1arius | ? | 12.11.2019 19:11
    (#196269)
  21. Sayfalar: >>

    facebook | twitter | youtube | instagram | spotify | bol anket | uyarı | devlog