kadınlar türkçe rapte neden arka planda - bol sözlük

kadınlar türkçe rapte neden arka planda

[şükela]

başlık no:38583 okunma:3075

Sayfalar: <<

  1. bunun aslına tek bir sebebi var: becerememeleri.

    yani şimdi bakın hangi kadın mc var şehinşah ayarında olan ? veyahut tepki, ya da asil slang, bildiğim kadarıyla yok.
    kaldı ki ünlü olan kadın mc'ler de hep bir erkeğin kanatları altında devam edereken bu üne ulaştılar, örn ayben, kolera, rapangels pi vs vs

    öte yandan elimizdeki tek örnek olan lil zey hiçbir erkeğe yanlamadan (aşk meşk konuları), öyle ahım şahım bir şekilde güzel olmadığı halde çatır çatır da dinleniyor. Neden, çünkü işini iyi yapıyor.

    bakıyosun mesela yeni nesil kadın mc'lerden ruby ve güneş gibilerine, bir şarkı çıkarıp( orda da sözlerini başka bir erkek yazıyor lol) geri kalan zamanda diğer erkeklere yanlayıp, instagmram'a çılgın parti fotoğrafları atmakla meşguller. (bkz: hipergami)

    var mı ki bizde böyle nicky minaj gibi "erkeğe muhtaç olmam kendi paramı kendim kazanırım" mottosunda bi kız, en fazla lafta öyleler ama icraatte fıs.

    bir başka konu da piyasaya yeni giren bir kadın mc'nın bir erkeğe göre çok çok daha fazla destek alıyor oluşu. biz rap partilerinde 1-2 şarkı söyleyebilmek için harıl harıl bilet satarken bağyan mc'ler organizatörle kanka olarak beleşten partiye girip en önce şarkısını söylüyordu

    kaldı ki kimse de birisini sırf kadın olduğu için desteklemek zorunda değil, iyiysen dinlenirsin. bu kadar basit.



    reb bu mu beyler | ? | 20.2.2021 05:50
    (#324772)
  2. beceriksizliklerindendir. bitti. kadın erkek fark etmeden kulağa güzel geleni dinlerim, kulağa güzel gelmiyorsan benim sorunum değildir
    evrenimdar | ? | 20.2.2021 14:05
    (#324801)
  3. herkesi bir kuble hazel dinlemeye davet ediyorum teşekkürler
    radiodead | ? | 20.2.2021 15:22
    (#324813)
  4. Ben Fero tanınırlığını işini iyi yapmasına (en azından bizim kıstaslarımızca "iyi" yapmasına) borçlu olmadığına göre Lil Zey de "sadece" buna borçlu değildir zannederim. Ama o ön plana çıkmış olduğu için biz bu durumu kendi içimizde mantığa bürümeye çalışıyoruz gibime geliyor. Rozz Kalliope de çok dinleniyor mesela; ama kimse "İşini iyi yapıyor." diye onu örnek vermiyor, her şarkısında da "İyice arabeske sardı, eski stili daha iyiydi." diye eleştiri alıyor. Lil Zey'i eleştirenler de "Mumble vokal konusunda ısrarcı olmasa daha iyi olacak, dedikleri anlaşılmıyor" diye düşünürlerken bu durumdan ve tarzdan rahatsız olmayanlar çoğunlukta olduğu için günün sonunda "Başarılı kadın rapçi" denince akla bir tek Lil Zey geliyor. Ama "dedikleri anlaşılmıyor" ise nasıl "işini iyi yapıyor" durumdadır onu da bilemiyorum. Kime göre, neye göre iyi? Yase'nin "Kaybettim" şarkısı tüm Yase şarkıları içinde en az dinlenenlerden iken "İşini iyi yapan tanınıyor." veya "İyi şarkılar bir şekilde dinleniyor." dememek gerekir bence.
    yorumlayan adam | ? | 20.2.2021 15:52
    (#324822)


  5. Kadın rapçi dediniz yorumlayan adamı uyandırdınız *
    elmasiz elma kurdu | ? | 20.2.2021 19:16
    (#324844)
  6. türk dinleyici genel olarak erillik seviyor ve aşırı eril dil içeren şarkıları daha çok beğeniyor
    bkz: allame joker
    kadın rap sanatçılarımız da maalesef bunu "biz de böyle olmalıyız" şeklinde analiz ediyor ve onlar da böyle parçalar veriyorlar. haliyle dinleyici "bunu dinleyeceğime erkek olanı/bildiğimi dinlerim" kafasıyla onları umursamıyor. bakınız bu sebeple de feminenliği yansıtan femcee'ler daha iyi yükseldi ve tanındı.
    veteran | ? | 21.2.2021 00:37
    (#324886)
  7. arka planda oluşları sanki kadın olmalarından sebepmiş gibi lanse ediliyor, bu çok aptalca ve tamamen yanlış. lil zey şu an çoğu "erkek" rapçiden daha fazla dinleniyor, ayben'in başkan albümü çoğu "erkek" rapçinin albümünden daha fazla dinlendi ve cidden uzun bir süre dinlediğim çok iyi parçalar var içinde. mevzu her ne kadar kendini geliştiremeyip işsiz kalışlarını veya başarısızlıklarını cinsiyetine bağlayan feminist kadınlar tarafından cinsiyetçiliğe bağlanmaya çalışılıyorsa da bu verdiğim iki örnek güzel müziğin tek ölçüsünün kulak olduğunu gösteriyor. boş yapmayın güzel iş yapın dinleyelim.

    edit: ek olarak zeitbeat diye bir beatmaker vardı bir aralar hala beat yapıyor mu bilmiyorum, çok çok sıradan işleri olmasına rağmen piyasada neredeyse hiç kadın beatmaker olmadığından twitterda baya takipçisi falan olmuştu, bir sürü rapçi pozitif ayrımcılık yaparak takip etmişti. yani piyasada kadınlara bir ayrımcılık söz konusuysa bile bu negatif yönde değil, şahsen hiç denk gelmedim en azından.
    darkonline | ? | 21.2.2021 01:34 ~ 21/02/2021 16:17
    (#324896)
  8. Türkiye'deki durum dünyanın geri kalanından çok da farklı değil. Kadınlar bu müzikte istisnaları hariç ön plana çıkamıyor.

    Rap müziği de erkekler yarattı ve büyüttü. Tam bir erkek müziği, son 20 yılda bu durum yavaş yavaş kırılıyor ama çok da hızlı bir süreç değil.

    Ben rap müzik dinlemeye başladığımda bu müziği dinleyen kız yoktu. En fazla bir kıza sevgili ayağına zorla dinletirdin. Şahsen "türkiye'nin sorunları, en büyük benim, popu sikeyim" konseptli şarkıları kız arkadaşıma dinletmeyi hala çok tercih etmem. 90'lar pop dinletirim her zaman* neyse işin özü rap 20 sene önce kadınlara hitap eden bir müzik değildi. 1000 erkek dinlerken 10 kız dinliyordu. Kadınların ilgisi az olduğu için bu küçük kitleden yetenekli birisinin çıkması da zor oluyordu haliyle. Ayrıca bu kadar erkeğin olduğu bir ortama girmek ve barınmak için ya sevgilin rapçi olacaktı ya da abin. En kötü ihtimal tam bir erkek fatma olacaktın ki sana abi çekeceklerdi amk. Hangimiz kızını, kardeşini, ablasını bu adamların yanında görmek isterdi? Aklıma edirne meslek lisesi geliyor 2300 erkek 7 kız vardı.

    Son yıllarda kadınlar için rap müzik yapmak epey kolaylaştı, müzikteki eril dil azaldı, erkekler kadar kadınlar da bu müziği dinliyor ama yine de yetenekli insanlara erişemedik. En başarılısı lil zey ama onun da canlı performansını görmeden iyi olduğunu söyleyemem ki görebileceğimizi sanmıyorum. Ancak başarısı yeni kadınların yolunu açabilir.

    Son yıllarda müziğin yetenekli insanlara ihtiyacının kalmadığı da bir gerçek aslında. Prodüksiyonu sağlam olanlar yetenekli olanlardan çok daha iyi iş yapıyor. Bege olsun fero olsun bunun en iyi örnekleri. Hatta elanur bile kendisinden 100 kat daha yetenekli 10 kız mcnin toplamından daha fazla dinleniyor.

    Konu fazla dallanıp budaklanıyor. Sonuç olarak günümüzde arkası sağlam olan bağlantıları kuvvetli olan kişi ön plana çıkar. Bir kadının bu bağlantıları kurması hala çok zor. Tek başına spotify nazlı yetmez. Tüm köşe başlarında erkekler var.

    Ek: ayrıca kadınlar bu müziği bizim çeyreğimiz kadar ciddiye almıyor. Bir zamanlar sümeyyeler sagoya tapıyordu ama o durum müziğe değil şahsa özel bir durumdu. Şu sözlükte kaç tane kız var? Dava gibi sahipleniyoruz bu müziği, Vatan gibi savunuyoruz. Gelmemeleri normal değil mi*
    gardiyan | ? | 21.2.2021 14:25 ~ 21/02/2021 14:29
    (#324937)
  9. veteran arkadaşımızın söylediklerinde haklılık payı var ama bir yandan da yine mantığa bürüme payı olduğunu düşünüyorum. Her rapçiden beklenen tarz farklı oluyor ve o rapçi de kitlesini daha ziyade o tür şarkılarla yanında tutuyor. Bu, erkek rapçilerde de kadın rapçilerde de böyle; yani erkek eril dille şarkı yapınca dinleniyor veya bayan feminen dille rap yapınca dinleniyor diye bir kaide yok. (Ayrıca bu eril - dişil mevzusu da tartışmaya açık ama konumuz o değil.) Allame ve Joker'in yükseliş devrinde Şanışer, Sokrat, Sehabe, Sancak, Taladro gibi adamların duygusal şarkıları da çok dinleniyordu; battle'cılar da “Gerçek rap bu değil.” ayaklarına yatıyorlardı. Joker de melankolik şarkı yapıyor ama onu da kendisi gibi yapıyor, yine de böyle şarkılarına klip gelmezse pek dinlenmiyor. Single - albüm parçası veya klipli - klipsiz parça farkı bariz. Lil Zey sadece single yapıyor ve çoğu şarkısı klipli. Tarzı da tartışmaya açık. “Marina” ve “Eskisi Gibi” parçaları bana tam rap tadı vermiyor mesela, Fuat'ın tabiriyle “pop'un dallanmış hâli” gibi; ama ondan o tarz şarkılar bekleniyor ve o da tarzı ve sesi dolayısıyla alıp yürüyor. Öte yandan, Derya'nın da “Wasabi” ve “Tarikat” gibi şarkıları dinlenirken “Mazoşist” gibi bir şarkısı onlar kadar dinlenmiyor. Ressira da onun gibi. Sesi R&B tarza ve duygusal temalara daha yatkın; ama sesini gösteren ve tutum açısından sert olmadığı “Underground”, “Senin Yüzünden”, “Zoru Başar” gibi şarkıları sert şarkılarının yarısı kadar dinlenmiyor; Sehabe'yle düetleri de zaten Sehabe için dinleniyor.

    Bir başka rapçiden örnek verirsem; açıkçası ben Payel'in Varım Yoğum şarkısını rahatlıkla Lil Zey'in "1 gr. Eksik"inin önüne koyabilirim, benzer bir temaya sahip ve hem rap sınırları içinde kalıyor hem de daha doyurucu; ama böyle bir şarkıdan da kimsenin haberi olmuyor. İş eninde sonunda acapella arkadaşımızın dediğine geliyor yani. Mesele ya onun dediği gibi ikiyüzlülük, ya öğrenilmiş çaresizlik, ya da ilgi meselesi; ama kesinlikle “bayanların rap yapamaması” falan değil.
    yorumlayan adam | ? | 21.2.2021 16:51
    (#324955)
  10. kadın olmaları, rap yapınca kafa sikiyor bir yere kadar dinleyebiliyorsun.

    sabaha kadar sago dinleyebilirsin ama herhangi yerli/yabancı farketmeksizin bir kadın mc yi dinleyemezsin, bunu yapan bordo berelidir. zira kadın vokallerinin en güzel olduğu jazz müzik olsun, klasik müzik olsun, pop olsun bu tip genre lar. rapin matematiği ve mekanikleri kadınları kaldıramıyor. bir noktadan sonra olay kadın dırdırına bağlıyor.
    opus magnum | ? | 22.2.2021 16:17
    (#325135)
  11. Kadının biri çıksa yalnızca cesur klipler çekse iki üç tane de yabancı söz araklasa tutunmayı bırak listeleri alt üst eder. Yeminle yeteneğe falan gerek yok. Adam akıllı beat, kaliteli bir klip ve duygusallıktan arınmışlık yetecektir.
    hitchcock | ? | 22.2.2021 19:40
    (#325150)
  12. confidence gap'dendir.

    (bkz: www.theatlantic.com )
    char1one | ? | 23.2.2021 16:40
    (#325255)
  13. Sayfalar: <<

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog