bir pesimistin gözyaşları - bol sözlük

bir pesimistin gözyaşları



başlık no:226 okunma:25895




Sayfalar: << >>

  1. hayatım boyunca satın aldığım 2 albümden biri olur kendileri. ama keşke orjinal eski versiyonu olsa diyorum içimden.
    bol sözlük'te kesin orjinaline sahip olan vardır. satmak isteyen istediği fiyat ile birlikte mesaj atsın *
    buralar degerlenir | ? | 18.7.2020 12:59
    (#251708)
  2. türk müzik tarihinin en özel albümlerinden olan sagopa kajmer başyapıtı. zamana yenik düşmeyen işlerdendir.
    anonim | ? | 18.7.2020 14:20
    (#251736)
  3. "bizim için varoşlar, özgürlük demek!"
    ah bir bilsen dilim donse neler diycem | ? | 22.7.2020 16:29
    (#253161)
  4. türkçe rap’te devrim gerçekleştiren albüm. baştan sona dinlenildiğinde ciddi ciddi intihar eğilimleri geliştirir ayrıca kanımca sadece türkçe rapin değil türkçe sözlü müziğin en iyi albümüdür.

    albümün bu kadar sevilmesinin nedenide sadece türkiye ile sınırlamayayım ortadoğu toplumlarının genellikle arabesk bir kafa yapısına sahip olmasıdır. albüme de baktığımızda zaten liriklerden vokale, beatlerden skitlere herşey karamsardır. sagopanın ‘’ pesimist hiphop’’ının bize verdiği en güzel hediyedir.
    venerable | ? | 22.7.2020 16:39
    (#253162)
  5. (bkz: 56 Denklemli İntro)

    Sana bir hikaye anlatayım ister misin?
    15 yaşındayken mahalledeki bir plakçıya giderdim. Orda çalışan biri vardı ve o benim ne sevdiğimi bilirdi. Ve bir gün bana bir albüm vermişti. Eve götürüp pikaba taktım ve anında nefret ettim. Yani gerçekten nefret ettim. Sadece anlayamıyordum. Bu yüzden tekrar çaldım,tekrar çaldım sonra tekrar çaldım. Sonunda farkettim ki çalmadan duramaz olmuşum.O notaları dinleyip duruyordum. O gün şunu anladım. Hayatım boyunca yapmak istediğim şey işte buydu. Anladın mı müzik yapmak…

    (kalin: Bu skit “Mista Holiz” filminden alınmıştır.)


    (bkz: Karikatür Komedya)

    - Bu dünyada tek başına bir erkek bir hiçtir. ve bu dünyadan başka dünya yok.
    - Başka bir dünya gördüm. Bazen onu hayal sandım, ama olsun.
    - Göremeyeceğim şeyler görmüşsün.

    (kalin: Bu skit “The Thin Red Line” (İnce Kırmızı Hat) filminden alınmıştır.)


    (bkz: Mütalam)

    Kural 1 : Küfür etmek yok….

    (kalin: Bu skit “Esaretin Bedeli” filminden alınmıştır. )


    (bkz: Değişebilir Her An Adres)

    Kalıcı olan iki şey var. Biri ölü, öbürü de Tanrı. Ee o kadar bunları unutmasam iyi olur. Bu savaş, Bu savaş sonum olmayacak, senin de sonun olmayacak…

    (kalin: Bu skit “The Thin Red Line” (İnce Kırmızı Hat) filminden alınmıştır.)


    (bkz: Kendini Koru) - Skit

    Şu anda kendini yok etmeye çalışan bir dünyada yaşıyoruz.Böyle bir durumda sadece gözlerini kapatıp görmezden gelirsin..Kendini korursun…

    (kalin: Bu skit “İnce Kırmızı Hat” ( The Red Line ) filminden alınmıştır.)


    (bkz: Sabredin Panik Yok) - Skit

    Dünyanın sonu geliyor diyorlarsa sana gevrek satmak istiyorlardır.Ama paniğe gerek yok diyorlarsa durum ciddi demektir. Sabredin.. Sabredin.. Elimden geldiğince süratli geliyorum…

    - Yardım edebilir miyim ?
    - Şehvetle doğan toprağa döner.
    - Efendim, anlayamadım?
    - Günahla doğan bana döner..

    (kalin: Bu skit “Yüzyılın Fırtınası” filminden alınmıştır.)


    (bkz: Neden Bu Kadar Çok İçiyorsun) - Skit

    Neden bu kadar çok içiyorsun ?

    Şarap damarlarında hiç eksik olmuyor.Günün birinde beynin bir el bombası gibi patlayacak.
    Kuvvetli bir iradem var.İrade güç demektir.Evet işte buna güç denir.

    Bu yüzden mi bizden korkuyorlar?
    Onları istediğimis gibi gebertebildiğimiz için korkuyorlar.
    Onları öldürme hakkına sahip olduğumuz için bizden korkuyorlar.Suç işleyen birini cezanlandırabiliyoruz.Adamı öldürttürüp kendimizi iyi hissedebiliyoruz.Aslında buna güç denmez.Adalet denir.Güç farklı bir şeydir.

    Öldürme yetkisine sahip olupta öldürmüyorsan güçlüsündür.
    Demek sence güç bu.
    İşte güç bu.Güç buna denir.

    (kalin: Bu skit “Schindler’in Listesi” (Schindler’s List) filminden alınmıştır.)


    (bkz: Umut) - Skit

    Müzik buradaydı yani icimde.Müzigin güzelliği budur.Bunu sizden alamazlar..
    Hiç müzik için böyle şeyler hissetmememişmiydiniz?
    Unutmamak için ona ihtiyacınız var.Unutmamak için.. Senin olan birşey..
    - Sen neden söz ediyorsun ?
    - Umut…

    (kalin: Bu skit “Esaretin Bedeli” filminden alınmıştır.)


    (bkz: Haddimizi Aşmışsak) - Skit

    Eğer biz gölgeler haddimizi aşmışsak,herşeyin tatlıya bağlandığını düşünün.Aslında bu görüntüler oluşurken siz kazara burada bulundunuz.

    "hocam şu entryne bir ekleme de ben yapmış olayım. eğer biz gölgeler haddimizi aşmışsak... diye giden skit ölü ozanlar derneğinden ama o an filmde bir oyun sahneliyorlar. replik aslen shakespeare'in bir yaz gecesi rüyası oyunundaki puck karakterinin repliği. hatta oyunun kapanış tiradından."

    ekleme için hisar'a teşekkür ederim.

    (kalin: Bu skit “Ölü Ozanlar Derneği” filminden alınmıştır.)


    (bkz: Bir Pesimistin Gözyaşları)

    - Neden ölüyorsun anne?
    - Vaktim doldu, sıram geldi…
    Ah hayır sakın korkma bir tanem ölümde hayatın bir parçası..
    Vakit varken tomurcukları topla. Zaman hala uçup gidiyor ve bugün gülümseyen bu çiçek yarın ölüyor olabilir..

    (kalin: Bu skit “Forrest Gump” filminden alınmıştır.)


    (bkz: Didaktik Kitaplar)

    Okula gitmek zorundasın.

    Neden okulda değilsin ? Okula gideceksin dediysem gideceksin. Dalga mı geçiyorum ben ?

    Okuman lazım..
    Okula gitmek zorundasın.

    (kalin: Bu skit “Karanlıkta Dans” filminden alınmıştır.)


    (bkz: Bağdat)

    Hey hadi, hadi söyle! Hadi Söyle! Kimin yaşayacağına kim karar veriyor?! Kimin öleceğine kim karar veriyor !? Bu savaş anlamsız. Bana bakın, burda duruyorum ve üstüme tek bir kurşun bile gelmiyor. Bi tane bile gelmedi. Neden !? Peki neden hepsinin ölmesi gerekiyor? Burda durabiliyorum, görüyorsunuz!

    (kalin: Bu skit “İnce Kırmızı Hat” (The Red Line) filminden alınmıştır.)


    (bkz: Küheylan)

    Bence çok güzel bir hikayeydi oğlum.Çok da güzel anlattın. Çok çok içtendi.

    (kalin: Bu skit “Forrest Gump” filminden alınmıştır.)


    (bkz: Proportions) a. k. a (bkz: Karabiber Duası 2 )

    İteni iterler.Bunu sakın unutma.Bu hayatın gerçeklerinden biridir. İtenler itilir.

    (kalin: Bu skit “Thin The Red Line” (İnce Kırmızı Hat) filminden alınmıştır.)


    (bkz: İyi Geceler) - Outro

    Hepiniz koca bir pisliksiniz. Neden biliyor musunuz ? Çünkü hiçbirinizin ne olmak istediğinize dönük bir içgüdünüz bile yok. Benim gibi insanlara ihtiyacınız var. Benim gibi insanlar gerekli. Ben olmadan bir hiçsiniz.

    Böylece parmağınızı uzatıp “Heyy İşte kötü adam diyeceksiniz”
    Peki bu sizi napıyor hee ? İyi adam mı ?
    Siz iyi değilsiniz. Ben her zaman doğruyu söylerim. Yalan söyleyen sizlersiniz.
    Peki hala kötü adama iyi geceler dileyin. Hadii..

    (kalin: Bu outro “ScarFace” filminden alınmıştır.)
    ah bir bilsen dilim donse neler diycem | ? | 22.7.2020 18:08 ~ 19/09/2020 2:40
    (#253197)
  6. @110 sagopa'nın en sevdiği film thin the red line sanırım. skitlerin neredeyse tamamı oradan alınmış.
    anonim | ? | 22.7.2020 18:17
    (#253198)
  7. sago'nun ölmeden önce "album commentary" versiyonunu çıkarması gereken albüm. türkçe rapin en çok sevilen albümünün arka planını merak ediyoruz abi. tamam limited edition kitapçığında el yazımı ek notlar falan var ama şöyle şarkı şarkı skit skit neler düşünerek yazdığını, bilinmeyen detayları, şarkıların gelişim sürecini, o senelerdeki psikolojisini vs. bir sürü şeyi merak ediyor insan.

    hazır yunus ep ile geçmişe göz kırpmışken neden olmasın...
    farazi v kayra feat baneva | ? | 3.9.2020 10:54
    (#270770)
  8. albümü henüz dinleyebildim. gerek yaşımdan olsun falan. ama şunu söyleyebilirim ki, bu albüm 2004de çıkmış ve hani stüdyo yok profesyonel ekipmanlar yok. imkanlar kısıtlı. ama sago böyle bi albüm çıkarabilmiş. kesinlikle söyleyebilirim ki türkçe rapteki en iyi ilk 3 albümdedir

    favorilerim: bir pesimistin göz yaşları, karikatür komedya, rap yaparken günaha mı girdim, uğurla bahtiyarları, didaktik kitaplar (belki), 24


    yalnız cidden kaliteli albüm
    anonim | ? | 18.9.2020 09:45
    (#274422)
  9. sagopa'nın sevmediği albümüdür.
    burada | ? | 18.9.2020 14:39
    (#274475)
  10. olum çocukluğum, gençliğim herşeyim lan bu albüm.. sagoyu ilk dinlediğim şarkı sene 2006 da neyim var ki. cezacı arkadaşım kulaklığı uzatmıştı. dinle güzel şarkı diye. o dönem ceza dinlerdik, özellikle yakınlarda çıkan rapstar albümünü. 2 sene öncesi için yakınlarda diyorum çünkü o dönem müzik dinlemek, müziğe ulaşmak kolay değildi. yatılı okuldaydık, albüm alacak paramız yoktu. 2 yıl önce çıkmış albüm bizim için yakınlarda demekti. cezanın rapstar, panaroma harem ve diğer rapstar albüm şarkılarını dinliyoduk. neyse ne demiştim, koyu ceza fanı arkadaş dinle şu şarkıyı dedi, taktım kulaklığı ceza girdi, oha bu ne lan dedim. ardından nakarata doğru dinlendirilmiş, marine edilmiş sesiyle bi abi girdi. bu kim lan dedim, sagopa kajmer dedi. olum bu adam süper söylüyo dedim, sözleri açıkçası o dönem çok hoşuma gitmişti neyim var ki de.

    sonra yurtta sagopa iyice yayıldığı dönemler zaten o aralar. millet çılgınlar gibi istisnalar kaideyi bozmaz, baytar falan dinliyor, henüz sagopanın kafile albümü yeni çıkmış. yapıyor şerefsiz yani..saygılar abi. şerefsiz derken övme anlamında (bkz: swh). yavaştan bu albüm parçalarını dinemeye başladım. sonra dedim daha da derine gitmem lazım, kimmiş bu adam neci falan diye. romantizma albümündeki efsane şarkıları keşfettim. vasiyet, romantizma, we got rimes falan derken abi sen naptın amk diyorum. herif beni dinledikçe kendine çekiyor. sokakta tek başıma yürürken yaşlı planet çalıyor hayallere dalıyorum, 2 sene sonraki üni sınavında istediğim bölümü kazandığımın hayallerini kuruyorum.

    dedim daha derinlere gidelim neler çıkacak. gora için yaptığı şarkılara ulaştım. al bir de burdan yak, ihtiva reçetesi, marifetname falan derken herif yapıyor abi diyoruz yakın arkadaşlarla. yeni sago parçası buluyoruz birinden hemen geliyoruz, bizim ekiple dinliyoruz. 3 sefil şairi keşfediyorum birinden hemen bizim arkadaşlara getiriyorum millet piç edene kadar dinliyor falan.

    neyse araştırmaya devam ederken bir de baktım bir pesimistin gözyaşlarını keşfettim şarkısını. kısa bir wikipedi araştırmasıyla bu albümü ve daha eski tüm albümlerini öğrendim. yaklaşık 15 senedir bıkmadan usanmadan dinliyorum. ulan ne albüm yapmışın be sago. adam hala şu dönemde bana tanrı çekti tüm resimleri dinletiyor, kör savaşçı dinletiyor, karabiber duası dinletiyor, 56 denklemli intro dinletiyor, dinletiyor da dinletiyor. harbi büyük adamsın.

    daha karanlık dönemlerine kadar indim tabii sonra. rapper nicki olarak silahsız kuvveti ve mic checki kullandığı dönemlere de. sagopayı yeni oluşturduğu dönemlere de.. geçmişi de bi ayrı brütaldir, hardkordur.

    başlık bpgydi duygulandık konudan saptık. ekşide girdiğim entryi buraya da gireyim.. sagopa kajmerin 2003 yılında bir balyoz gibi çıkarıp masaya vurduğu albümdür..
    gecesisi | ? | 18.9.2020 16:11 ~ 18/09/2020 16:12
    (#274495)
  11. 17 ekim 2020. buradayız.
    kara donlu rahibe | ? | 17.10.2020 23:11
    (#282111)
  12. -vay aq ya-

    hem rap yap hem beatleri yap hem kayıtları kendin al, hem mixleri yap, hem üzerine scratchleri at, yetinmeyip bir de çift cd yap. sene 2003 bir de

    -vay aq ya-
    no one | ? | 14.11.2020 18:50 ~ 18:52
    (#289944)
  13. dönüp dolaşıp geldiğim yer.daha iyisinin yapılabileceğini düşünmüyorum
    valerio | ? | 18.11.2020 11:40
    (#290712)
  14. bu albümü bir defa daha dinleme isteği gelmese keşke yarından sonra ve bir daha dinlemesem.Millet dertlenince müslüm falan açar ya (ben ferdiciyim xd) ben de hep bu albümü açıyorum ,hatta üzülmek mutlu ediyor bazen beni bu şarkılar ile...
    burada | ? | 21.11.2020 19:52 ~ 22/11/2020 0:53
    (#291496)
  15. böyle bir entry girildi mi bilmiyorum ama albüm esen shop üzerinden tekrar fiziksel satışa sunulmuş sanırım.
    www.esenshop.com
    anonim | ? | 25.11.2020 22:30
    (#292536)
  16. 24 ve bir pesimistin gözyaşları albümün starı bence. 56 Denklemli introda en sevdiğim introlardan biridir türkçe rapte
    emir | ? | 16.12.2020 11:11
    (#299871)
  17. Bugün bu albüm ve sonrasında çıkan Sagopa işlerini inceledim açıkça söylemek gerekir ise Sagopa ritmik şiir mentalitesini en iyi bu albümde göstermiş bence. Sagopa yıllar içinde daha müzikal bir kimliğe bürünmüş fakat işin teknik kısmında en iyi performanslarını hep bu albüm içerisinde sergilemiş

    Edit: Kayıt kaliteleri de dönemin rap müzik piyasasının imkanına bakıldığı zaman bayağı iyi seviyelerde
    zerov | ? | 31.1.2021 21:51 ~ 31/01/2021 21:52
    (#320631)
  18. türkçe rapin en iyi albümü. kompozisyon gibi dizmiş üstadım ya.
    veteran | ? | 31.1.2021 21:58
    (#320633)
  19. o dönemin teknik imkanlarına göre aşırı kaliteli bir iş, hala dinletiyor kendini.
    kasetini ve cd'sini hala odamda saklarım
    bilal | ? | 1.2.2021 12:10
    (#320752)
  20. türkçe rapin en iyi albümü, bir klasik, iyi dinleyici ile kulaksız fanboy arasında bir turnusol. zira iyi dinleyiciler sago düşmanı da olsa istisnasız bu albümü sever. benim tadı kaçmasın diye sürekli dinlemeyip ayda bir kendime güzellik yapıp dinlediğim yapıtaşı.
    asker patacaka | ? | 13.2.2021 20:58
    (#323458)
  21. Sayfalar: << >>

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog