Şuan en sevdiğim, en beğendiğim prodüktördür. Hiphop nedir, sound nedir, stil nedir, underground ruhunu ve tınısını kaybetmeden kendini güncellemek nedir bilen bir isimdir.
Ama allah aşkına artık Twitter'da ona buna sataşmasın. indigo ve çağrı Sinci ile yaşanan olayın üzerinden zaman geçmiş ve çağrı Sinci yeni yapacakları çalışmanın bilgisini verdikten sonra Baykan Twitter'dan adamlara "çin malı" demiş.
Ya abi ne gerek var? Yaşanan olayda sana hak vermeyen mi var? Hepimiz biliyoruz neyin ne olduğunu. Sen direkt böyle bir tweet atarsan sadece itici olursun. Yapma Baykan lütfen, seviyoruz seni.
Bulunduğu ülkeden çıkmış olması biraz mucize bir beatmaker/prodüktör. Kendisini bizzat tanıdığım için burada tanımadan yorum yapanların yaptığı yorumlar tebessüm ettiriyor. Adı lazım değil rapçiyle olan münasebetinde şarkıları telif atıp kaldırtarak tamamen hakkı olanı yapmıştır. Dramanın anlamı yok. Karakter olarak da 22 yıllık hayatımda tanıdığım en naif, en mütevazı, en merhametli, en dost canlısı insan olabilir. Misafir eder, açsan yedirir, bütün misafirperverliğini sergiler. Tek olumsuz bulduğum huyu telefona fazla bakmamasıdır. Ey Baykan özlendin yav.
yaptıkları memlekette pek dikkat çekmeyen underrated hiphop adamı. az ve öz bir kitlesi var. 16 yaşındaki kızların aşık olduğu, tweetlerinin altında canım cicim diye öttüğü beatmakerlardan değil. twitter'da sağa sola sataşmayı biraz abarttığı için bi aralar kendisinden soğumuştum. fakat zaman geçtikçe kime cephe aldıysa birçoğunda haklı çıktığını fark ettim.
ayrıca epidemik röportajında ileride mclik yapacağını da söylemişti. isabetli bir karar olur. şöyle lirikleri olan 3 tane diss yazılmadı ülkede. (bkz: 80 bars acapella)
Beatmakerlık konusunda yeraltının zirvesindeki isim. Eski kafada işler yapıyor ancak kendisini güncellemeyi unutmuyor. Boombap diye tutturup tek becerdiği işi pazarlamaya çalışmıyor. Sevdiği ve en iyi yaptığı tarzı, dar kalıplara sığmayarak kendine özgü bir stil haline dönüştürüyor.
Trapin patlamasını oldschool işlerin basitliği, tek düzeliği ve bayması çok etkiledi. Melodiyi/sampleı döşe, alta iki bass yaz, klasik davulları daya şeklinde beati bitirmemek gerekiyor ki Baykan da bunu yapıyor. Bu ancak boombapin taslağı olur. üstüne ekleyeceğin, işlevselleştireceğin her şey senin stilindir. Evet, baykan'dan eski okul veya boombap işler dinliyorum ama hiç sıkılmıyorum. Benim için yeni dönemin da poet'idir kendisi.
Nedense Baykan Barlas & sayedar işbirliğine ayrı bir hastayım. B'strumentals vol. 2'den sonra featleri tekrar baştan sona dinlerim. Bu arada epidemik kanalındaki arka plan programında yaptığı beati paylaşsa hiç fena olmaz.
biri bu arkadaşa yaptığı espirilerin ve ironilerin komik olmadığını tahminen ne zaman söyler ya ? hangi yayında görürsem göreyim iğneleyeci ve komik olmayan vasat espriler yapıyor okuyorsundur burayı büyük ihtimal komik değilsin kanka 2010 facebook mizahi yapıyorsun farkında değilsin sanırım.
Sözlükte kendisine kesinlikle objektif yaklaşılmıyor. Bir entryde Türkiyedeki en iyi 5 prodüktörden biri oldugunu yazmıştı biri. Ben de vay arkadaş dedim. Loop kesip üstüne drum dizmenin ötesinde bir beatini görmedim hiç. Boombap yapan prodüktörlere ihtiyaç var çünkü nesilleri tükeniyor ve sadece bu yüzden kendisini seviyorum. Fakat bunun dışında gayet basic bir prodüktördür.
bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz. hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.