“Aman keyfimiz kaçmasın ali rıza bey” tadında takılıyor. Bence saf biri ve tabiri caizse bir fanusun içinde yaşıyor. Geçen mesela story atıp İstanbul-İzmir otoyolunu övdü. Tepki yağınca da tabi uçak daha ucuz ama böyle basıp gelmek de pahalı bir zevk, haklısınız yazdı. Yani insanların tepkisi pahalı olmasına sanıyor, vergilere rağmen, otoyol peşkeş çekiliyor ve yandaşları zengin eden ihaleler ile yapılıyor. Bunu idrak edemiyor.
Buna başka örnek olarak da doğum gününde çıkardığı parçayı verebilirim.
Kapitalist sisteme küf'rediyoruz
Ama biz konfor ve lüks seviyoruz
Genelde havalar havalara yükseliyoruz
Bakıp arkalarından bebek üf be diyoruz
Dolup taşsa da evdeki dolabımız
Mağazaları dolaşıp yeni yeni üst seçiyoruz
Her gün ayrı bi' kombin her gün ayrı bi' süsleniyoruz
İstiyoruz içip sarhoş olalım ama sabah uyanınca başımız ağrımasın
Adamın hayata bakışı bile o kadar sığ ki. Yapabildiği hayat eleştirisi, anlattığı sıkıntılar sanki üçüncü sınıfa giden bir çocuğun kaleminden çıkmış gibi. Sanırım bu yüzden asla müziğine tahammül edemiyorum. Bence olgunlaşmalı.
@101 Kapitalizm'e küfredip konformist olamayız zaten amk. Solcuyuz ya, emeği fetişleştirmemiz lazım. Kapitalizm'den nefret etmek için çileci bir zihniyete sahip olmak gerekmiyor.
Eleştiri doğru ama. Neyse kendisine gelirsek:
Genellikle Türkçe Rap'te iyi müzik icra eden rapçiler genellikle zamanla, giderek belli bir standarda kadar kötüleşmeye başladığını, wack olanlar ise o aynı standarda kadar kendilerini geliştirdiklerini sanırdım. Türkçe Rapçiler'in genellikle ilk başta iyi fikirleri olan ama sonrasında yavaş yavaş yaratıcılıkları sona erip, zirvede bırakmak yerine banallaşmayı tercih eden, ya da iğrenç müzik icra eden tiplerin yavaş yavaş olgunlaşarak ve öz farkındalık kazanıp müziğini daha poplaştıran rapçilerle dolu olduğunu sanırdım. (Hiçbir zaman inişli çıkışlı bir kariyeri olan bir rapçi tanımadım şu ana kadar.) Taa ki bu herifi görene kadar.
Bu adam piyasaya girdiğinden beri o bokluğundan bir gram taviz vermeden aynı müziği sürekli ve sürekli millete satıyor. Karakter yoksunu, ruhsuz, sığ müziğini millet senelerdir kendine "ya ben bu müziği aynı şekilde aynı heriften senelerdir dinliyorum. Niye ben kendime bunu yapıyorum ya ?" diyemiyor çok merak ediyorum. "So bad, it's good" denilebilecek bir müziği olsa bari. (bkz: Dondurma gibisin) (bkz: Çikita muz)
Karakteri bildiğin liboş. Bu konuda eyyorlancabilecek çok bir şeyim yok zaten. Düpedüz yancı.
Edit: Yorumu biraz editledim. Söylenmesi gereken bazı şeyler vardı. Söyledim.
Simple is better kanka, Anıl hep aynı şekilde kafiye yapıyor ve işin Garibi beatte akmayi çoğu kez basariyor.
Belli bir istikrar da yakalamış artık.
Dinleyenler buna göre dinliyor. Daha üst bir iş bekleyen yok zaten kendisinden.
Çoğu kafiyesi de aklımıza ilk gelen sözden oluşuyor.
ben başarısının bikaç sebebi olduğunu düşünüyorum. ortalığın battle rap/erkek seksi dolu olduğu zamanlarda ki aşşağı yukarı 2011-12 civarlarıydı bu müziği yaparak eğlenilebilen bir tarz yaptı ve bunu da o zamanlar yapan pek fazla kişi yoktu yanılmıyorsam. insanlar bunu sevmeye başladı çünkü her zaman dinlenilebilen bir müzikti yaptığı ve sıkmıyordu. ayrıca şuanki mainstream rapin temelini anıl piyancı ve sekizin attığını düşünüyorum, şuanda da eğlenmek üzerine kurulu bir rap hakim piyasaya.
diğer başarısının sebebini ise @107 (mecnun) yazdığı sebep olduğunu düşünüyorum. basit olan şeyler genelde çoğunluğu çeker, çoğu konuda böyle. yüzeysel olarak ilgini çeken bir şey derine indiğinde hiçbir ilgini çekmeyebilir. mesela norm ender, yaptığı rap çok basit ama şehir içine indiğimde 20 dakikada bir "mekanın sahibi"ni duyuyorum (Ayrıca mümkünse salın şarkıyı güzel değil işte). anıl piyancının ise farkı çok daha fazla üretken olması bence.
bu adamı normal günlük kiyafet giymiş halde görsem popçu sanabilirim cidden öyle bi tipi var. ama bol pantolon, cap ve gözlükler ile rapçi görünümü veriyor zar zor. karakter olarak sanırım herkesle aramı iyi tutayım kafasında birisi. yaptığı müzik ise basit. kulağa hoş geliyor ama bir olayı yok. yaptığı tarzı bence herhangi bir kişi yakalaya bilir.
kendisiyle çalışan insanlar nasıl oluyor da dürüst bir şekilde anıl piyancı'nın yaptığı işlere gerçekten onay verebiliyorlar anlamam. yıllardır aynı kafiye stili, aynı vurgular, içi bomboş hiç bir şey anlatmayan sözler. ne bileyim fuat bakıp bu adama çok iyi işler yapıyor nasıl diyebiliyor, aklımın ermediği bir eşik. adamın olduğu yere gelmesinin tek sebebi network.
Eli kolu uzun olduğu belli. Bur bakıyorsun mavi jeans ile bir iş yapıyor, bir bakıyorsun festivallerde bir bakıyorsun farklı organizasyonlarda işbirlikleri yapıyor.
Artık menajerinden midir bilmem ama bu işin reklamını iyi yapıyor.
İmajı da rahat ve şık bir profil çizdiği için millet rahat a dinliyor keza çoğu rapçi nick ve imaj açısından tam bir keko
Genellikle yazım tarzı sebebiyle eleştirilen rapçi. Ama insanlar arabada girift şeyler dinlemek istemiyorlar bunu anlamak lazım. Direksiyon başındayken açıkçası benimde kafam kafiye lordu Şoker'in bombardımanlarını kaldıramayabiliyor. Bu noktada bu tarz bebeksi rap yapan arkadaşlar devreye girebiliyor.
Bu adamda bi' karakter yok. Halk dilindeki karaktersizlikten bahsetmiyorum, bildiğin Anıl Piyancı dediğinde aklıma hiçbir "karakter" gelmiyor. Dümmmdüz bir adam. Sözleri de kötü. boş.
bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz. hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.