maviliğin - bol sözlük

maviliğin

başlık no:21867 okunma:6114

Sayfalar: >>

  1. Albüme hızlıca tekrar bir göz atayım dedim de kesinlikle öne çıkanlardan. Alta efsane bir verse (albümdeki en iyi verse adaylarından) yazmış ve gerçekten iyi okumuş. Sesi de güzel gibi ama kayıt kalitesinin azizliğine uğramış. Hepinizin ayrı ayrı ellerine sağlık. Üç verse olup verselerin birbiriyle alakasız olmaması ise ayrıca bir tebriki hak ediyor.

    Ayrıca beat bi barış manço şarkısını andırıyor ama hatırlayamıyorum :( yeşillendirin biriniz :(






    DipNot: sözleri ekleyin la biriniz.
    anonim | ? | 1.1.2018 04:45
    (#121925)
  2. kayıt güzel olsa bir de internette parlatılsa biraz, kesin ana akım olurdu. icracı arkadaşları tebrik ediyorum.

    edit: ilk başta zayıf bulmuştum şimdi bunca sözün üstüne bir daha dinledim harbiden hoşuma gitti asdafasafdfa işte kayıt sıkıntı aga. o da imkan meselesi.

    ––––––––reklam alınır------------
    ek demek ekmek und cekirdek | ? | 1.1.2018 19:54 ~
    (#121998)
  3. şarkıyı kapattıktan sonra bu şarkıyı yüksek imkanlarla şu anda popüler olan 3 ismin okuduğunu düşündüm. kesinlikle piyasda uzun süre hatırlanıcak bi şarkı olurdu. umuyorum ki ileride daha iyi imkanlarda bu şarkıyı kayıt etme şansları olur arkadaşların. tebrikler gerçekten pikapta raks'la birlikte süper bi iş çıkmış ortaya.
    acapella | ? | 1.1.2018 20:13
    (#122002)
  4. Albüme yeni göz atıyorum ama bu şarkı kesinlikle öne çıkanlardan olamaz,kayıt kalitesini göz önünde bulundurmadan söylüyorum bunu.
    cegidd | ? | 2.1.2018 00:42
    (#122038)
  5. Tam olarak amatör ruh taşıyan bir iş olmuş. Bunu küçümsemek anlamında söylemedim yanlış anlaşılmasın. Profesyonel olup samimiyetten uzak işlerden ziyade amatör olup samimiyet taşıyan sempatik bir iş olmuş diyebilirim. Emeği geçenlerin emeklerine sağlık.
    iykundrgrnd | ? | 2.1.2018 13:43
    (#122076)
  6. bizim 2 dallamayı biliyorum da ilya ablamızı duyunca çok şaşırdım. alta kan'ın kulak mememi yalar gibi söylemesi dışında çok güzel şarkı.
    deepsky | ? | 2.1.2018 13:45
    (#122077)
  7. sözlük yazarlarımız fazlasıyla iyimser sanırsam. herhangi bir parça için kötü bir yorum göremedim şu ana kadar. ama bu parça felaket olmuş. kimseyi kırmak istemem lakin dinlerken çok zorladım kendimi.
    nakarata gelince beynimden vurulmuşa döndüm, epilepsi geçirdim. acaba parçayı yapanlar yaptıktan sonra hiç dinlediler mi diye de sormadan geçemeyeceğim.
    turan instrumentals | ? | 5.1.2018 17:41
    (#122406)
  8. yüz yüze baktığımız için bir iyimserlik söz konusu olduğu muhakkak fakat ben yorumların bu kadar olumlu olmasının iyimserlikten ziyade, içinde bulunulan ahvale göre değerlendirilmeye çalışıldığı ve amatör işler duyamayışın verdiği özlemden kaynaklandığını düşünüyorum. Bir de eleştirirken “beynimden vurulmuşa döndüm, epilepsi geçirdim” demek yerine “şunlar şunlar kötü olmuş, bunların yüzünden dinlerken epilepsi geçirdim” dense, en azından nelerin geliştirilmesi adına daha çok çaba sarf edilmesi gerektiği de söylenmiş olur ve bu sayede yıpratıcı değil yapıcı bir eleştiri yapılmış olur. Aksi yarrak gibi olmuş demekten farksız oluyor. sadece bu denilince hem art niyet varmış gibi algılanabilir hem de kişide bir kırgınlığa sebep olup kişiyi yıldırabilir. Halbuki Neden kötü olduğu açıklansa teşekkür bile edilebilir.
    anonim | ? | 5.1.2018 19:12 ~
    (#122411)
  9. 3 insanın hayatlarında ilk defa müzik yapmaya yeltendikleri bi proje olduğundan eleştirmek yersizdir. Bunu bilmeden eleştirsen amenna.
    deepsky | ? | 5.1.2018 22:30
    (#122425)
  10. lirikal olarak gayet başarılı buldum versü ve hala da iddia ediyorum aynı durumu. Herkes aynı imkanlara sahip olmadığı için Teknik açıdan var olan aksaklıkların göz ardı edilmesi gerektiğini düşünüyorum albümün kıyaslanmasında. Albüm başlığındaki iki entrinde de liriklerle alakalı yaptığın eleştirilerinin de çoğuna katılmıyorum. Bu konuda basit eleştiriler yapmayacağımı da albümdeki şarkının başlığında ve sonra özelden yazdığım mesajla takdir edersin diye düşünüyorum. Etmeyedebilirsin tabi sadece ben öyle düşündüm * Lirikte anlam arayışı konusunda Şu başlık bence çok eğitici (bkz: ağaçkakan tarzı şarkı sözü yazma rehberi) daha ayrıca bakmak isteyenler için


    daha detaylı yazmak isterdim fakat yarın üç tane sınavım var :(
    anonim | ? | 5.1.2018 23:00 ~
    (#122432)
  11. Öncelikle Kaç kişinin dinlediği, kaç kişinin beğendiği, açıklanmış olağan dışı bir zorluk haricinde yaşanan zorluklar falan değerlendirme açısından benim de pek umrumda değil açıkçası. Lakin ne kadar zamandır bu işle uğraşıldığı yapacağım değerlendirmede etkilidir. Vokallerin kötü olduğunu bilerek müthiş şarkı yazıyorum çünkü vokaller yıllardır rap yapan kimseleri göz önüne alırsak kötü. Ben bu adamlardan karaçalı, şehinşah, sorgu vs. vokali beklemiyorum zaten. Daha ilk şarkısını yapan birisine “kardeşim vokal zayıf” demek gereksiz olur çünkü vokalin zayıf olduğunu şarkı sahibi de bilir. En basitinden sorgu’nun dramelodi ile antikahraman’daki vokallerini karşılaştırsak bu yeterli olur. Bu yüzden ahbapçılık değil yaptığımız, en azından kendi adıma. Birden çok şarkısını dinlediğimiz arkadaşlara beğenmediğimiz yönlerini söylüyoruz zaten, en azından ben söylüyorum (bkz: köpekler ). sözlerin “küvette seks” ile mukayesesine ise “e yuh artık” diyorum. Bu yorum hangi edebi ufukla, hangi akımın etkisi gözetilerek, altı nasıl doldurularak yapıldı çok merak ediyorum açıkçası.
    anonim | ? | 6.1.2018 02:22 ~
    (#122451)
  12. şarkıyı ben de pek beğenemedim. ama buradaki tartışmadan anladığım kadarıyla comp'un en çok dinleneni sanıyorum. (entry'i o yüzden giriyorum, değilse söyleyin sileyim xd) şarkının estetik kısmı bir tarafa, teknik olarak bu kadar aşağıda kalan bir şarkının comp'un en çok dinlenen şarkısı olması bence sözlüğün verdiği mesaj açısından çok hoş.
    shua0 | ? | 6.1.2018 04:40 ~
    (#122465)
  13. faruk benim şarkım hakkında da ciddi eleştriler yapmış. (#122329)

    hatta eleştirmediği tek bişey bile yok. vokalden-sözlere, beatten-sample cut'a kadar eleştiri yapmış. hepsi de benim için değerli eleştirilerdi. hak vermediğim konular da değil. ben de profesyonel bi mc değilim ve olmak gibi bi niyetim de yok. hobi olarak beat yapmayı deniyorum ve kendime göre her beatime söz yazıyorum. dinlerken eksiklerimi bende görüyorum. faruk'un gördüklerini ben de uzun süre rap dinleyen birisi olarak görüyorum. ama kimse kötü olmuş albümde yeri yok filan demiyor. faruk eleştirilerinin bulunduğu kısımda bana önerilerde de bulunmuş. şunu yap bunu yap gelişirsin diye.

    aynı entryde bu şarkıyı yapanlarında eksiklerini ve geliştirmeleri gereken yerleri söylemiş. ki sizin parçanız hakkında birkaç olumlu şey yazmış. bende o bile yok usta. yani sizin şu tavrınıza göre ben adres isteyip, kavga etmem filan gerekiyor herhalde.

    "şarkıyı yaparken oluşturduğumuz bağ", "geçtiğimiz zor dönem", "gösterdiğimiz özveri"(özveriyi kendin göstereceksin zaten benden isteyemezsin) gibi şeylerle eleştirileri önlemek ya da beğenmeyene bir nevi duygu sömürüsü yapmak saçma. bizde yapım aşamasında çok fazla uykumuzdan olduk. kaç gece 4-5e kadar beatle uğraştım. keza alve kaç gece mix yüzünden geç yatıp mesaisinde uyukladı. hatta biz çalışırken sizin gibi bağ da kuramadık. birbirimizin anasına filan sövdük. bi ara alve mutfaktan ekmek bıçağı getirdi doğrayacaktı beni ibne. ayrıca ben 7 alve 12 yıldır zor dönemden geçiyor. bi bitmedi bu geçişimiz. dönemimiz bi hayli uzun demekki...

    şaka bi yana. ben parçayı amatör ruha göre kıyaslayarak başarılı bulanlardanım. hoş, albüm çıktığından beri 2 kere dinledim. daha çok replaylediğim şarkılar var. ama yine de kötü demeye dilim varmıyor. bi emek var çünkü. ama yukarda ti'ye aldığım savunmalar ile ya da "en çok bizim şarkımız dinlendi demek ki bi şekilde olmuş" demek gerçekten yakışmıyor.

    aynı şekilde eleştiride bulunanın da "süper" bulana ahbapçılık yaptığını söylemek yakışmıyor. eeeeh geçiştirin gitsin abi niye uzatıyorsunuz ki. eleştiren adama he yarram en iyi sensin de geç. eleştiren de "bikaç pürüz var ama yine de süper knk" desin geçsin. dünyanın sonu mu la? pardon gösterilen özveriler vardı o yüzden geçiştirilmiyor dimi? unutmuşum.
    ret1arius | ? | 6.1.2018 18:00 ~
    (#122508)
  14. altyapısıyla insanı ele geçiren bir şarkı. pikapta raks bol sözlükte tanıdığım en yetenekli insanlardan birisi. umarım daha yüksek yerlerde görürüz kendisini. ravenholm'da bir gece gibi bir işe imza atmış bir insan sonuçta. gerçekten hisli işler yapıyor.

    parça genel olarak 2010 öncesi yapılan şarkılara benziyor. özellikle bir raziel havası var parçada. belki mozz'un araf zamanları. bol sözlük'ün büyük kısmı da bu tarz işleri seviyor. ben de bu tarza yakın bir parça yapmıştım son albüm için.

    ilk giren arkadaş'ın sesi güzel ancak bazı yerlerde ritim kaçırıyor. biraz ritim duygusunu geliştirebilirse yaptığı işlerden daha zevk alır diye düşünüyorum. sözler güzel.

    ikinci giren arkadaşta da biraz ritim problemi var, ancak aşılamayacak türden değil. sözleri de parçadaki gidişata herhangi bir blok yapmamış.

    3. giren arkadaş gerçekten yetenekli. ritim konusunda pek problemi yok ancak lirik yazarken ritme ket vuracak sözleri silmeye kıyamıyor sanırım. flowu hiç bozmadan yazmak en doğrusu. ancak bunları düşünebilecek kadar yetenekli olduğunu düşünüyorum. okuduğu kısımda gerçekten başarılı iş çıkarmış.

    bu parça muhtemelen internet üzerinden tanışan 3 arkadaşın samimi bir işi. hepsi kendi imkanıyla yapmış, son derece hoş bir şey çıkmış ortaya.

    eleştirilebilir mi ? sabaha kadar eleştirilebilir. ancak dayanışma ile ortaya çıkan bu albümde birlikte yazdığımız ve yazacağımız insanların eksikliklerini abartıp verilen emekleri hiçe saymaktan ziyade, onlara yardımcı olmak daha faydalı olur diye düşünüyorum.

    eğer bu parça gerçekten kaliteli bir stüdyo ortamında iyi bir mixle yapılsaydı, bu tartışmaların yaşanmayacağı kadar beğenilir ve hoş görülürdü.

    kayıt kalitesi kötü olduğunda insanlar sizi küçük görebileceklerini düşünüyorlar. kayıt kalitesi çözülemeyecek bir problem değil. çözülemeyecek olan tek şey; kibir.
    if rap gets jealous | ? | 6.1.2018 23:41
    (#122568)
  15. parçayı yapanları tanımıyorum. yapıcı eleştiri falan da derdim değil. yıkılmaya mahkum bir binada iki tane tuğlanın yerini değiştirmek o binanın kaderini değiştirmez. parçanın iyi yönleri elbette vardır, ben göremedim. Yüzlerce kişinin hiçbirini tanımıyorum, kimseyi aşağılamak da derdim değil. albümdeki çoğu parçayı da beğendiğimi söyleyemem hiçbirine de bir şey yazmadım bunun dışında. garipsediğim tek parça bu oldu. yıkıcılık ve hasetlik konusunda... dediğim gibi hiçbirinizi tanımıyorum iyi iş olsun ve ya kötü iş olsun beni etkilemez. sözlükte hiyerarşiyi hiç sezmemiştim bunu görene kadar. hasetten ve kibirden dert yanan birisinin "bunlar ne ara türedi" gibi kelimeler sarf etmesine söyleyecek söz bulamıyorum.
    turan instrumentals | ? | 7.1.2018 00:08
    (#122575)
  16. ben geceleri bilgisayarda takılırken annem bana meyve getirir. yılbaşı gecesi yine getirmiş. tabak fix ama 2 mandalina, 1 portakal, 1 elma. 2 mandalina ve portakalı yedim elmayı skipledim. ertesi gün o elma yine geldi. portakal ve mandalinaları yedim, elmayı yine skipledim. 1 haftadır skipliyorum ama. bugün o elma yine geldi. ulan şu elmayı bi yiyeyim dedim, içinden kurt çıktı.

    not: yanlış başlığa yazmadım.
    ret1arius | ? | 7.1.2018 01:04
    (#122587)
  17. Merhaba millet ben Meno

    Bol sözlükteyiz gördüğünüz gibi dünbi muhabbet açıldı etkisi bugüne kadar sürdü onunla ilgili buradayım. Öncelikle dün bu başlığa entry girdiğimde entrylerin bi noktadan sonra kavga dolu olduğunu görüp sinirlendim ve bu sinirle entry girdim. Bu entry birilerini rahatsız etmiş olmalı ki arkadaşım vasıtasıyla bana hesap sormaya kalktılar. Kendiside çok iyi bilirki arkadaşım olmasaydı öyle bi hesap sormaya vereceğim karşılık çok başka olurdu. .

    Tamam mı başlığında "Haftanın 6 günü sabah yedide kalkıp işe giden gece ancak 21.30-22.00 gibi eve gelebilen bütün günü ayakta geçirdiği için yorgunluktan helak olmuş. Çeşit çeşit insanın kaprisini çekmiş. Tüm bunlara rağmen haftalık kazancı 200 lira olan adamların yıl 2017 olsa dahi siktiğimin profesyonel stüdyolarına bi kayıt ya da 2 saat için 100 lira vermemesi ancak 'taşın gediğine oturduğu yerde hazımsızlık yaratır.'
    Şimdi iç hazımsızlıklarının üstüne bir soda iç delikanlı." şeklinde enrty girdin bizim durumumuzda aynı bizi neden savunmadın gibi bi soru geldiki bana bu soruya vereceğim cevap malumdur ama soran aracı arkadaşım olduğu için onun gönlünü kırmadım.

    İlk olarak tamam mı başlığında bu entry yi girdiğimde bahsettiğim kişi kendimdim. Apos'unda Doğuda öğretmenlik yaptığını bildiğim için ve son konuşmamızda kaliteli kayıt alabilecek bi stüdyoya ulaşma imkanı olmadığını belirttiği için onu savundum. Bu başlığa gelince bpm yazana kadar yazar arkadaşlarımızdan 5'i eksikliklerine ve tüm kusurlarına rağmen parçayı beğenmişti. 3 yazar ise bu kusurlar üzerinde durup beğenmediklerini belirtmişti. Yani şarkı sahipleri çoktan dişlerini göstermişti. Ne gerek varsa buna aq (çoğul ifade kullanıyorum çünkü arkadaşımı 'şarkım' ifadesi için eleştirdiğimde bana samimiyetlerini belirtmek için üçümüz bir sayılırız dedi yanlış anlaşılmasın) Aranızda sayılara değer verenler olduğu için sevebilecekleri şekilde şöyle açıklayayım 5 büyüktür yukarı 3 küçüktür aşağı. Kaldıki beğenen yazar arkadaşlar beğenmeyenlere karşı parçanızıda savunmuşken ve özellikle gece sizi arayanlar varken manasız bi savunmaya geçilmiş). Neymiş efendim "Epilepsi geçirdim" demiş yazar. Sende "Söz bi dahakine çok çalışıp kalp krizi geçirticez" dersin olur biter(kaldıki nakaratı burada yorumlamayacağım şarkı kısmına saklıyorum onu) bpm kalkmış Bahsi geçen gece aramalarını falan söylemiş işte. Ne alaka aq? . Sonra pirlomüthiş bi entry girip ne olduğunu açıklamış (pirlo hocam duygu ve düşüncelere tercüman şahane bi entry tebrik ederim.) pirlonun entrysinden sonra alta ve molt'un entryleri gereksiz. Toparlarsak BPM yerden göğe kadar haksızsın, alta ve molt pirlodan sonra entry girmeniz gereksiz ve eksi puan.

    Beati hoşuma gitti ama molt'un sesi beate hiç gitmemiş. Bunun sebebi kayıt tecrübesizliği olabilir. Mesela molt bi dahaki albüme kadar sık sık kayıt alıp tecrübe kazansa bunları hiç paylaşmasa bi dahaki albüme verdiği şarkıda gelişimine kendisi bile şaşırır.

    Altacığım vörse girişini yadırgadım ama güzel bi vörsü güzel okumuşsun. Senin vörsü çok beğendim ama bu demek değilki senin eksikliklerin yok. Mesela bi akıllı telefon eksiğin var *

    İlya müsaadenizle sesinizi beğenmedim. Bu beğenip beğenmeme olayı tamamen zevk meselesi olduğu için herhalde bana karşıda dişlerini bilemez ya da "meno" ismini gugıllayıp sessize aldık parçasını bi entryde kullanarak bende senin ağlak sesini beğenmedim falan demez. İşte o zaman dayanamam. Gülerim. Ayrıca molt için geçerli olanlar senin içide geçerli ha ama sen dersenki 9 senede bir şarkı yapıcam o zaman gerek yok. Boşver. Bak bunların hepsi benim düşüncelerim bunlar sana uymuyosa umursamazsın.

    Nakarat !!!!!! O - L - M - A - M - I - Ş ! Hiç olmamış. Nağmeli nakaratı yapmayın en azından çok çok daha çalışın üstünde öyle deneyin. Beni hayata bağlayan tek şey müzik diyen arkadaşımın kendini geliştirmek için çalışacağını düşünüyorum zaten ama şu haliyle olmamış. O kadar olmamışki aramızdaki samimiyete güvenip size bi sağlam giydirirdim olum sizce bu olmuş mu Gerçekten içinize sindi mi cümlelerini renkli ifadelerle süsleyerek ama otosansür uyguluyorum çünkü nakarat üzerinden kopmuş bütün kıyamet.

    Sözler güzel olabilir ama yetersiz okuyuşlar var. Eğer devam etmeyi düşünüyosanız sürekli kayıt almanız bu işi tecrübe etmeniz lazım. Yok hevesti geçti diyosanız koyun götüne gerçi o zaman burada kimseyle tartışmanızada gerek yok.
    menemenustukisir | ? | 8.1.2018 18:18
    (#122678)
  18. bu başlıktaki 4-5 entry'm silinmiş, özetle compilation'da pek beğenmediğim şarkı diyebilirim, arkadaşlara hatalarının üzerine giderek kendilerini geliştirmelerini öneririm, müzik hayatınızda başarılar, saygılar.
    faruk | ? | 14.1.2018 02:06
    (#123097)
  19. olmuş.
    psycho deaf | ? | 14.1.2018 02:14
    (#123100)
  20. Ben taşıdım :D
    apostrophe | ? | 25.1.2018 21:52
    (#123857)
  21. Sayfalar: >>

    facebook | twitter | youtube | instagram | spotify | bol anket | uyarı | devlog